پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
به گزارش کازرون نما؛ سرهنگ غلامرضا توکل گفت: در شرایط غربت کرونایی به اذن و فرمان مقام معظم رهبری، نهضت مواسات و همدلی و کمک مومنانه در سطح شهرستان انقلابی کازرون با فرماندهی امام جمعه شهرستان با نائب رئیسی و دبیری سپاه ناحیه کازرون در قرارگاه آغاز به کار کرد.
به گزارش کازرون نما؛ سرهنگ غلامرضا توکل گفت: در شرایط غربت کرونایی به اذن و فرمان مقام معظم رهبری، نهضت مواسات و همدلی و کمک مومنانه در سطح شهرستان انقلابی کازرون با فرماندهی امام جمعه شهرستان با نائب رئیسی و دبیری سپاه ناحیه کازرون در قرارگاه آغاز به کار کرد.

به گفته وی از ابتدای کرونا و آغاز این نهضت بزرگ تاکنون 25 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان و آسیب‌‌دیدگان از کرونا در سطح شهرستان توزیع شده که 8 هزار بسته در شش ماهه اول سال 1400 تهیه  شده و در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و میلاد امام مجتبی(ع)، دهه ولایت و امامت، دهه کرامت و دهه محرم شامل اقلام مورد نیاز روزمره خانواده مثل برنج، حبوبات، روغن، رب گوجه و امثالهم بوده که تا کنون توزیع شده است.

توکل از توزیع 30 هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده درکنار بسته‌های معیشتی خبر داد و گفت: یک هزار و 700 بسته نوشت‌افزار و لباس هم در این مدت تهیه و توزیع شده میان جامعه هدف است که این افراد، با حضور در مراکز تعیین شده، لباس مناسب و اندازه را انتخاب می‌کردند.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون از آزادی 9 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در نیمه اول سال 1400 به عنوان فعالیت دیگر در راستای اجرای نهضت مواسات و همدلی نام برد که مبلغی بالغ بر 15میلیارد ریال در این راه جمع‌آوری و هزینه شد.

مرمت، بازسازی یا نوسازی 25 منزل محرومین توسط گروه‌های جهادی بسیج، از دیگر فعالیت‌های این ناحیه در نیمه اول سال جاری است که فرمانده سپاه ناحیه کازرون از آن نام برد و گفت: ساخت 48 پروژه سرویس بهداشتی در مناطق محروم این شهرستان، از دیگر خدمات گروه‌های جهادی این ناحیه است.

به گفته توکل، در این مدت، یک هزار و 400راس گوسفند قربانی، و 150مورد بخشش اجاره‌بها، و یک هزار و 400 عدد کارت هدیه با مبالغ مختلف  به تناسب، 120 دستگاه تبلت و گوشی هوشمند، 700 بسته اینترنتی با مبالغ 100هزار ریالی و 500هزار ریالی، از دیگر خدماتی است که در راستای نهضت مواسات و همدلی و کمک مومنانه در شش ماهه اول سال جاری انجام شده است.

وی همچنین از طبخ 40هزار پرس تا کنون خبر داد و تاکید کرد: هر هفته در روز جمعه، این کار ادامه خواهد داشت که میان افراد نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون با اشاره به طرح "ایران مهربان" یا "ایران همدل"، گفت: 1376 مورد محسنین و 502عدد ایتام و جمعا 1878 مورد تحت پوشش داریم که 1154حامی از آنان حمایت می‌کنند که شهرستان انقلابی کازرون، بیشترین تعداد حامی بومی در سطح استان فارس دارد.

توکل در ادامه، به تهیه و توزیع 53سری جهیزیه برای زوجین جوان در این شهرستان اشاره کرد که سه تا پنج قلم کالای اساسی مورد نیاز در خانه را شامل می‌شود که در کمال عزت و احترام و رعایت شأن و کرامت انسانی میان زوجین توزیع شده است.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون به فعالیت‌های انجام شده در خصوص تحقق شعار سال گفت: در سال‌های اخیر، دشمن از حوزه فشار اقتصادی وارد جنگ شده تا با این فشار، کردم را از این نظام دلزده کند و در همین راستا هم مقام معظم رهبری، شعار سال را با موضوع اقتصادی قرار دادند که این، ارزش و اهمیت جنگ اقتصادی را نشان می‌دهد.

به گفته وی در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، بسیج و سپاه کازرون با توجه به نقشه راه و دستورات مقام معظم رهبری، حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع تولید را در دستور کار خود قرار داده و با شناسایی و تهیه لیست کارگاه‌های تولیدی فعال، نیمه فعال و درحال رکود اقدام کرد.

برنامه‌ریزی زمان‌بندی، سرکشی از واحدهای تولیدی جهت دلگرمی و شناسایی معضلات و مشکلات، با رسیدگی ویژه به واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل، برگزاری جلسات ماهانه با موضوع رفع موانع تولید با محوریت بسیج مهندسین شهرستان، با همکاری دادگستری و ادارات ذیربط و مرتبط با حمایت امام جمعه شهرستان به عنوان پدر معنوی، از دیگر اقدامات جهت تحقق شعار سال است که فرمانده سپاه ناحیه کازرون از آن نام برد.

توکل ادامه داد: حمایت قاطع از واحدهای کارگاهی کوچک از طریق وام‌های بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام که امروز در سپاه ناحیه مستقر شده و از آن هم حمایت، تظارت و پشتیبانی می‌کنیم.

به گفته وی سرکشی و حضور مستمر از شهرک صنعتی شهید مصلحیان کازرون و واحدهای صنعتی با همراهی رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مسئولین استانی و شهرستانی و جانشین سپاه فجر در امور اقشار، رئیس طرح صنعت‌یار سپاه فجر، رئیس بسیج جامعه مهندسی استان، روسای ادارات صمت، برق، آبفا، و برگزاری جلسات جمع‌بندی و پیگیری در سطح شهرستان و حتی استان، و برگزاری دو جلسه حضوری در سپاه شهرستان با حضور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای تولید و حمایت قاطع از طریق سلسله مراتب شهرستانی و استانی، ازدیگر اقدامات در راستای تحقق شعار سال است.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون با اشاره به برگزاری جلسات مستمر امنیت غذایی با حضور مسئولین جهاد کشاورزی و کارشناسان مربوطه، از واکسیناسیون دام‌های شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان کازرون در زمینه کشاورزی و دامداری پیشرو در استان است، در سه مرحله تعداد 29هزار و 843راس دام و طیور توسط نیروهای بسیج اداری و دامپزشکی و جهاد کشاورزی واکسینه شدند.

وی عمده مشکلات واحدهای تولیدی نیمه تعطیل یا تعطیل را مالی عنوان کرد و گفت: در این راستا با دعوت از روسای سه بانک ملت، صادرات و کارآفرینی امید، به بررسی و رفع این مشکلات پرداختیم.

توکل ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات فنی‌وحرفه‌ای، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، اداره دامپزشکی و بنیاد برکت هم در حوزه اشتغال و هم وام‌های اشتغالزایی، از دیگر خدماتی است که سپاه ناحیه کازرون در راستای تحقق شعار سال به همشهریان ارائه داده است.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون، سپاه و بسیج را در دولت جدید، یار و همراه و مطالبه‌گر دولت برای برقراری ایرانی قوی دانست و گفت: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در کازرون، مالی، تولید نهاده‌های اولیه، فاضلاب و چاه آب شرب شهرک صنعتی بوده که با پیگیری‌های انجام شده، چهار واحد تولیدی موثر در شهرک صنعتی شهید مصلحیان به چرخه تولید بازگشته و 2مورد از پروژه‌های در دست اقدام خدمات‌رسانی ادارات آب، برق و انشعابات برطرف شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳