پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
طی مراسمی خوشنویسی و زیبا نویسی با ناخن بدون استفاده از قلم نی، ماژیک یا خودکار توسط جمال علیایی هنرمند کازرونی انجام و با حضور ناظر کشوری، به ثبت ملی رسید.
به گزارش کازرون نما، جمال علیایی خوشنویس کازرونی  گفت: من هم با خط ثلث و هم نستعلیق و به صورت قرینه‌نویسی و آینه نویسی با ناخن ۲ دست و استخوان گوسفند (استخوان پای گوسفند، ۵ تا ۶ ماه دوام دارد) و حتی به صورت خوابیده کتابت می‌کنم.

این هنرمند کازرونی خوشنویسی را از سال ۷۳ آغاز کرده و زیر نظر مهدی هنرجویان خوشنویسی را آموخته و به عشق امام حسین (ع) نمایشگاه‌های متعددی را برپا و به نمایش گذاشته است.

او با بیان اینکه ۳ سال است که با ناخن کتابت می‌کنم، گفت: در برگ گلاسه و به رنگ مشکی می‌نویسم همچنین در برخی تابلوهایم از رنگ‌های قرمز و سبز نیز استفاده کرده ام.

علیایی با بیان اینکه بیشتر موضوعات قرآنی را کتابت می‌کنم، گفت: به مدت ۵ سال نیز به زندانیان آموزش می‌دادم، که در این دوران دچار تصادف شدیدی شدم.

خوشنویس کازرونی گفت: همچنان که با عشق و کمک امام حسین (ع) به این توانمندی هنری دست‌یافته‌ام، با لطف ایشان نیز از تصادف و مرگ نجات یافتم.

او می‌گوید: هر چه دارم متعلق به امام حسین (ع) و عشق انبیا است، من وسیله‌ای هستم تا با کلام خدا و عشق  امام حسین (ع) عشق بازی کنم.

این هنرمند کازرونی با بیان اینکه با هزینه شخصی خود اقدام به ثبت ملی خوشنویسی با ناخن کرده است، گفت: این اثر خود را در گینس ثبت نکرده ام که با توجه به اینکه هزینه زیادی دارد در صورت کمک مالی در آینده این اقدام را انجام خواهم داد.

خوشنویس کازرونی گفت: همچنین در زمینه هنر‌های رزمی دارای مقام‌های استانی، کشوری و جهانی است.

این هنرمند کازرونی درخصوص تفاوت خوشنویسی با ناخن خود و حمیدرضا ابراهیمی خوشنویس آباده‌ای با بیان اینکه همه هنرمندان محترم و عاشق هنر خود هستند، گفت: حمیدرضا ابراهیمی با خط ثلث و با یک دست (دست راست) کتابت می‌کند، ولی من با ۲ دست راست و چپ و با خط ثلث و نستعلیق و قرینه نویسی و آینه نویسی کار می‌کنم.

رضایی مدیر و مسئول موسسه ثبت رکورد‌های ملی ایران نیز گفت: آقای علیایی بدون استفاده از هرگونه ابزاری اقدام به خوشنویسی و تندنویسی می‌کند و چندین روش متعدد را همزمان با سرعت انجام می‌دهد.

مسئول موسسه ثبت رکورد‌های ملی ایران گفت: روند ثبت این رکورد ملی ۶ ماه به طول انجامید و پس از ارتباط و راستی آزمایی‌ها، مدارک در شورای ثبت رکورد مطرح و بررسی شد و سپس برای داوری و ثبت رکورد ملی به شهرستان کازرون آمدیم.

به گفته رضایی، تمام استاندارد‌های زیبانویسی و تندنویسی در اثر خوشنویس کازرونی رعایت شده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
0
چند نمونه از اثرشان را بگذارید. مخصوصا اگر فیلم باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷