پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۹
امام جمعه موقت کازرون :
توصیه میکنیم به جای تحریک نیروهایتان علیه ایران دست دوستی به سوی کشورهای مظلوم دراز کنید و به فکر مردم خودتان باشید که با دچارشدن به رکود اقتصادی تحت فشار اقتصادی میباشند

مریم شهریاری : جمعه 1 خرداد ماه نماز جمعه کازرون به امامت حجت اسلام و المسلمین عزمی امام جمعه موقت کازرون و  با حضور نمازگزاران متدین در مصلای نماز جمعه اقامه شد.

حجت الاسلام و المسلمین عزمی خطیب موقت جمعه در ابتدای خطبه اول خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و در ادامه به سخنرانی پیرامون شهادت و مظلومیت حضرت زهراء(س) پرداخته و افزرود: مفسران عالی مقام ما 300 آیه در شرح حال معصومین را در قرآن دیده اند مانند آیات تطهیر، احزاب، مباهله(آل عمران)، کل سوره کوثر ، اینها از جمله آیاتی است که سندی بر مظلومیت حضرت زهراء(س) دارد. ایشان پیرامون مسئله مباهله اشاره کردند مباهله یعنی واگذاری کار به خداوند، مباهله در اصل یعنی یکدیگر را نفرین کردن و این  ماجرا مربوط به زمانی است که عده ای از مسیحیان نزد رسول اکرم(ص) رسیدند و گفتند حضرت عیسی(ع) پدری نداشته و قطعاً پدر عیسی خداست و مقام خدایی را از پدرش به ارث می برد. پیامبر فرمودند به مردم می گویم که اعتقاد داشته باشند که عیسی مخلوق خداست، او میخورد، می آشامد، سخن می گوید اینها علامت مخلوق است نه خالق. مسیحیها اعتراض کردند و گفتند اگر عیسی مخلوق است پس پدر عیسی کیست. امام صادق(ع) می فرماید در این لحظه به پیامبر وحی آمد که به مسیحی ها بگو آدم هم ابوالبشر بود و پدر نداشت مثال عیسی نزد خدا مثال آدم است ای پیامبر به اینها بگو ما با پسران و زنان خود می آییم برای مباهله و شما هم پسران و زنان خود را بیاورید اگر من راستگو باشم شما دچار عذاب الهی میشوید و اگر من دروغ می گویم لعنت نصیب من می شود. مسیحیان به جایگاهشان در مدینه باز گشتند و با خود گفتند اگر این مرد با مردم آمد با او مباهله می کنیم و اگر با خاندان خود آمد با او مباهله نمی کنیم. صبح 24 ذی الحجه که وعده مباهله بود پیامبر به همراه فاطمه (س) حسن (ع) حسین(ع) و علی(ع) برای مباهله آمدند مسیحی ها پرسیدند اینها چه کسانی هستند؟  پیامبر فرمود ایشان فاطمه زهراء دخترم، پسر عمویم علی و جانشین من و این دو پسرانش حسن و حسین می باشند مسیحی ها متفرق شدند و حاضر به مباهله نشدند نزد پیامبر آمدند و عذرخواهی کردند و گفتند نه مسلمان می شویم نه می جنگیم نه مباهله می کنیم راه حل چهارمی را بگوید پیامبر فرمودند شما مسیحی بمانید ولی زکات بدهید امام جمعه موقت کازرون در پایان خطبه اول اشاره کردند که حضور حضرت فاطمه زهراء(س) در ماجرای مباهله نشانگر مقام برتر این بانوی بزرگ اسلام نزد خداوند و پیامبر است.

در خطبه دوم نماز، امام جمعه موقت کازرون پس از درود و سلام بر پيامبر و ائمه (ع)به مناسبت هایی اشاره کردند : 1- درگذشت مرجع عالی مقام حضرت آیت ا... بهجت عالم بزگوار تسلیت گفتند و اضافه کردند  امیدوارم که در نظام ما در حوزه ها و کلاس ها طلبه هایی تربیت شوند که عالم شوند و جای خالی آن مرحوم را پر کنند. 2- سالگرد تحریم اقتصادی ایران توسط آمریکا، در آن وقت که ایران سفارت آمریکارا در تهران به تسخیر درآورد و جاسوسان آنها را به گروگان گرفت آمریکا از طریق صحرای طبس برای آزادی آنها حمله کرد که به لطف خدا با طوفان شن این توطئه نقش بر آب شد. در اینجا جا دارد ما از آمریکا این سوال را بپرسیم که 24 ساعته با هزاران ماهواره و فرستنده علیه ایران سخن گفتید، میلیون ها دلار به جاسوسان پول دادید بعد از سی سال چه غلطی کردید، ما توانستیم پیشرفت های عظیمی در مساله هسته ای، پزشکی، صنعت داشته باشیم توصیه میکنیم به جای تحریک نیروهایتان علیه ایران دست دوستی به سوی کشورهای مظلوم دراز کنید و به فکر مردم خودتان باشید که با دچارشدن به رکود اقتصادی تحت فشار اقتصادی میباشند.3- روز سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر است که در این روز توانستیم فتحی عظیم بدست آوریم و صدها عراقی را دستگیر کنیم. 4- سفر رهبری به کردستان که دارای پیام وحدت بود. وحدت سنی و شیعه که با هم برادرند و باید دست دوستی و برادری بسوی هم دراز کنند همانگونه که بحمدا... وضع به این گونه بوده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳