پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
عباسی دوانی:
عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دولت روحانی در عدم توجه به طرح‌ها و ایده‌های دانشمندان و دانشجویان در صنعت فضایی و هسته‌ای و سنگ اندازی در این مسیر سبب مهاجرت نخبگان از کشور شد.
به گزارش کازرون نما، فریدون عباسی، درباره عملکرد دولت قبل در صنعت فضایی کشور گفت: دولت یازدهم و دوازدهم با استراتژی خاص سیاسی و اقتصادی به مسائل راهبردی که سبب افزایش  قدرت ایران در جهان می‌شد، توجه نداشت و صنعت فضایی کشور را به عقب راند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت گذشته، کاهش فعالیت‌های هسته‌ای کشور را در دستور کار قرار داده بود، گفت: دولت روحانی ساخت هواپیمای ۱۴۰ را متوقف کرد و چیزی هم جایگزین آن نشد.

وی با بیان اینکه دولت گذشته به طرح‌ها و ایده‌هایی دانشمندان و دانشجویان که در صنعت فضایی و هسته‌ای بی‌توجه بود، عنوان کرد: حتی پروژه‌هایی که در شورای علوم تحقیقات و فناوری از درجات اهمیت بالایی برخوردار بودند در دولت یازدهم و دوازدهم به تعطیلی کشیده شدند و دولت به تعهدات خود برای تامین هزینه‌های این پروژه‌ها عمل نکرد.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه مجموع این اقدامات سبب رکود در حوزه علمی و فناوری شد، گفت: اقدامات دولت روحانی در عدم توجه به طرح‌ها و ایده‌هایی دانشمندان و دانشجویان که در صنعت فضایی و هسته‌ای و سنگ اندازی در این مسیر سبب مهاجرت نخبگان از کشور شد.

عباسی ادامه داد: وقتی جوانان صاحب فکر و اندیشه در حوزه‌های مختلف نتوانند فعالیت علمی و پژوهش داشته باشند و به دلیل عدم وجود پروژه‌های راهبردی رشد نکنند، اقدام به مهاجرت به کشورهایی که دارای زمینه کاری هستند، خواهند کرد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شعار دولت قبل پرداختن به معیشت مردم بود ولی نتیجه کارهایش افت ارزش پول ملی و پاسپورت ایرانی شد. دولت روحانی تکالیف زیادی را در معاهده‌ بین المللی برجام پذیرفت ولی ثمری برای کشور و رفع تحریم‌ها نداشت.

عباسی تاکید کرد: خوشبختانه توانمندی علوم مربوط به فضا در حوزه دفاعی کشور وجود دارد و بخش فضایی سپاه تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب اجازه نمی‌دهند کشور در بخش‌هایی علمی و فناوری راکد بماند.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی ایران درباره اینکه چرا اغلب کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا با پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در بخش فضایی مخالف هستند، گفت: آینده در دست کشورهایی است که به فضا تسلط دارند. برای داده برداری از زمین و کسب اطلاعات باید حتما ماهواره وجود داشته باشد و کشوری که بتواند در زمینه‌های فضایی فعالیت کند، در بیشتر صنایع هم پیشرفت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هویت ملی و احساس غرور در یک ملت سبب ثبات هر کشور می‌شود، افزود: پیشرفت در صنعت فضایی هویت ملی، را تقویت می‌کند.آمریکا و غرب نمی‌خواهند ایران در صحنه بین المللی، فضایی و حوزه‌های فکری، علمی و صنعتی جایگاهی در جهان داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور در فضا به معنای پیشرفت هسته‌ای ایران است، گفت: برای حضور در فضا نیاز است. ماهواره ها برای پرتاب به فضا باید سخت سازی یا پرتو یونی شوند. لذا با توجه به اینکه جمهوری اسلامی موفق به پرتاب ماهواره  به فضا شده‌ است، در صنعت هسته‌ای و تولید مواد لازم آن به علوم و فناوری‌های لازم دست یافته است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰