پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
امام جمعه كازرون گفت: عزاداري در محرم بايد موجب تقويت مباني ديني و افزايش بصيرت مردم شود. به گزارش كازرون نما به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر امام جمعه كازرون حجت الاسلام محمد خرسند امروز صبح در جلسه روحانيون مبلغ دهه اول محرم در كازرون با اشاره به اهميت تبليغ اظهار داشت: حركت امام حسين(ع) با توجه به اينكه در سال 61 هجري اتفاق افتاد اما منحصر در آن زمان نيست وبه فرموده امام صادق(ع) كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا.
به گزارش كازرون نما به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر امام جمعه كازرون حجت الاسلام محمد خرسند امروزصبح در جلسه روحانيون مبلغ دهه اول محرم در كازرون با اشاره به اهميت تبليغ اظهار داشت: حركت امام حسين(ع)  با توجه به اينكه در سال 61 هجري اتفاق افتاد اما منحصر در آن زمان نيست وبه فرموده امام صادق(ع) كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا.
 
وي بيان داشت: حادثه كربلا در هر زماني ممكن است با مشخصات و افراد جديد تكرار شود.
 
خرسند با بيان اينكه از روز نخست خلقت دو جريان حق و باطل و بعد از قيام امام حسين(ع) دوجريان حسيني و يزيدي در عالم بوده است افزود: هرنهضتي كه با عواطف مردم گره بخورد فراموش نمي شود و دليل  زنده ماندن قيام امام حسين(ع) متصل شدن اين نهضت و قيام با عواطف و اشك مردم است.
 
امام جمعه كازرون با تاكيد بربيان ذكرمصيبت و مقتل خواني به صورت مستند اضافه كرد: گريه ها، ناله ها، و مصيبت ها براي انتقال پيام خون امام حسين(ع) است تا دين از خطر نابودي نجات پيدا كند و  مقتل خواني نيز يكي از مستحبات اين ايام و سنتي از گذشته بوده است.
 
خرسند با بيان اينكه در روضه ها و نوحه ها نبايد ابهت و عظمت اهل بيت را شكست ادامه داد: عزاداري كه خروجي آن تقويت ولايت و نظام نباشد حسيني نيست چرا كه يكي از فلسفه هاي قيام امام حسين شناختن يزيديان  هر زمان است.
 
اين مقام مسئول ابراز داشت:  عزاداري درمحرم بايد موجب تقويت مباني ديني و افزايش بصيرت مردم شود.
 
وي با بيان اينكه امام حسين(ع) قصد نمايان كردن ماهيت نفاق، انحراف و فتنه را داشت خاطرنشان كرد: فقط نبايد به بعد جناحي حادثه كربلا پرداخت بلكه بايد به ابعاد مختلف قيام امام حسين(ع) از جمله سازندگي قيام، عدالت و استكبار ستيزي و مبارزه با تبعيض توجه شود.
 
خرسند با اشاره به اين مطلب كه امام حسين(ع) به بر سر اهداف خود كوتاه نيامد بيان داشت: امر به معروف و نهي از منكر، توجه به نماز، كمك به فقرا و محرومان، حل مشكلات مردم و عدالت طلبي در قيام امام حسين(ع) مشاهده مي شود و درسي براي مردم بوده كه بايد براي آن ها بيان شود.
 
وي با تاكيد بر نيازسنجي مردم توسط مبلغان گفت: وهابيت، بهائيت، زرتشتيت و دشمن از طريق ماهواره ها فعال شده كه مبلغان نيز بايد توجه به شبهات داشته باشند و با استدلال و منطق پاسخ دهند.
 
امام جمعه كازرون با اشاره به فتنه ها خاطرنشان كرد: در فتنه هاي سال گذشته تاريخ اسلام تكرارشد و طلحه و زبيرهاي زمان لغزيدند.
 

خرسند در بخش ديگري از سخنان خود خواستار تشكيل شوراي تبليغ در شهرستان كازرون شد و تصريح كرد: با توجه به اينكه دركازرون 300 روستا وجود دارد از اين بايد به جايي برسيم كه در همه آن ها روحاني مستقر باشد.

وي بيان داشت: روحانيون مبلغ معضلات، مشكلات، شبهات و معايب موجود در روستا ها را به مسئولان انعكاس دهند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴