پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۲
در سال زراعي گذشته صورت گرفت؛
عبدالرسول گندمي امروز در گفت‌وگو با اشرفي خبرنگاركازرون نما اظهار داشت: در سال زراعي 89- 88 با توجه به خشكسالي حدود 2هزار و400 تن جو و 380 تن كلزا توسط كشاورزان شهرستان كازرون به مراكز خريد تعاوني روستايي تحويل داده شده است و اين در حالي است كه در سال گذشته 444 تن جو و 83 تن كلزا در اين شهرستان توليد شده بود.
مدير جهاد كشاورزي كازرون از توليد 2هزار و 400 تن جو و 380 تن كلزا در كازرون در سال زراعي 88-89 خبر داد.

عبدالرسول گندمي امروز در گفت‌وگو با اشرفي خبرنگاركازرون نما با بيان اينكه در سال زراعي 89-88 توليد جو و كلزا در اين شهرستان افزايش يافته است، اظهار داشت: در سال زراعي 89- 88 با توجه به خشكسالي حدود 2هزار و400 تن جو و 380 تن كلزا توسط كشاورزان شهرستان كازرون به مراكز خريد تعاوني روستايي تحويل داده شده است و اين در حالي است كه در سال گذشته 444 تن جو و 83 تن كلزا در اين شهرستان توليد شده بود.
 
وي اين افزايش توليد را حاصل استفاده از ارقام مناسب، كشت به موقع و بهره‌برداري از نزولات آسماني ابتداي فصل و همچنين مديريت مناسب از جمله استفاده از آبياري نوين توسط كشاورزان با راهنمايي كارشناسان مديريت جهاد كشاورزي شهرستان دانست و افزود: اميدواريم با استفاده از تسهيلات كم‌بهره آبياري نوين، گامي موثر براي افزايش توليد و افزايش راندمان برداشت.
 
گندمي در ادامه با اشاره به برداشت انگور در شهرستان كازرون گفت: شهرستان كازرون به عنوان يكي از مناطق توليد انگور ديم در استان فارس سطحي معادل 5 هزار و 368 هكتار را به خود اختصاص داده است.
 
وي بيان داشت: متوسط توليد اين محصول حدود 2 هزار كيلوگرم در هكتار است كه در سال‌هاي اخير به دليل شرايط خشكسالي به حدود يك‌هزار كيلوگرم كاهش پيدا كرده است و باغداران متحمل خسارات سنگيني شده‌اند.
 
گندمي اضافه كرد: ارقام مورد كشت در شهرستان كازرون شامل ياقوتي، نالوني، عسكري، كماشي، سمرقندي و ريش بابا است كه در مناطق كوهمره، قائميه و حومه شهر كازرون، روستاهاي دوسيران، كنده‌اي، چكك، موردك، سمغان و دوان پراكنده هستند.
 
وي با بيان اينكه برداشت انگور از اوايل خرداد ماه شروع و تا نيمه نخست شهريور‌ ماه ادامه دارد، خاطرنشان كرد: زودرس‌ترين آن رقم ياقوتي و ديرس‌ترين رقم كماشي است.
 
مدیر جهاد كشاورزي كازرون با بيان اينكه كل برداشت انگور در مناطق تابعه اين شهرستان در سال جاري حدود 5 هزار و 368 تن برآورد مي‌شود، تصريح كرد: به دليل اينكه مناطق توليد انگور رقم كماشي، كوهستاني و داراي جاده‌هاي شوسه و صعب‌العبور است و رسانيدن انگور به بازار فروش با مشكلاتي مواجه مي‌شود از اين رو از اين رقم پيش از اين در توليد شيره انگور و اكنون در توليد مويز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
 
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۵
0
0
آقای گندمی عزیز خسته نباشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳