پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون گفت: از مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون بعنوان مدیر و کانون برتر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه فجر فارس تجلیل به عمل آمد.
به گزارش کازرون نما، سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون اظهار داشت: در مراسمی که با حضور مسئولین استانی در منطقه بزرگ ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد، از مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون بعنوان مدیر و کانون برتر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه فجر فارس تجلیل به عمل آمد.

توکل افزود: بخش صنعت در اقتصاد ایران از ظرفیت‌های بالایی در تولید نیازهای داخلی برخوردار است که استفاده از آن وابستگی کشور را به دنیای خارج کاهش می‌دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون با بیان اینکه ساختار اقتصادی ایران به‌گونه‌ای شکل گرفته است که بخش اعظم آن به نفت و درآمدهای نفتی وابسته است، خاطر نشان کرد: نظام اقتصادی کشور ما هر چه بیشتر رو به جلو می‌رود، بیش از قبل نیازش به تحقق اقتصاد مقاومتی متکی بر تولید ملی، صادرات محور و دوری از واردات احساس می‌شود.

در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار داشت: امروز چرخه صنعت در شهرک‌های صنعتی و ورود سرمایه‌گذاران جدید گویای این است که امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری با تدابیر انجام شده در سازمان صنایع کوچک حاکم است و با وجود مشکلات متعددی که باید برای رفعشان دست به دست هم داد، شرکت ها و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ صنعتی نیز با دلگرمی ‌و امید به آینده مشکلات را تحمل و به جهاد اقتصادی خویش در سنگر تولید ادامه می‌دهند.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نقش و جایگاه صنایع کوچک در رشد و توسعه اقتصادی کشور افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از ۹۰ درصد از بنگاه‌های تولیدی کشور را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که در این راستا هرگونه برنامه ریزی برای توسعه صنعتی و اقتصادی، اشتغالزایی، توسعه صادرات غیرنفتی و نوآوری، بدون حمایت و پشتیبانی از صنایع کوچک و متوسط میسر نخواهد شد.

مهندس شفیعی با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط از طریق چهار کانال کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تأثیر می گذارند، تصریح کرد: از آن‌جایی که اقتصاد مقاومتی نیز به دنبال کاهش بیکاری، افزایش تولید و اقتصادی پویا است، بنابراین تقویت این صنایع کوچک می‌تواند نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد که حمایت از صنایع و معادن موجود در سطح شهرستان کازرون در دستور کار بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون بصورت مستمر قرار دارد.

وی در ادامه به عملکرد بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در سال ۱۴۰1 اشاره کرد و یادآور شد: پایش و عارضه یابی بیش از 50 واحد صنعتی و معدنی، برگزاری کارگروه رفع موانع تولید در راستای تسهیل و مساعدت به واحدهای تولیدی و صنعتی و مرتفع نمودن نزدیک به 15 واحد تولیدی و صنعتی، برگزاری دوره های آموزشی صنعت یار و معدن یار، برپایی میز خدمت جهادی حمایت از تولید، برگزاری رزمایش تخصصی گروه جهادی، برپایی کلینیک سیار صنعت یار در شهرک صنعتی شهید مصلحیان با مباحثی همچون مشاوره تخصصی بازاریابی و بازار فروش، اشتغال، تجاری سازی، روش های کسب و کار، دانش بنیان کردن واحدها، بهینه سازی مصرف انرژی بصورت کاملاً رایگان،از این خدمات بوده است.

به گفته شفیعی، برگزاری تور علمی نیاز فناورانه صنعت، بازدید میدانی از شرکت های تولیدی و صنعتی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و استان، جلسات منظم هیئت اندیشه ورز، برپایی طرح صنعت یار در راستای نهضت جهش تولید در بخش صنعت و معدن، جلسات منظم قرارگاه صنعت، معدن و انرژی، تحلیل و بررسی بسیج مهندسین صنعت و معدن کازرون با حضور نخبگان مهندسین بسیجی، تهیه و توزیع البسه به نیازمندان و مستمندان و همچنین تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در راستای رزمایش کمک های مؤمنانه بمناسبت های مختلف در طول سال، تهیه کارت هدیه به کارگران نیازمند و آسیب پذیر واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب گروه جهادی شهید مصلحیان کازرون و ... از عمده فعالیت های بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در سال 1401 بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹