پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۲
سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه كازرون:
وي با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي افزود: اكثر بقاع متبركه در كازرون از امكانات رفاهي برخوردار بوده و در طول سال مراسم‌هاي مذهبي در امام‌زاده ميرمحمد، بي‌بي‌زبيده، سيدجمال الدين، سيدمحمد، امامزاده زيد و امامزاده سيدحسين برگزار و با حضور پرشور مردم مواجه مي‌شود.

خبرگزاري فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه كازرون گفت: 194 بقعه متبركه و نزديك به 350 مسجد، حسينيه و زينبيه در سطح شهرستان كازرون وجود دارد.

جعفر دهقاني امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كازرون اظهار داشت: از 194 بقعه متبركه در كازرون حدود 55 بقعه داراي درآمد و مابقي آنها فاقد درآمد هستند و شاخص‌ترين بقعه نيز امامزاده سيدحسين است.

وي با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي كه جزو برنامه‌هاي اصلي و ابلاغي سازمان اوقاف و امور خيريه است افزود: اكثر بقاع متبركه در كازرون از امكانات رفاهي برخوردار بوده و در طول سال مراسم‌هاي مذهبي در امام‌زاده ميرمحمد، بي‌بي‌زبيده، سيدجمال الدين، سيدمحمد، امامزاده زيد و امامزاده سيدحسين برگزار و با حضور پرشور مردم مواجه مي‌شود.

دهقاني اضافه كرد: تا سال 75 تمام زيربناي امامزاده سيدحسين 90 متر بود كه هم‌اكنون به يك‌ هزار و 800 متر افزايش يافته و چون به ‌صورت سنتي ساخته شده هزينه‌هاي زيادي در بر دارد و سعي مي‌كنيم تا ايام عيد نوروز دو سردرب‌ آن به بهره‌برداري برسد.

وي با اشاره به اعزام روحاني و مبلغ به مناطق مختلف شهرستان در ماه مبارك رمضان گفت: در شهرستان حدود 80 روحاني به مناطق مختلف اعزام شده كه سهم ما حدود هفت روحاني اعزامي از قم است و هم‌اكنون در مسجدهاي زيد، سيدمحمد كاشي، روستاي سيدحسين، دهنو، بوشيگان، پيرمهات كمارج و مهدي‌آباد مستقر هستند.

رئيس اداره اوقاف و امور خيريه كازرون برگزاري كلاس‌هاي قرآني، احكام و تغيير در سطح مسجدها، افطاري در مسجدها و به تعدادي از نهادها، تهيه ارزاق، توزيع برنج، شكر، قند حدود 2 هزار بسته 10 كيلويي تا قبل از شب نوزدهم بين افراد زيرپوشش از برنامه‌هاي اين اداره عنوان كرد.

دهقاني همچنين از توزيع نان صلواتي در مناطق ضعيف‌نشين، توزيع قرآن و مفاتيح و نهج‌البلاغه، برگزاري مراسم جشن ميلاد امام حسن مجتبي (ع) خبر داد و تصريح كرد: از مسئولاني كه عهده‌دار كار فرهنگي هستند توقع مي‌رود با توجه به شرايط حساس كشور دست جوانان را بفشارند و با برنامه‌هاي خود آنها را به مسجدها و مكان‌هاي مذهبي بكشانند تا يكي از زمينه‌هاي ظهور آقا امام زمان (عج) نيز فراهم شود.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴