پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
به گزارش کازرون نما رئیس اداره بهزیستی کازرون گفت: طبق آمار یک سال گذشته اداره بهزیستی تعداد کودکان کار و خیابانی در کازرون ۲۰ نفر بوده و پیش بینی می‌شود به زودی شاهد بیش از ۱۰۰ کودک کار در مناطق مختلف شهر باشیم.
به گزارش کازرون نما رئیس اداره بهزیستی کازرون گفت: طبق آمار یک سال گذشته اداره بهزیستی تعداد کودکان کار و خیابانی در کازرون ۲۰ نفر بوده و پیش بینی می‌شود به زودی شاهد بیش از ۱۰۰ کودک کار در مناطق مختلف شهر باشیم.

علی اسپرغم گفت: طی پایش گروه‌های آسیب شناسی و اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی خوشبختانه کودکان کار کازرون عضو هیچ دسته و گروه مافیایی نیستند.

وی افزود: طبق بررسی‌های اداره بهزیستی اکثر این کودکان برای تأمین معاش برای خود و خانواده و برخی هم به دلیل تفکر و فرهنگ خانوادگی که مبنی بر کار کودک از سنین پایین است به جمع آوری کارتن، بازیافتی‌ها، تمیز کردن شیشه ماشین در چهارراه و فروش آدامس و… در مناطق مختلف شهر می‌پردازند.

رئیس اداره بهزیستی کازرون با اشاره به عدم آگاهی این کودکان در مقابله با خطرات احتمالی در بستر جامعه گفت: طی جلسات متعدد که با مسؤلین شهرستان از جمله فرمانداری، دادگستری، سپاه، نیروی انتظامی، کمیته امداد، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، شهرداری و… داشته ایم قرار بر تنظیم صورت جلسه‌ای مبنی برنیاز شهرستان به مؤسسه کودکان کار و خیابانی تنظیم و این درخواست به استان برای اخذ مجوز لازم برای آموزش در زمینه شناخت‌های فردی و خود مراقبتی به کودکان کار زیر نظر کارشناسان اداره بهزیستی و با کمک خیرین ارسال شود که ان شاالله مجوز ساخت این مؤسسه در چند ماه آتی گرفته خواهد شد.

اسپرغم در آخر گفت: باتوجه به تفاوت آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف طی چند سال اخیر یکی از معضلات اجتماعی در شهرستان کازرون افزایش فقر و طلاق بوده که ریشه کنی فقر نیازمند برنامه‌های کلان کشوری است ولی در زمینه کاهش طلاق قبل از تشکیل خانواده و ازدواج، ما به خانم‌ها و آقایان پیشنهاد می‌کنیم برای تصمیم گیری بهتر به مشاوره مراجعه و با چند جلسه مشاوره ازدواج و انجام تست‌های شخصیت شناسی، خود و طرف مقابل را مورد سنجش قرار دهند تا بتوانند بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرند.

درحال حاضر هشت هزار مددجو و توانخواه تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان کازرون هستند که نیازهای این افراد با کمک سازمان بهزیستی و خیرین تامی ن می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳