پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۹۶۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
امام جمعه كازرون:
نان لواش كه مصرف اكثر مردم شهرستان كازرون بوده اكنون به قيمت 100 تومان به فروش مي‌رسد و با توجه به نظر كارشناسان اين نان بايد به قيمت پايين‌تري در كازرون عرضه شود چراكه در اكثر شهرها قيمت نان لواش بين 65 تا80 تومان است، از اين رو مسئولان استان فارس نسبت به كاهش قيمت نان لواش در كازرون اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار كازرون نما ، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به آغاز طرح هدفمندي يارانه‌ها در هفته گذشته به دستور رئيس جمهور اظهار داشت: قانون هدفمندي يارانه‌ها يك جراحي است كه اميدواريم اين جراحي سبك زندگي خانواده‌هاي ايراني را تغيير دهد كه بايد سال‌ها پيش آغاز مي‌شد.

وي با بيان اينكه دولت پيش بيني‌هاي لازم را انجام داده است اما بدون مشاركت مردم در اجراي هدفمندي يارانه موفق نمي‌شود، افزود: در اين چند روز اخير مشاركت دولت و مردم در اجراي اين طرح حيرت جهانيان را برانگيخته است چراكه دشمن مي‌خواست پس از شكست در فتنه‌هاي سال گذشته، اين فتنه‌ها را با مسائل اقتصادي تكرار كند.

خرسند طرح هدفمندي يارانه‌ها را يك طرح ستودني دانست و تصريح كرد: اجراي اين طرح با وجود تمام تحريم‌ها نشانه ضريب بالاي امنيت ملي در كشور است كه نتيجه اعتماد مردم به مسئولان نظام بوده از اين رو مسئولان بايد قدر اين مردم را بدانند.

وي با بيان اينكه يارانه حذف نشده اما هدفمند شده است ادامه داد: يارانه‌ها به طور مستقيم به مردم پرداخت مي‌شود و سود اين طرح به تمام جامعه به ويژه افراد ضعيف مي‌رسد.

امام جمعه كازرون خواستار برخورد با سوء‌استفاده‌كنندگان، گراني‌هاي كاذب، افزايش قيمت‌هاي بي‌ضابطه و نظارت بر وضعيت نانوايي‌ها از سوي نهادهاي نظارتي شد و بيان داشت: بايد منافع مردم را در نظر گرفت و كارشناسان بي‌طرف در قيمت‌گذاري دخالت كنند.

خرسند با اشاره به قيمت نان لواش در كازرون خاطرنشان كرد: نان لواش كه مصرف اكثر مردم شهرستان كازرون بوده اكنون به قيمت 100 تومان به فروش مي‌رسد و با توجه به نظر كارشناسان اين نان بايد به قيمت پايين‌تري در كازرون عرضه شود چراكه در اكثر شهرها قيمت نان لواش بين 65 تا80 تومان است، از اين رو مسئولان استان فارس نسبت به كاهش قيمت نان لواش در كازرون اقدام كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن سالروز حماسه عظيم نهم دي ماه و روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت گفت: سال گذشته كشور دچار يك فتنه شد، آن‌هم فتنه‌اي كه برخي خواص آن را به وجود آوردند اما حضور و ايمان مردم و هوشياري و تدبير مقام معظم رهبري اين فتنه‌ها را خنثي كرد.

امام جمعه كازرون با بيان اينكه دشمن فتنه‌ها را براي براندازي و نابودي نظام طراحي كرده بود ابراز داشت: مردم با مشاهده شكسته شدن حريم امام حسين (ع) چند روز بعد از عاشورا در يك روز كاري و غيرتعطيل با حضور خود در راهپيمايي فتنه‌هاي دشمن را نقش بر آب كرد.

خرسند حماسه نهم دي را تجلي قدرت خداوند در اراده ملت مومن ايران و شكوه بصيرت اين ملت عنوان و اضافه كرد: اين روز عمق ارادت ملت ايران به حضرت ابا عبدالله‌الحسين (ع) و عمق ارتباط اين ملت با امامت و ولايت را نشان داد و همچنين پاياني بر فتنه فتنه‌گران بود.

وي بيان داشت: نهم دي ماه به عنوان يك روز ماندگار در تاريخ ملت ايران ثبت شده است و با ولي امرمسلمين جهان حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي تجديد بيعت مي‌كنيم.

وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه كازرون با اشاره به سالروز تشكيل نهضت سوادآموزي به فرمان امام راحل (ره)، بي‌سوادي در جامعه اسلامي و ديني كه اساسش علم و تقوي است را يك ننگ دانست و تصريح كرد: نبايد بعد از گذشت 31 سال از پيروزي انقلاب اسلامي در جامعه اسلامي بي‌سوادي باشد از اين رو بايد با همت مردم بي‌سوادي ريشه‌كن شود و اگرچه بي‌سوادي در جامعه ما بسيار كاهش يافته اما همان حداقل بي‌سوادي نيز بسيار است.

خرسند با بيان اينكه بي‌سوادان نبايد به آموزشياران نهضت كم‌محبتي كنند ادامه داد: اميدواريم در سال همت مضاعف و كارمضاعف، با همتي مضاعف بي‌سوادي از جامعه ما ريشه‌كن شود.

وي در ادامه با تبريك سالروز ميلاد حضرت عيسي، از ايشان به عنوان پيامبر صلح و عدالت نام برد و افزود: دنيا از جنگ، خونريزي و بي‌عدالتي به ستوه آمده و راه نجات بشريت، بازگشت به شعاعر آسماني انبياي الهي است.

امام جمعه كازرون در بخش پاياني خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر با اشاره به برگزاري نماز طلب باران در كازرون و با تقدير و تشكر از مردم اين شهرستان به دليل شركت در اين نماز گفت: بايد به درگاه خدا توبه، استغفار و با تضرع، ناله و گريه التماس كنيم تا خدواند رحمتش را بر ما نازل كند.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
0
0
در سطر آخر تضرع درست است
صحبت نو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
0
0
بندر خلیج فارس کجاست ؟


روح الله احمدزاده در جلسه ی شورای عالی گردشگری استان فارس که در اواسط آذر ماه سال جاری برگزار شد از اخذ مجوز از دولت جهت اتصال استان فارس به خليج فارس خبرداد و گفت: "با اقدامات در حال انجام به زودي بندر خليج فارس در استان فارس احداث خواهد شد."
خبر بالا را با سفرها و تحرکات چند ماه اخیر در سطح جنوب فارس اگر کنار هم بگذاریم به این نتیجه می رسیم که بندر مذکور در سخنان استاندار فارس جایی غیر از بندر تعیین شده برای پیوستن به لارستان در طرح ارتقای منطقه جنوب فارس به مرکزیت لارستان است .دیدار مسئولان استانی و کشوری در چند ماه اخیر از لامرد و در ج خبر اتصال جنوب فارس به خلیج فارس در سایت فرمانداری این شهرستان گویای در پیش بودن وقایعی در جنوب فارس است .
در شرایطی که استان فارس به دلیل وسعت زیاد شرایط تبدیل شدن به چند استان را دارد آیا با افزوده شدن بندری به استان فارس باز هم این استان ،پهناور تر خواهد شدویاقرار است بخش جنوب فارس مستقل شود ؟سوال مهم تر برای مردم لارستان این است که در هر دو صورت -مستقل شدن جنوب فارس یا تشکیل شهرستان بندری در جنوب فارس -طرح ارتقای جنوب فارس به مرکزیت لارستان از طریق افزوده شدن شهرستانی بندری به جنوب فارس در این اظهارات استاندار چه جایگاهی دارد ؟در دیدار چند ماه پیش مسئولان لارستان با معاون سیاسی وزیر کشور -سید صولت مرتضوی -وی کتبااولویت داشتن لارستان را در طرح ارتقای جنوب فارس تایید کرده بود .در طرح تهیه شده در سال84 نیز ارتقای جنوب فارس و تشکیل شهرستانی بندری در جنوب فارس پیش بینی شده است .حال سوال ما از استاندار فارس و مسئولان وزارت کشور این است که این بندر خلیج فارس مذکور در سخنان استاندار فارس کجاست ؟اگر ان بندر ،همان بندر پیش بینی شده در طرح ارتقای جنوب فارس به مرکزیت لارستان نیست تهیه ی طرح در سال های پیش و وعده ی معاون وزیر کشور چه معنایی داشته است ؟آیا باز هم باید شاهد بی اعتنایی به حقوق مردم لارستان باشیم ؟
شایسته است که استاندار فارس پیش از هر تصمیمی به طرح ارتقای جنوب فارس با مرکزیت لارستان توجه کنند .در این طرح نیز اضافه شدن شهرستانی بندری به جنوب فارس با در نظر گرفتن عوامل ژئوپولیتیک ،اقتصادی ،فرهنگی و...پیش بینی شده است .به عنوان یک روزنامه نگار به همه ی تصمیم گیرندگان در امر تقسیمات فارس عرض می کنم که انجام تقسیمات در جنوب فارس بدون در نظر گرفتن حقوق مردم لارستان ممکن است عواقب سوئی برای آرامش منطقه داشته باشد .بدیهی است در صورت رعایت حقوق مردم لارستان الحاق هر بندری به استان فارس موجب خشنودی همگان خواهد بود .
www.sohbatenow.ir
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
0
0
متاسفانه مردم كازرون هميشه مظلوم هستند. فرماندار قبل (صالح پور) هم وقتي در بسياري از مراكز استانها هر قرص نان 25 تومان بود قيمت هر قرص نان را در كازرون 30 تومان اعلام كرد! حالا هم كه قيمت نان در كازرون با قيمت نان در تهران برابري مي كند در حالي كه هزينه زندگي در تهران و كازرون زمين تا آسمان با هم متفاوت است.
عبداله
|
-
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
0
0
يك كيلو ارد چند عدد نان لواش دارد ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
0
0
بزودی آقای قاسمی با فرمانداری شیراز خداحافظی میکند.

به گزارش خبرنگار پارسی نیوز آقای قاسمی فرماندار شیراز که از افراد مامور به خدمت از سپاه پاسداران میباشد با دستور سپاه پاسداران مبنی بر پایان ماموریت باید به سپاه پاسداران برگردد.

گفته میشود پس از حرکات نسنجیده تیم استانداری بر علیه نیروهای حزب الهی و همچنین سپاه پاسداران ،اتمام ماموریت آقای قاسمی از سوی سپاه صادر شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷