پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸
به گزارش خبرنگار کازرون نما روز پنجشنبه 26 آذر ماه در حاشیه‌ي گردهمایی عاشورائیان شهرستان کازرون و حومه که با میزبانی هیات های مذهبی بخش مرکزی شهرستان در روستای تنگ چوگان سفلی برگزار گردید حجت الا سلام و المسلمین خرسند امام جمعه کازرون از نحوه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر انتقاد كرد.
به گزارش خبرنگار کازرون نما روز پنجشنبه 26 آذر ماه در حاشیه‌ي گردهمایی عاشورائیان شهرستان کازرون و حومه که با میزبانی هیات های مذهبی بخش مرکزی شهرستان در روستای تنگ چوگان سفلی برگزار گردید حجت الا سلام و المسلمین خرسند امام جمعه کازرون از نحوه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر انتقاد كرد.

وي در ابتدای سخنان خود ضمن بر شمردن فضایل این ماه از تمامی مسئولین و برگزارکنندگان عزاداری های خواست که قدر این فرصت ها را بدانند . وی با بیان اینکه امام حسین(ع) دغدغه دین داشت گفت: عزاداری ما نیز باید دغدغه دین داشته باشد. ما باید هدف امام حسین را بشناسیم دین داری و ولایت مداری و دفاع از حق کردن امام را نشان دهیم . ما باید زیبایی های حادثه کربلا را بیان کنیم.

وي در ادامه ضمن انتقاد از نحوه‌ي برپایی مراسم عزاداری در محرم و صفر بیان داشت: عزاداری جای پز دادن نیست. هیات داران و نوحه خوانان باید کسانی باشند که زیبنده مجلس امام حسین باشند. عزاداری حسین باید جوان را نمازخوان کند این در صورتی است که شب تاسوعا مراسم عزاداری تا ساعت یک و دو شب ادامه دارد و نتیجه اش این است که روز عاشورا ساعت نه صبح از خواب بیدار می شوند و نماز صبح آنها قضا می شود.

وي در قسمت پایانی صحبت ضمن تقدیر و تشکر از بانیان مسجد جدید التاسیس ابوالفضل روستای تنگ چوگان سفلی افزود: واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد و کار این عزیزان را بايد الگو قرار دارد.

شایان ذکر است این مراسم در مسجد جدید تاسیس ابوالفضل روستای تنگ چوگان سفلی برگزار شد که بانیان آن جناب آقای حاج علی داد شیخی و دكتر هوشنگ شیخی می‌باشند.

در طول این مراسم گزارشی از فعالیت های هیات های مذهبی بخش مرکزی شهرستان توسط آقای قدرت الله صفری دبیر هیات های مذهبی بخش مرکزی شهرستان به اطلاع حضار رسید و همچنین از تمامی مسئولین این هیات ها با ارائه لوحی تقدیر به عمل آمد.

در بخش پایانی این مراسم با حضور تمامی شرکت کنند گان بیرق نمادین امام حسین طی مراسمی که با نوحه خوانی همراه بود در صحن مرکزی مسجد برافراشته شد بعد از آن شرکت کنندگان شام را در مسجد صرف نمودند.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲