پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
به گزارش کازرون نما؛ با توجه به جمعیت شهرستان کازرون در دهه ۸۰، ساخت بیمارستان از ضروریات و نیازهای درمانی این شهرستان بود تا اینکه کلنگ ساخت بیمارستان امام علی(ع) آذر ۱۳۸۸ به عنوان دومین مرکز درمانی کازرون به زمین زده شد و ساخت آن در زمینی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع در بخش جنوبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون آغاز شد.
به گزارش کازرون نما؛ با توجه به جمعیت شهرستان کازرون در دهه ۸۰، ساخت بیمارستان از ضروریات و نیازهای درمانی این شهرستان بود تا اینکه کلنگ ساخت بیمارستان امام علی(ع) آذر ۱۳۸۸ به عنوان دومین مرکز درمانی کازرون به زمین زده شد و ساخت آن در زمینی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع در بخش جنوبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون آغاز شد.

در فرآیند ساخت، تکمیل و بهره‌برداری(به‌زودی) بیمارستان امام علی(ع)، رؤسای قبلی و فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از آن نقش بسزایی داشته و دارند.

بیمارستان امام علی(ع) شهرستان کازرون که به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آموزشی درمانی دانشگاه آزاد اسلامی با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان -که اکنون براساس تورم، معادل ۳۰۰ میلیارد تومان است- برآورد شده هزینه اجرای عملیات ساخت آن به‌طور کامل توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون از محل درآمد شهریه دانشجویی این واحد دانشگاهی تأمین شده است.

تسهیلات دریافتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون از طریق بانک برای ساخت این بیمارستان ۸ میلیارد تومان بود که به‌دلیل مشکلات مالی و ناتوانایی پرداخت اقساط به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت؛ اما به‌رغم مشکلات مالی، این واحد دانشگاهی توانست به کمک سازمان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به‌صورت یکجا وام بانکی را تسویه کند.

بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی امام علی(ع) به عنوان پروژه مهم آموزشی و درمانی جنوب کشور در دو طبقه که هر طبقه شامل دو بلوک AوB و دارای بخش‌های اطفال، داخلی، جراحی، زنان، اورژانس، دارای چهار تخت ICU، چهار تخت CCU، هفت تخت NICU، چهار اتاق عمل جراحی، دو اتاق عمل زایمان، یک اتاق عمل اورژانس و بخش سی تی اسکن است.

مرکز آموزشی درمانی بیمارستان امام علی(ع) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون است در تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت ۱۰ سال به دانشگاه علوم پزشکی استان فارس واگذار شده تا به امر درمان مردم بزرگ شهرستان کازرون بپردازد؛ چراکه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به مردم است و در نظر دارد علاوه بر گسترش علم و دانش درراستای حل مشکلات مردم هم گام بردارد.

ساخت و راه‌اندازی بیمارستان آموزشی امام علی(ع) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون قطعاً کمک زیادی به رشته علوم پزشکی این واحد دانشگاهی و توسعه بهداشت و سلامت عمومی این شهرستان خواهد کرد.

به‌منظور راه‌اندازی بیمارستان امام علی(ع)، نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و کازرون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان فارس نقش قابل ملاحظه‌ای ایفا کرده‌اند.

بیمارستان امام علی(ع) اکنون تحویل دانشگاه علوم پزشکی فارس و به‌صورت سرپایی (opad) و محدود راه‌اندازی شده و دانشگاه آزاد هم در قبال تعهدات خود مبنی بر تجهیزات چهارگانه  پایبند و در حال انجام آنهاست.

جلسه بررسی نهایی رفع نواقص و تحویل بخش‌های مختلف بیمارستان امام علی علیه‌السلام وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی کازرون هم به‌تازگی با حضور مسئولان واحد کازرون، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی فارس، فرماندار، امام جمعه، رئیس دادگستری، فرمانده سپاه، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر کازرون و تنی چند از خیّران و فعالان اجتماعی در محل این بیمارستان برگزار شد و کارشناسان درمانی، فنی، عمرانی، تأسیساتی و حقوقی دانشگاه علوم پزشکی استان فارس از بخش‌های مختلف بیمارستان بازدید کردند.

بیمارستان امام علی(ع) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون این روزها در حال انجام مراحل پایانی تعهدات دانشگاه به‌منظور تحویل بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی فارس است و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه همکاران و شرکت‌های مختلف به‌منظور تکمیل تعهدات مربوط به دانشگاه برای تحویل و راه‌اندازی بیمارستان امام علی(ع) در مراحل پایانی است و مراحل تکمیلی را طی می‌کند.

بخشی از تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی فارسی که از قبل به شهرستان کازرون منتقل شده بود به ساختمان اصلی بیمارستان امام علی(ع) انتقال داده شده و این بیمارستان به‌زودی گشایش یافته و به اهالی کازرون خدمت‌رسانی خواهد کرد.

امیر قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون  اعلام کرد که بیمارستان امام علی(ع) تحویل دانشگاه علوم پزشکی فارس و اکنون به‌صورت سرپایی (opad) و محدود راه‌اندازی شده و دانشگاه هم در قبال تعهدات خود مبنی بر تجهیزات چهارگانه همچنان پایبند و در حال انجام آنهاست.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲