پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۰۴۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۴
در سخنان امام جمعه کازرون مطرح شد:
به گزارش خبرنگار کازرون نما؛ بعد از ظهر روز یکشنبه 14 شهریور ماه جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی کازرون به دعوت دفتر امام جمعه ی شهرستان گرد هم آمدند تا شنوای سخنان حجت الاسلام والمسلمین خرسند باشند.
به گزارش خبرنگار کازرون نما؛ بعد از ظهر روز یکشنبه 14 شهریور ماه جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی کازرون به دعوت دفتر امام جمعه ی شهرستان گرد هم آمدند تا پس از شنیدن سخنان حجت الاسلام والمسلمین خرسند، افطار را میهمان وی باشند. در این جلسه که در راستای ایجاد وحدت تشکیل شده بود، امام جمعه کازرون سخنان مبسوطی بیان داشت. بخش هایی از این سخنرانی که متنایب با فضای فکری و سیاسی شهرستان بود توسط خبرنگار ما عینا از فایل صوتی این جلسه پیاده و تقدیم خوانندگان محترم می شود.
 

***

 
اصولگرایی خمره رنگ ریزی نیست
 
... بعضی ها فکر می کنند اصولگرایی یک خمره رنگ ریزی است که مثلا یک کسی را می زنند تویش، در می آورند بعد او می شود اصولگرا مثلاً! یا اینکه هر کسی مثلاً با بنده رفیق شد این اصولگراست. هر کسی با بنده بد شد، این اصولگرا نیست. هر کسی برای اصولگرایی یک تعریفی از خودش می کند اما مقام معظم رهبری فرمایشاتی دارند در 29/3/85 شاخص های اصولگرایی را مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان فرمودند.
 
سیاست باید عین دیانت باشد
 
من به چندتایش اشاره می کنم. اولینش ایمان و هویت اسلامی است. کسی که اصولگراست باید تمام فعالیت ها و حرکاتش بر اساس ایمان باشد. سیاست باید عین دیانت باشد. اگر دچار سیاست بازی بشود این اصولگرا نیست. سیاست ما عین دیانت ماست. ما کار سیاسی می کنیم برای اینکه تکلیف انجام بشود. ما مسئولیت می پذیریم برای تکلیف است.
 
شهید رجایی وقتی می خواهد بشود نخست وزیر بلند می شوند، می روند التماسش می کنند تا قبول کند و نمی پذیرد. می گویند برای چه نمی پذیری؟ می گوید برای اینکه کسانی توانمندتر از من هستند. بعد که شهید بهشتی به او اصرار می کند، می گوید به من فرصت بدهید. در صورتی من می پذیرم که ببینم مسئولیت من را عوض نمی کند و به آخرتم لطمه نمی زند. اگر این را بتوانم برای خودم جا بیاندازم می پذیرم و جا هم می اندازد. لذا می بینیم شهید رجایی می شود یک الگو و اسوه ی مدیریت اسلامی که بدون تعارف مثل شهید رجایی هم کمتر در جامعه مان داشتیم. چرا؟ چون شهید رجایی سیاست را عین دیانت می داند دنبال استفاده ی ابزاری نیست.
 
در رابطه با دولت دهم قضاوت نمی شود کرد
 
عدالت؛ عدالتی که ما شعارش را می دهیم و باید هم بدهیم و یکی از خصوصیات خوب این دولت نهم به ویژه بوده انشاءالله حالا در رابطه با دولت دهم قضاوت نمی شود کرد بعد از چهار سال باید قضاوت کنیم که آیا در دولت دهم هم همان خصوصیت ادامه پیدا می کند یا نه؟ خب عدالت بوده.
 
خوب بودن یا بد بودن با بنده ملاک اصولگرایی نیست
 
حفظ استقلال سیاسی کشور، خودباوری اعتماد به نفس، جهاد علمی، آزاداندیشی، تأمین آزادی ها، اصلاحات، تصحیح روش ها، شکوفایی اقتصادی. اینها شاخص هایی است که به فرموده مقام معظم رهبری اصولگراها باید داشته باشند. به تعریف دیگری کسی که امام را، انقلاب را، نظام را و ولایت را قبول دارد این از نظر ما اصولگراست. حالا می خواهد عضو تشکیلات خاصی باشد یا نباشد. کارت تشکیلاتی را داشته باشد یا نداشته باشد. با بنده خوب باشد یا بد باشد. او اصولگراست. این تکیه بر اصول و مبانی است که می تواند انشاءالله ما را نجات بدهد.
 
انتقاد از عدم رعایت نظم در تشکیل جلسات
 
این یک مطالب. عرض دومم را هم عرض بکنم که دیگر وقت محدود است. البته من تقرباً یک بحث یک ساعته ای می خواستم داشته باشم اما متاسفانه حالا این جزو عادات ناصواب جامعه ما شده که جلساتی که دعوت می شوند عزیزان معمولا با نیم ساعت، یک ساعت تأخیر آغاز می شود. که این رسم پسندیده ای نیست و این را بالاخره باید همه مان اصلاح بکنیم.
 
اصولگرایی یک حزب و جریان سیاسی نیست
 

درباره مسائل شهرستان آن چیزی که برای بنده اهمیت دارد حفظ جریان اصولگرایی در شهرستان است. یک جمله ایست از مقام معظم رهبری عرض می کنم. می فرملایند: «اصولگرایی به حرف نیست. اصولگرایی متعلق به همه کسانی است که به مبانی انقلاب معتقد و پایبند هستند و آنها را دوست می دارند حالا اسمشان هرچه می خواهد باشد.»

این تعریف مقام معظم رهبری از اصولگرایی است. کسانی که به مبانی انقلاب معتقد و پای بند باشند. من خودم را وظیفه مند می دانم چون اصولگرایی را یک حزب و جریان سیاسی در مقابل مثلاً جریان اصلاحات نمی دانم. مثلا ما بگوییم اصلاح طلب و اصولگرا. بله! حالا متداول است و گفته می شود.
 
اصولگرایی یک طرز تفکر اعتقادی است. این برای بنده اهمیت داشته و دارد. از روزی هم که این مسئولیت را پذیرفتم در این راستا تلاش کردم که قدم بردارم. جلسات، محافل، صحبت ها و مسائلی هم بوده. کلیت این است.
 
رهبری فرمودند مسائل را اصلی ـ فرعی بکنید
 
مقام معظم رهبری در همین جلسه اخیری هم که با دانشجویان داشتند، و گلایه هایی که برخی از دانشجویان کردند، فرمودند مسائل را اصلی ـ فرعی بکنید. خب! این وسط یک سری مسائلی اتفاق می افتد که بعضی مواقع فرعیات می آید بر اصلیات سایه می اندازد و این خوب نیست.
 
آدم ترسویی نیستم. پای امضا و حرف خودم می ایستم
 
یک مسأله ای در شهرستان پیش آمد در رابطه با بحث فرمانداری. خب! من، هم بنده؛ هم آقایان  ائمه محترم جمعه (که بعضی از عزیزان و بزرگواران هم تشریف دارند در جلسه) بنا به وظیفه ای که احساس کردیم یک موضعی گرفتیم. خب! حالا بعضی ها به ذائقه شان خوش نیامد من جمله شاید بعضی از دوستان خود ما هم. بنده در کارها مشورت می کنم. «و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله». اما آنچه که تکلیف خودم احساس کنم، انجام می دهم، پایش هم می ایستم، عوارضش هم تحمل می کنم. آدم ترسویی هم نیستم. شجاعتش را هم دارم که پای امضای خودم و حرف خودم بایستم
 
روش استاندار نه اسلامی، نه اخلاقی و نه اصولگرایی است
 
من این را گفته ام، باز هم می گویم گرچه نمی خواهم حالا این بحث را زنده کنم. من روشی که آقای استاندار در استان پیش گرفته بود برای عزل و نصب مدیران، این روش را نه اسلامی می دانستم، نه اخلاقی می دانستم، نه اصولگرایی می دانستم. خب! حالا بنده در مرکز استان و شهرهای دیگر نه مسولیتی دارم و نه زورم می رسد اما در شهر خودم تا آنجایی که تکلیف داشتم پایش ایستادم که به آقایان بفهمانم؛ دارند اشتباه می کنند. یک مدیر، من هیچ دولتی را ندیدم با مدیران خودش اینجوری برخورد بکند. چه چپ، چه راست. در این استان ما این را دیدیم.
 
جرم آقای صالح پور چه بود؟
 
خب! آقای صالح پور جرم ایشان چه بود؟ فرماندار خودت را می خواهی عوض کنی، بسم الله! صدا می زنید فرماندارتان را مهلتی می دهید، تودیع، معارفه.
 
می گویند ما تودیع را اصلا قبول نداریم
 
آقایان می آیند مصاحبه می کنند می گویند ما تودیع را اصلا قبول نداریم در حالی که خیلی جاها ما می بینیم؛ می روند تودیع برگزار می کنند.
 
وعده می دهند، ضدش عمل می کنند
 

خب! بعد می آیند، صحبت می کنیم؛ می گوییم آقا اشتباه کردید، می پذیرند. می گویند: درست است ما اشتباه کردیم، روشمان مناسب نبوده، خب! فرصتی بدهید؛ جبران کنیم. فرصت داده می شود، جبران نمی کنند بلکه ضدش عمل می کنند.

 

مردم در نماز جمعه سنگ تمام گذاشتند
 
خب! بنده وظیفه دارم؛ یک مدیری که چهار سال صادقانه خدمت کرده آن هم در دولت اصولگرا از او تجلیل بکنم. حالا بعد هم دیدید خب مردم در نماز جمعه سنگ تمام گذاشتند. این هم پیام داشت برای آنهایی که باید بگیرند، هم نشان می دهد که مردم اگر ببینند مدیری صادقانه به آنها خدمت می کند، قدردانش هستند.
 
فرماندار جدید هم امروز دعوت بودند
 
گرچه من به آقای فرماندار [جدید] هم تبریک عرض کردم. ایشان هم امروز دعوت بودند اما ظاهراً امروز تودیع و معارفه ی فرماندار پاسارگاد بوده. ایشان باید آنجا تودیع بشوند و مسئول جدید فرمانداری آنجا معرفی بشود به این جهت ایشان تشریف نیاوردند.
 
به چهار دلیل در معارفه شرکت نکردم
 
می گویند چرا من در جلسه معارفه فرماندار من شرکت نکردم؟ به چند دلیل:
 
یک: در این جلسه از آقایان ائمه جمعه شهرهای اطراف کازرون (چهار امام جمعه بزرگوار) از هیچ یک دعوت نکردند. دعوتی هم که از بنده شده با یک برگه ی فکسی بوده که برای همه ی ادرات می فرستند برای ما هم فرستادند. این خلاف عرف بوده.
 
دو: از فرماندار قبلی که چهار سال مخلصانه زحمت کشیده، دعوت نکردند و من می دانستم که اینها قصد ندارند این کار را انجام بدهند.
 
سه: جلسه را در یک جو امنیتی برگزار کردند. با مأمور و  کارت و حراست و بند و بساط و... این مسائل نبوده اینجا! این آقایان از چه می ترسیدند با این روش انتخاب کردند؟
 
پدر دو شهید آمده پیش من و می گوید من رفتم توی فرمانداری و گفتم: آقا! من پدر دو شهیدم به من اجازه بدهید می خواهم بیایم در این جلسه، اجازه ندادند. من این جلسه را در شأن مردم کازرون ندانستم.
 
چهارم: خود استاندار باید بیاید شرکت بکند. چرا خود ایشان نیامد؟ [کازرون] شهرستان دوم استان [است]، شهری که ما الآن می گوییم باید به عنوان شهرستان ویژه قلمداد بشود. فرماندار آن شهر بخواهد انتخاب بشود، بیاید. اینها قول داده بودند؛ ما هم تودیع می کنیم، هم معارفه.
 
خوش انصاف ها یک کلمه نگفتند ما از زحمات فرماندار سابق تقدیر می کنیم
 
این خوش انصاف ها یک کلمه نگفتند در این جلسه ما از زحمات فرماندار سابق تقدیر می کنیم. من از افراد متعددی پرسیدم آیا اینها چیزی هم گفتند؟ نگفتند! من نمی روم توی این جلسه. این جلسه خلاف شأن مردم کازرون بوده است.
 
جلسه معارفه زیبنده فرماندار جدید هم نبود
 
اما این به معنای این نیست که من موضع دارم با فرماندار جدید. نخیر! بلکه من این جلسه را هم زیبنده ی فرماندار جدید هم نمی دانستم. چون او هم که می خواهد بیاید، باید قوی وارد بشود.
 
من شرکت نکردم. عمداً هم شرکت نکردم
 

شما از ائمه ی جمعه دعوت نمی کنید، از روحانیت شهر دعوت نمی کنید در جلسات. من شرکت نکردم. عمداً هم شرکت نکردم. کازرون هم بودم و شرکت نکردم. حتی بنا داشتم آن روز بروم تهران، سفرم را کنسل کردم، نرفتم. ماندم، شرکت نکردم. یک کسی هم فردا نگوید ایشان مسافرت بود، نرسید . نه! بودم. تهران هم می خواستم بروم، سفرم را کنسل کردم و شرکت نکردم. برای اینکه عزیزان ما! اینها نمی سازد با اصولی که ما شعارش را می دهیم.

 

اینها مسائل فرعی است
 
اما در عین حال من در نمازجمعه دو هفته قبل هم عرض کردم مسائل دیگر باید پایان یافته تلقی بشود. این بگو مگو ها پایان یافته بشود. دوستی ها آغاز بشود. اینها مسائل فرعی است. علی رغم همه ی این گلایه ها اینها مسایل اصلی نیست. اینها مسایل دست دوم دست سوم است. اما دیگه هست دیگه. مسایل حاشیه ای.
 
حوادث حاشیه ای روز قدس در شیراز و تهران
 
ما الان روز قدس با عظمت در کشور برگزار شده حالا آقایی در شیراز یک سری حرفهای بی خودی می زند یک عده ای هم احساساتی می شوند می روند در مدرسه و مسجد و خانه اش سر و صدایی می کنند. یا در تهران در خانه ی آقای کروبی می روند. یک سر و صدایی می کنند، تمام رسانه های دنیا آن راهپیمایی با عظمتش را فراموش می کنند می آیند روی دو موضوع حاشیه ای را خیلی بزرگش می کنند.
 
برای ما تجربه شد
 
خب حالا این وسط هم بی تقوایی هایی شد. بالاخره اینجور مسائل برکات و خواصی هم دارد. انسان شناختش روی جریانات و افراد، روی حرفهایی که می زنند، ادعاهایی که می کنند، عرض ارادت هایی که می آیند در روزهای آرامش می کنند و بعد مسایل اینجوری پیش می آید و می بینیم خلافش عمل می شود، خب! اینها برای خود انسان تجربیات خوبی است. مسائل دست انسان می آید. اما خدا می داند در این ماه مبارک رمضان این اقداماتی که ما ائمه جمعه کردیم و شخص بنده نه روی حب زیادی با آقای صالح پور یا آقای رنجبر بود به عنوان مثلاً بخشدار کازرون و نه روی بغض کسی.
 
ما دولت را اصولگرا می دانیم اما...
 
ما دولت را دولت اصولگرا می دانیم گرچه انتقاداتی هم به بعضی از روش ها و بعضی از منش های دولت، دولتمردان و بعضی اطرافیان آقای رییس جمهور هم داریم مثل همین حرف های بی ربطی که بعضی افرادی مثل این آقای مشایی می آیند می زنند و یک حاشیه های پررنگی را برای دولت و برای نظام درست می کنند و بعد هم کسی نمی تواند جمعش بکند. خب! اینها انتقاداتی است اما جهت حرکت کلی دولت را یک حرکت به سمت اصول و ارزش های انقلاب می دانیم.
 
قصد لجبازی نداریم اما مداحی هم نمی کنیم
 
در استان هم ما نه قصد دعوای با مدیریت استان داریم نه قصد لجبازی داریم اما مداحی هم نمی کنیم. یک جایی کسی خوب کار بکند، تعریفش می کنیم، جایی هم پایش را کج بگذارند انتقاد می کنیم. حالا می خواهد معاون رییس جمهور باشد، استاندار باشد، فرماندار باشد، رییس اداره باشد، تفاوتی ندارد، به تکلیفمان عمل می کنیم.
 
خواستیم بعضی از دوستان، بعضی از مطالب را از نزدیک از زبان بنده بشنوند
 
این جلسه را هم که ما برگزار کردیم به خاطر این بود که شاید بعضی از دوستان، بعضی از مطالب را از نزدیک از زبان بنده نشنیده بودند، بشنوند.
 
امتحانات بزرگ تری را در آینده داریم
 
و بعد اینکه ما امتحانات بزرگ تری را در آینده داریم. بالاخره انتخابات های متعددی را ما در آینده داریم. امتحانات و فتنه های بیشتری را داریم. الآن تهدید خارجی جدی است، گرچه اگر دشمن این کار را بکند حماقت است اما تا حدی جدی است.
 
بحث یارانه ها را داریم. بحث مسائل داخلی را داریم. عمران و آبادانی مسایل شهرمان را داریم. بخش هایمان را داریم. روی این جهت لازم بود که خدمت مجموعه ی عزیزان در این جلسه باشیم، یک تجدید دیداری بشود.
 
کدورت ها برطرف بشود
 
اگر بین بعضی از مجموعه های دوستان کدورت های مختصری بوده انشاءالله این کدورت ها برطرف بشود. ماه مبارک رمضان روزهای آخرش است. انشاء الله زنده باشید. معلوم هم نیست زنده باشیم. دیگه، آدمی است. دمی هست و دمی نیست و همه چیز هم ما نباید بگذاریم به حساب آخرت. در همین دنیا باید «حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوکم».
 
این شهر متعلق به همه ی ماست
 
انشاءالله به برکت این نشست ها آن هم در ایامی مثل ماه مبارک رمضان اخوت و برادری ها بیشتر بشود. ما باید تلاش کنیم شهرمان پیشرفت کند. ائمه ی محترم جمعه، بخشداران محترم، مسئولین ادارات، عزیزان اصولگرا، حتی من در این ماه رمضان با بعضی از طیف ها و دوستان دیگر که گرایش سیاسی شان غیر از گرایش سیاسی حاکم در جامعه و دولت هست، جلساتی داشتم. بالاخره این شهر متعلق به همه ی ماست و باید همه کمک بکنند.
 
حق نقد و انتقاد را برای خودمانم محفوظ می دانیم
 
مدیریت جدید شهرستان هم اگر انشاء الله در این راستا قدم بردارد، قطعا ما کمک کار و مددکار آنها خواهیم بود. اما در هر حال حق نقد و انتقاد را هم برای خودمانم محفوظ می دانیم. در گذشته هم بوده. من حتی زمانی که آقای صالح پور مسئولیت داشتند، بعضی از مواقع در نماز جمعه و بیشتر در جلسات خصوصی که بعضی مواقع حتی دلخور هم می شدم. خب! در بعضی موضوعات انتظاراتی ما داشتیم، می گفتند در توان ما نیست، ما نمی توانیم یا فلان.
 
منفعت انقلاب و مردم را با هیچ کسی معامله نمی کنم
 

بالاخره ما روز اول هم بنده با خدای خودم عهد بستم منفعت انقلاب و مردم را با هیچ کسی معامله نکنم. حالا می خواهد چپ اشد یا راست باشد. اصولگرا باشد یا اصلاح طلب باشد.و اینها خط قرمزهای ماست و رویش پای فشاری می کنیم.

 

 

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
gf
|
-
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۷
0
1
اگر شما کدورت های پیش آمده را با استانداری فراموش کردید ما هم فراموش می کنیم
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
1
0
پاسخ به نظر اول:جوجه شما عددی نیستین که بخواهی جلوی خرسند بایستین،مردم این شهر تو دهنی بدی به شما زدن.کازرون آدم فروشهایی مثل شما رو خوب می شناسه که برای منافعتان چه دستمالها که به دست نمی گیرین.تف بر این........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
1
به نظرم اگر یه کم جلوتر بریم بعضی ها برای دفاع از فکرشون دست به چاقو بشن با این نظر دادناشون!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
1
در دولت نهم هم فقط شعارعدالت داده شد ما که عملش را ندیدیم اما بعضی ها چون دوستانشان در دولت نهم بیشتر مسئولیت داشتند همراه تر بودند.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
1
چند تناقض
1- از یک طرف می گویند:
(کسی که امام را، انقلاب را، نظام را و ولایت را قبول دارد این از نظر ما اصولگراست. حالا می خواهد عضو تشکیلات خاصی باشد یا نباشد. کارت تشکیلاتی را داشته باشد یا نداشته باشد. با بنده خوب باشد یا بد باشد. او اصولگراست.)
بعد خودشان می فرمایند:
الاخره اینجور مسائل برکات و خواصی هم دارد. انسان شناختش روی جریانات و افراد، روی حرفهایی که می زنند، ادعاهایی که می کنند، عرض ارادت هایی که می آیند در روزهای آرامش می کنند و بعد مسایل اینجوری پیش می آید و می بینیم خلافش عمل می شود، خب! اینها برای خود انسان تجربیات خوبی است. مسائل دست انسان می آید. )
2- از یک طرف می گویند:
(مقام معظم رهبری در همین جلسه اخیری هم که با دانشجویان داشتند، و گلایه هایی که برخی از دانشجویان کردند، فرمودند مسائل را اصلی ـ فرعی بکنید. خب! این وسط یک سری مسائلی اتفاق می افتد که بعضی مواقع فرعیات می آید بر اصلیات سایه می اندازد و این خوب نیست.)
بعد خودشان اغلب مطالبشان را به همین مسائل فرعی می پردازند.
مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
0
0
جناب خرسند جواب ندادید برای چی در دور گذشته با اقای پرویزی این کار کردند ایا پرویزی تودیع و معارفه نمی خواست خودم کردم که لعنت بر خودم باد زنده عدالت و توسعه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
خوب بلدی اول سفت میگیری بعدشل می کنی ؟تا به منافع برسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳