پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
شهردار کازرون گفت: شهرداری کازرون با کسب نمره ۹۵ در زمره برترین‌های شهر‌های استان فارس از لحاظ تنظیف شهری قرار دارد.
به گزارش کازرون نما، رضا نوذری در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مدیران شهرستانی و جمعی از فعالان و دوستداران محیط زیست در کازرون برگزار شد، گفت: خدمات صادقانه پاکبانان و نیروهای شهرداری و دوستداران محیط زیست باعث شده که کازرون در ارزیابی استانداری فارس، در بین شهرهای برتر استان از لحاظ تنظیف شهری معرفی شود.

جمع آوری و دفن زباله یکی از معضلات کازرون است
او، یکی از معضلات شهر کازرون را جمع آوری و دفن زباله عنوان کرد و گفت: شهرداری برای جمع آوری و دفن زباله روزانه حدود ۲ میلیارد ریال هزینه می‌کند که هزینه بسیار بالایی است و همه ما به نوعی باید تلاش کنیم تا زباله کمتری تولید کنیم، البته برای تحقق این امر نیازمند کمک فعالان محیط زیستی در زمینه فرهنگ سازی و آموزش شهروندان هستیم.

شهردار کازرون با یادآوری اینکه از زباله به عنوان طلای کثیف نام برده می‌شود، گفت: تبدیل طلای کثیف به درآمد، فرصت مناسبی است تا هم در تنظیف شهر و هم از لحاظ درآمدی به شهر کمک کنیم که البته این موضوع نیاز به حضور سرمایه گذار دارد، بنابراین آماده ایم در این خصوص با آغوش باز از این سرمایه گذاران استقبال کنیم.

صرفه جویی ناشی از کاهش تولید روزانه زباله، می تواند به عمران و زیباسازی شهر اختصاص یابد
رئیس شورای اسلامی شهر کازرون نیز گفت: بخش اعظمی از مشکلات محیط زیست در جهان ناشی از عملکرد نامطلوب دولت‌ها در این عرصه است که منجر به خشک شدن تالاب ها، دریاچه ها، رودخانه‌ها و جمع شدن حجم زیاد زیرگرد‌ها می‌شود.

محسن روزبهی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در حوزه محیط زیست باید منطقه‌ای عمل کرد، اما جهانی اندیشید، گفت: در حوزه فضای سبز با شرایط آب پایدار می‌توان به توسعه فضای سبز کمک کرد و اگر این کار باعث کاهش تنها ۲ درجه هوا شود، تاثیر بزرگی در محیط زیست می‌گذارد و به تبع آن گونه‌های جدید گیاهی نیز افزایش خواهد یافت.

تولید روزانه ۱۰۰ تن زباله در کازرون
او، تولید روزانه زباله در کازرون را بیش از ۱۰۰ تن برآورد کرد و گفت: با یک برنامه ریزی و فرهنگ سازی مناسب می‌توان زباله کمتری تولید کرد که اگر بتوانیم این حجم از تولید زباله را به نصف یا یک چهارم کاهش دهیم می‌توانیم هزینه ناشی از صرفه جویی آن را صرف توسعه عمران و زیباسازی شهر کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کازرون با بیان اینکه راه اندازی مرکز بازیافت از عهده شهرداری به تنهایی خارج است و در این زمینه راهی جز استفاده از توان سرمایه گذار واقعی نیست، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر، از سرمایه گذاران واقعی و توانمند در حوزه بازیافت زباله حمایت و تا حد امکان شرایط سرمایه گذاری را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد.

سیستم آبیای فضای سبز شهر در حال تغییر به شیوه قطره‌ای است

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کازرون نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست گفت: بخشی از خشکسالی ها، کم بارشی‌ها و گرمای هوا ناشی از قطع درختان و ازبین بردن فضای سبز است.

سهراب جبری گفت: وقتی یک فعال محیط زیستی به قطع درختی اعتراض می‌کند، برخی ناراحت می‌شوند، اما اگر آن افراد فایده و اثر یک درخت را می‌دانستند، هیچ وقت چنین کاری نمی‌کردند.

او همچنین با بیان اینکه تبدیل آبیاری غرقابی فضای سبز به قطره‌ای از پارسال کلید خورده و پیشرفت قابل قبولی داشته، ابراز امیدواری کرد: کل فضای سبز شهر در آینده نزدیک به این شیوه آبیاری شود.

جبری در عین حال بر لزوم حرکت به سمت شیوه‌های نوین و هوشمند آبیاری تاکید کرد و گفت: شورای شهر قطعا رفتن به سمت آبیاری هوشمند فضای سبز را پیگیری خواهد کرد، البته تحقق این امر نیازمند زمان خواهد بود.

جمال خداپرست نماینده سازمان محیط زیست شهرستان نیز ضمن تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به خاطر برگزاری این جلسه گفت: امروز برای ما قابل لمس است که شهرداری کازرون قدم‌های خوبی در جهت حفظ محیط زیست برداشته اند که از آن جمله می‌توان به ایجاد پارک حیوانات و همچنین کسب رتبه برتر تنظیف شهری در استان اشاره کرد.

بکارگیری فنس الکتریکی برای نخستین بار در کازرون

او گفت: یکی از اقدامات مهم محیط بانان کازرون برای جلوگیری از خطر انقراض گونه ها، ایجاد فنس الکترونیکی است که در کشور ما این موضوع برای نخستین بار در کازرون اجرا شده است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی، از برخی از فعالان محیط زیست تقدیر شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹