پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
عباسی:
فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تهدید اخیر آمریکا درباره کنار کشیدن واشنگتن از مذاکرات برجام در صورت سختگیری تهران، گفت: آنها نمی توانند تعیین کننده مسائل مطرح در مذاکرات وین باشند یا با رجز خوانی تکالیف اضافه به ایران تحمیل کنند، غربی‌ها و آمریکا باید مطالبات به حق ایران را پاسخ دهند.
به گزارش کازرون نما، فریدون عباسی دوانی با اشاره به مذاکرات وین، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در موضع قدرت قرار دارد. تیم مذاکره کننده هم پشتوانه‌ای به نام قانون اقدام راهبردی با خود همراه دارد که اهداف و استراتژی مذاکرات را مشخص کرده است.

قانون اقدام راهبردی پشتوانه تیم ایرانی در مذاکرات

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون اقدام راهبردی تاکید شده که مذاکرات باید با محوریت اجرای تعهدات برجامی غربی‌ها و ایالات متحده انجام شود زیرا جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود عمل کرده است. ما پذیرفتیم در صورت بازگشت آنها به تعهدات طبق مصوبه مجلس، برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را هم متوقف خواهیم کرد.

عباسی با بیان اینکه غربی‌ها به سرکردگی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران بدهکار هستند، تصریح کرد: آنها نمی توانند تعیین کننده مسائل مطرح در مذاکرات وین باشند، آنها باید مطالبه ایران را پاسخ دهند.

لغو تمام تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجام تنها راه احیا توافق

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس یازدهم با اشاره به افزایش قدرت دفاعی ایران طی سال‌های اخیر، گفت: آمریکایی‌ها همانند گذشته نمی‌توانند ایران را به حمله نظامی تهدید کنند. آنها اگر دست از پا خطا کنند، ایران نابودشان خواهد کرد. نیروهای مسلح و مردمی ایران که در منطقه بسیج شدند می‌توانند به خوبی از کشور دفاع کنند.

عباسی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند با رجز خوانی تکالیف اضافه به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند. تنها یک راه وجود دارد که آن هم لغو تمام تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجام است. در غیر این صورت جمهوری اسلامی به شرایط قبل از امضای توافق هسته‌ای باز خواهد گشت.

حصول توافق در صورت پذیرش مولفه قدرت ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: در صورتی که غربی‌‌ها و آمریکا ازایران بخواهند که دست از اهداف انقلاب اسلامی بردارد، منطقه را رها کند و توان دفاعی خود را کاهش دهد، توافق هیچ گاه حاصل نخواهد شد. جمهوری اسلامی خطوط قرمز و مشخص خاص خود را دارد و در مناسبات جهانی هم تاثیر گذار است لذا اگر آنها مولفه قدرت ایران را بپذیرند، توافق حاصل خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹