پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
در جریان بازدید هنرمندان و اساتید رشته‌های مختلف هنری کازرون از پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح شد:
در نخستین روزهای کاری در سال جدید، جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان و اساتید رشته‌های مختلف هنری شهرستان کازرون به منظور استفاده از این ظرفیت برای بازنمایی مناسب عناصر هویتی بومی، ایرانی و اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های غنی فرهنگی و هنری کازرون در ساخت و سازهای جدید و همچنین محوطه‌سازی‌های در دست اجرا به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.
صبح روز، 8 فروردین ماه و در نخستین روزهای کاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سال جدید، جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان و اساتید رشته‌های مختلف هنری شهرستان کازرون به منظور آشنایی میدانی با پردیس 78 هکتاری این دانشگاه و استفاده از این ظرفیت برای بازنمایی مناسب عناصر هویتی بومی، ایرانی و اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های غنی فرهنگی و هنری کازرون در ساخت و سازهای جدید و همچنین محوطه‌سازی‌های در دست اجرا، با حضور در این پردیس، ضمن بازدید از بناهای در دست ساخت و فضاهای مختلف این مجموعه دانشگاهی، به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند. 

بنا به گزارش دریافتی کازرون نما، هنرمندان، پیشکسوتان و اساتید هنری حاضر در این مراسم که با حضور دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه، دکتر احسان منبری، معاون مالی و اداری و جمعی از کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید، ابتدا با حضور در ساختمان‌ها و ابنیه مختلف در دست ساخت پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به مشاهده و بررسی قسمت‌های مختلف این پردیس پرداختند و با توضیحات ارایه شده از سوی مهندس علیرضا سبب‌ساز، کارشناس مسئول گروه امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با جزئیات سازه‌ای و روند ساخت هر یک از این ساختمان‌ها آشنا شدند.



در ادامه و طی برگزاری نشستی، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن تشکر از تمامی حمایت‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های مختلف و متعدد مردم و همچنین مسئولین شهرستان از دانشگاه سلمان فارسی کازرون و به ویژه همراهی‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ این شهرستان، حمایت‌های صورت گرفته را تکیه‌گاهی محکم برای این دانشگاه برشمرد و خاطر نشان نمود: در روند برنامه‌ریزی‌ها، تلاش کرده‌ایم اثرگذاری دانشگاه در حوزه‌های پیرامونی و به ویژه در سطح شهرستان کازرون افزایش یابد. در این مسیر استفاده از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان، اساتید و هنرمندان می‌تواند افق‌های پیش‌رو را نمایان‌تر و دست‌یافتنی‌تر نماید. بر این اساس همراهی جامعه هنری و فرهنگی با دانشگاه سلمان فارسی کازرون را ارج می‌گذاریم و امیدواریم بتوانیم در روندی تعاملی و هم‌افزا، خدمات ماندگاری را به مردم فهیم منطقه ارایه نماییم. 

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های غنی فرهنگی و هنری شهرستان کازرون خاطر نشان نمود: هم مشاهدات عیان و هم مطالعات علمی متعدد، به وضوح بر ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری کازرون گواهی می‌دهند. این ظرفیت‌ها می‌توانند از طرق اصولی و مناسب در جهت هویت‌بخشی به جامعه مورد استفاده قرار گیرند. پردیس 78 هکتاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون یکی از بسترهایی است که به دلیل محوریتی که این دانشگاه به عنوان قطب علمی منطقه دارد، می‌تواند در جهت تحقق این مهم به ایفای نقش بپردازد، چراکه عرصه‌ای ماندگار برای معرفی و بازنمایی اصولی و مبتنی بر داده‌های مطالعاتی و علمی ظرفیت‌های غنی فرهنگی، هنری، معماری و... شهرستان تاریخی کازرون است. 

دکتر غریب فاضل‌نیا همچنین با مرور برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و رسالت این دانشگاه در قبال جامعه، افزود: مردم شهرستان کازرون، انتظارهای فراوانی از این دانشگاه دارند. در تلاش هستیم تا ساختارهای مناسبی را برای عملیاتی نمودن حمایت‌های گوناگون آنها از دانشگاه ایجاد نماییم و امیدواریم جامعه هنری و فرهنگی کازرون نیز با ارایه پیشنهادهای عملیاتی خود و تداوم و توسعه سطح همکاری‌ها با بخش‌های مختلف دانشگاه، همراهی اثربخشی را در تداوم همراهی‌های گذشته برجای بگذارد. 

در ادامه، هنرمندان، پیشکسوتان و اساتید رشته‌های مختلف هنری شهرستان کازرون به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود در ارتباط با چگونگی استفاده از ظرفیت‌های غنی فرهنگی و هنری کازرون در پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و همچنین فعالیت‌های اجرایی این دانشگاه پرداختند. استفاده از عناصر معماری بومی همچون پنجره‌های منحصربه‌فرد گچی و سایر عناصر دیگر، لزوم طراحی پلان‌ها و نماهای ساختمان‌هایی که در آینده احداث خواهند شد متناسب با هویت بومی، ایرانی و اسلامی، لزوم حفظ چشم‌اندازها و عناصر طبیعی موجود در پردیس اعم از تپه‌ها و گونه‌های جانوری و گیاهی آن، ارتباط دوجانبه شهر و دانشگاه، نصب سردیس‌ها و تندیس‌هایی از مشاهیر کازرون در سطح پردیس، استفاده از نمای بناهای فعلی برای بازنمایی هویت معماری کازرون، برگزاری رویدادهای ملی در رشته‌های مختلف هنری برای خلق آثار مرتبط با کازرون در پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، استقرار برخی از مراکز خدمات‌دهی دانشگاه در بافت تاریخی کازرون، استفاده از تجارب موفق پیشین، ایجاد فضا برای بازنمایی‌های هنری مدرن و پست‌مدرن در جهت بازتعریف عناصر فرهنگی و هنری بومی، ضرورت استفاده از آثار نفیس و در ترازهای ملی و بین‌المللی و... از جمله مواردی بود که از سوی هنرمندان، پیشکسوتان و اساتید هنری حاضر در این مراسم مطرح گردید. 

حاضرین در این مراسم همچنین با قدردانی از رویه در پیش گرفته شده از سوی دکتر فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مجموعه مدیریتی این دانشگاه، با تصریح بر نمایان بودن تغییرات ایجاد شده در راستای تعامل گسترده‌تر دانشگاه با جامعه و ارائه سطح وسیع‌تری از خدمات علمی و دانشگاهی به عموم مردم و به ویژه اهالی شهرستان کازرون، ضمن ابراز امیدواری در خصوص تداوم این مسیر، آمادگی خود را برای گسترش و تداوم همکاری‌ها با این دانشگاه در حوزه‌های مختلف اعلام نمودند. 

گفتنی است پردیس 78هکتاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بزرگترین پروژه توسعه فضاهای دانشگاهی در غرب استان فارس محسوب می‌شود که در کیلومتر 5 جاده کازرون ـ بوشهر و در ابتدای جاده روستای گردشگری دوان قرار گرفته است. در حال حاضر احداث ساختمان‌های دانشکده علوم‌پایه، مجموعه کلاس‌ها، سلف‌سرویس، دانشکده فنی و مهندسی، خوابگاه خیرساز دختران و... در این پردیس دنبال می‌شود که برخی از آنها در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴