پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: با شناسایی ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹، مجموع آمار مبتلایان از ابتدای اپیدمی کرونا تا ۲۲ تیر ۱۴۰۰ به ۹ هزار و ۴۷۵ نفر افزایش یافت.
به گزارش کازرون‌نما؛ دکتر مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سیصد و شصت و دومین نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، افزایش آمارهای ابتلا، بستری و جان باختن بیماران کرونا در فارس را نگران‌کننده خواند و گفت: اگر شرایط اینگونه پیش برود، در هفته‌های آینده مرگ و میر در استان افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین مردم باید به محدودیت‌ها پایبند باشند و مسوولان نیز با جدیت بیشتری بر محدودیت ها، نظارت کنند.

وی از مسوولان استان و شهرستان‌ها، کارشناسان و پویش‌گران اجتماعی و فرهنگی و همچنین رسانه‌ها خواست تا با فرهنگ‌سازی در زمینه اهمیت واکسیناسیون و فراخواندن مردم به پایگاه‌های واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا، مجموعه سلامت استان را  در راه سخت مبارزه با بیماری کووید ۱۹ همراهی کنند و ادامه داد: بحران کنونی کرونا و موج پنجم این بیماری، فراتر از اعداد و آمارها، تهدیدی جدی برای سلامت یکایک ما است.

دکتر لطفی افزود: در برخی شهرستان‌ها، هرچند کسانی هستند که نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند، با پیگیری‌های کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان و مراقبان سلامت، برای دریافت نوبت دوم مراجعه نمی‌کنند؛ این افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که تزریق یک دُز واکسن به تنهایی نمی‌تواند ایمنی مناسبی ایجاد کند و نیاز است برای ایمنی کافی، دُز دوم واکسن را نیز دریافت کنند. 

او در ادامه، با بیان اینکه در وضعیت قرمز کرونا، حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی می‌تواند زمینه آسیب‌های جدی و از بین رفتن عزیزان‌مان شود، بر ممنوعیت برگزاری مراسم‌ها و دورهمی‌های را در شهرستان‌های قرمز کرونا تاکید کرد.4

دکتر عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم گفت: با جان‌باختن ۱۲ تن دیگر در یک روز گذشته، جانباختگان از بیماری کرونا در استان فارس به چهار هزار و ۹۲۸ تن رسید.

وی جانباختگان ناشی از این بیماری تا کنون در شهرهای فارس را به تفکیک بیان کرد که شهرستان کازرون با ۲۷۲ جان‌باخته، بیشترین جانباختگان کرونایی را پس از شیراز و مرودشت در استان فارس دارد.

بندر برامکی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون نیز از شناسایی ۵۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت: با شناسایی ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹، مجموع آمار مبتلایان از ابتدای اپیدمی کرونا تا  ۲۲ تیر ۱۴۰۰ به ۹ هزار و ۴۷۵ نفر افزایش یافت.

وی افزود: بیماران شناسایی شده جدید، کازرون  ۳۷ تن، ۱۳، بورکی ۱ تن، بلیان ۲ تن، زرین‌آباد ۱تن، کمان‌‌کشی ۱تن، پل آبگینه ۱ تن، مشتان ۱ تن، میدانک ۱ تن، شاپور ۲ تن، بیدزرد ۱ تن و کنارتخته ۲ تن هستند.

برامکی ادامه داد: ۶۸ بیمار مشکوک و مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان ولیعصر (عج) بستری هستند که شرایط جسمی ۷ نفر از آنها نامساعد گزارش شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون در پایان ضمن دعوت از مردم برای مشارکت جدی در رعایت پروتکل های بهداشتی تصریح کرد: پایبندی مردم به این مسوولیت مهم در این پاندمی، تنها راهکار مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ و قطع زنجیره انتقال آن است.

گفتنی است هم اکنون به افراد بالای ۶۵ سال واکسن بیماری کووید۱۹ تزریق می‌شود.

گروه‌های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن علیه بیماری کووید۱۹، در سامانه salamat.org نام‌نویسی کنند.

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲