پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۹
کازرون نما

به گزارش كازرون‌نما، مركز نشر معارف اسلامي وابسته به حوزه‌ي علميه‌ي مكتب الصادق (ع) كازرون در راستاي نهضت نرم‌افزاري و پاسخ‌گويي به سئوالات شرعي در سال 1384 تأسيس گرديد و تاكنون حركت رو به پيشرفتي داشته است.

اين مركز به موضوعات مختلف ديني از قبيل احكام، اخلاق، عقايد، تفسير، مشاوره و... به چهار صورت تلفني، حضوري، مكاتبه و پست الكترونيك پاسخ‌گو  مي‌باشد.

به گزارش كازرون‌نما خدمات اين مركز عبارتند از:

 

الف. تلفن 144

تلفن 144 آسان‌ترين روش ارتباط با مركز نشر معارف اسلامي است.

هرگاه همشهريان عزيز با شماره‌ي 144 تماس بگيرند پيام زير براي آنها پخش خواهد شد:

«با سلام. به سامانه‌ي مركز نشر معارف اسلامي وابسته به حوزه‌ي علميه‌ي مكتب الصادق(ع) كازرون خوش آمديد. جهت آشنايي با عملكرد مركز نشر معارف اسلامي عدد 1، ضبط سئوال و دريافت پاسخ عدد 2، اوقات شرعي عدد 3، آواي قرآن عدد 4، ترجمه قرآن عدد 5، ضبط هرگونه انتقاد و پيشنهاد عدد 6، براي اتصال به داخلي‌ها عدد 7 و براي خروج از سيستم عدد صفر را شماره‌گيري فرماييد.»

 

توضيح بيشتر

1. دريافت، ضبط و پاسخ پرسش‌هاي شما

همشهريان عزيز پس از اتصال به شماره 144 و فشار دادن عدد 2 گوشي تلفن خود وارد بخش دريافت و ضبط پرسش‌ها مي‌شوند. آنگاه مي‌بايست براي طرح پرسش خود عدد 1 را فشار داده و پس از شنيدن صداي بوق، سئوال خود را با ذكر نام مرجع تقليد خويش مطرح كنند. پس از طرح و ضبط سئوال در صورت سکوت کامل یا فشار دادن کلید ستاره (*)، اپراتور مركز اعلام مي‌كند: «تماس گيرنده‌ي محترم پيام شما ضبط گرديد و كد شما عبارت است از عدد ...» (مثلاً عدد 16815 را به عنوان عدد پرسش مطرح شده اعلام مي‌كند) براي شنيدن مجدد كد مي‌توان عدد 1 تلفن را مجدداً فشار داد و با فشار دادن هر عدد ديگري تماس قطع خواهد شد.

پرسش‌هاي ارسالي معمولاً حداكثر 24 ساعت بعد بر روي سيستم قرار مي‌گيرد و مراجعين محترم مي‌توانند با برقراري تماس مجدد با سيستم و طي كردن مراحل قبل، وارد بخش پرسش‌هاي تلفن 144 شوند ولي اين بار براي دريافت پاسخ خود عدد 2 از تلفن خود را فشار داده و كدي را كه قبلاً (هنگام طرح سئوال) دريافت كرده بودند را از طريق گوشي تلفن خود وارد كنند و جواب پرسش خود را بشنوند.

پس از دريافت پاسخ، براي بازگشت به منوي  قبل، می بایست عدد صفر و براي قطع ارتباط عددي ديگر را فشار داد.

 

2. اوقات شرعي

همشهريان عزيز مي‌توانند براي اطلاع از اوقات شرعي هر روز (اذان صبح، طلوع آفتاب، اذان ظهر، غروب آفتاب و اذان مغرب) پس از برقراري تماس با تلفن 144، عدد 3 از گوشي تلفن خويش را فشار دهند تا از اوقات شرعي 24 ساعت آينده مطلع شوند.

 

3. آواي قرآن
يكي ديگر از امكانات تلفن 144 پخش آيات درخواستي همشهريان با روش ترتيل است.

براي استفاده از اين امكان مركز مي‌بايست پس از برقراري تماس با تلفن 144، عدد 4 از گوشي تلفن را فشار داده و پس از آن شماره‌ي سوره‌ي مورد نظر خود را وارد كرد (قرآن 114 سوره دارد كه سوره‌ي فاتحه اولين و سوره‌ي ناس آخرين سوره‌ي قرآن است لذا مثلاً با وارد كردن عدد يك از طريق گوشي تلفن، درخواست شما نسبت به سوره‌ي فاتحه اعمال خواهد شد) پس از وارد كردن شماره‌ي سوره باید علامت ستاره‌ (*) كه روي گوشي تلفن قرار دارد را فشار داد. بعد از اين عمل اطلاعاتي كلي از سوره‌ي انتخابي (مكي يا مدني بودن سوره و تعداد آيات آن) به اطلاع تماس گيرنده رسانده مي‌شود. او سپس مي‌بايست شماره‌ي آيه‌ي مورد نظر خود از آن سوره را از طريق گوشي تلفن خويش وارد كرده و علامت ستاره‌ (*) گوشي را فشار دهد. پس از اين عمل آيه‌ي مورد درخواست تماس گيرنده، قرائت خواهد شد.

تماس گيرنده همچنين مي‌تواند براي انتخاب سوره‌ي ديگر، عدد يك و براي خروج از سيستم عدد صفر را فشار دهد.

 

4. ترجمه قرآن

يكي ديگر از امكانات تلفن 144 پخش ترجمه‌ي آيات درخواستي همشهريان است.

براي استفاده از اين امكان مركز، مي‌بايست پس از برقراري تماس با تلفن 144، عدد 5 از گوشي تلفن را فشار داده و پس از آن شماره‌ي سوره‌ي مورد نظر خود را وارد كرد (مثلاً با وارد كردن عدد 114 از طريق گوشي تلفن، درخواست شما نسبت به سوره‌ي ناس اعمال خواهد شد) پس از وارد كردن شماره‌ي سوره، مي‌بايست علامت ستاره‌ (*) كه روي گوشي تلفن قرار دارد را فشار داد. بعد از اين عمل اطلاعاتي كلي از سوره‌ي انتخابي (مكي يا مدني بودن سوره و تعداد آيات آن) به اطلاع تماس گيرنده رسانده مي‌شود. او بر اين اساس ‌بايد شماره‌ي آيه‌ي مورد نظر خود از آن سوره را از طريق گوشي تلفن خويش وارد كرده و علامت  ستاره‌ (*) گوشي را فشار دهد. پس از اين عمل آيه‌ي مورد درخواست تماس گيرنده، ترجمه خواهد شد.

تماس گيرنده، همچنين مي‌تواند براي انتخاب سوره‌ي ديگر عدد يك و براي خروج از سيستم عدد صفر را فشار دهد.

 

5. ضبط انتقادها و پيشنهادها

همشهريان عزيز همچنين مي‌توانند براي بيان انتقادها و پيشنهادهاي خود درباره‌ي مركز نشر معارف اسلامي، پس از برقراري تماس با تلفن 144، عدد 6 را فشار دهند و مطالب خود را بيان كنند. انتقادهاي تماس‌گيرندگان عزيز از طريق سيستم ضبط خواهد شد.

 

ب. دريافت پاسخ از طريق تلفن‌هاي ديگر

به گزارش كازرون‌نما يكي ديگر از امكانات اين مركز امكان برقراري تماس مستقيم با مركز نشر معارف اسلامي است. همشهريان محترم مي‌توانند (در ساعات اداري تا اذان ظهر) جهت دريافت پاسخ پرسش‌هاي فوري خود با تلفن‌هاي مستقيم بنياد، تماس برقرار كنند. شماره تلفن‌هاي 2221716 و 2213535 براي اين منظور در نظر گرفته شده است.

 

ج. مكاتبه

يكي ديگر از راه‌هاي برقراري ارتباط با مركز، استفاده از روش مكاتبه است. همشهريان عزيز مي‌توانند پرسش‌هاي كتبي خود را به آدرس صندوق پستي 111 ارسال كنند تا پس از بررسي، پاسخ نامه‌ي آنها به آدرسشان ارسال شود.

 

د. پست الكترونيك

از ديگر روش‌هاي برقراري ارتباط با اين مركز استفاده از پست الكترونيكي آن است. همشهريان عزيز مي‌توانند با ارسال سئوالات خود به آدرس nema.kazeroon@gmail.com  پاسخ آنها را پس از بررسي از طريق ايميل خويش دريافت كنند.

 

و. دريافت حضوري پاسخ

از ديگر خدمات مركز نشر معارف اسلامي، امكان پاسخ‌گويي و ارائه‌ي مشاوره‌ي حضوري است. همشهريان عزيز مي‌توانند هر روز صبح (در ساعات اداري تا اذان ظهر) با حضور در مركز نشر معارف اسلامي از طريق صحبت مستقيم با كارشناسان مركز، پاسخ‌هاي خود را دريافت كنند. اكثر پرسش‌هاي مراجعين محترم در همان زمان پاسخ داده خواهد شد اما طبيعي است كه براي برخي از مشاوره‌ها و پرسش‌هاي خاص وقتي جهت حضور مجدد تعيين شود.

آدرس مركز: ابتداي خيابان قدمگاه – درب جنوبي حوزه‌ي علميه‌ي مكتب الصادق (ع) كازرون.

تذكر: در ماه مبارك رمضان مركز بعدازظهرها نيز پاسخ‌گوي مراجعين است.

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲