پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
طی نشستی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت:
به گزارش کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا در این نشست گفت : ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در سطح شهرستان کازرون وجود دارد و بهره‌برداری و استفاده از آنها در جهت توسعه این منطقه، از جمله مطالبه‌های عمومی و برجسته مردم است که با حضور و فعالیت‌های علمی و فناورانه دکتر فریدون عباسی‌دوانی، امیدهای زیادی برای این امر تحقق یافته است.

صبح امروز، 12 اسفندماه، نشست تبادل نظر کارشناسی و ارزیابی فنی ـ میدانی پیاده‌سازی زیرساخت‌های بهره‌برداری از کشاورزی هسته‌ای در سطح شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، با حضور هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، مسئول دفتر و کارشناسان دفتر نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی کازرون و برخی از مدیران و کارشناسان این اداره به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید. 

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با اشاره به ظرفیت‌های علمی و زیرساخت‌های این دانشگاه و همچنین بسترهای بالقوه و متعدد شهرستان کازرون در حوزه‌های کشاورزی، میراث‌فرهنگی، آب، صنعت و... خاطر نشان نمود: ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در سطح شهرستان کازرون وجود دارد و بهره‌برداری و استفاده از آنها در جهت توسعه این منطقه، از جمله مطالبه‌های عمومی و برجسته مردم است که با حضور و فعالیت‌های علمی و فناورانه دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، امیدهای زیادی برای این امر تحقق یافته است. برهمین اساس نیز امیدواریم با استفاده از توانمندی‌های علمی و اجرایی ایشان، بتوانیم از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای در جهت توسعه پایدار منطقه استفاده کنیم. 

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با اشاره به گروه‌های مختلف و مرتبط آموزشی فعال در دانشگاه سلمان فارسی کازرون افزود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی در غرب استان فارس و قطب علمی منطقه، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های متعددی را برای کمک به تحقق مطالبه عمومی مردم برای توسعه شهرستان کازرون دارد و باتوجه به رویکردهای جامعه‌محوری که در این دانشگاه دنبال می‌نماییم، گام‌های مرتبط برای نقش‌آفرینی در این زمینه را برداشته‌ایم و امیدواریم با تداوم تعامل‌های هم‌افزا با تمامی مجموعه‌های مدیریتی و تخصصی در سطح شهرستان و کشور، بتوانیم زمینه‌های لازم برای تحقق کشاورزی هسته‌ای را با ساختارهایی دانشگاهی و مبتنی بر پژوهش و تحقیقات ایجاد نماییم. 



در ادامه این نشست، مهندس حمید رشیدی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی کازرون، با ارایه گزارشی از سیمای کشاورزی و دامداری در سطح منطقه، به برخی از مشکلات عمده و برجسته کشاورزان و دامداران در زمینه آفت‌ها و آلودگی‌ها با منشأهای مختلف اشاره کرد و خاطر نشان نمود: منطقه کازرون، ظرفیت‌های کشاورزی بسیار زیادی دارد و در برخی از محصولات کشاورزی و باغی، به عنوان قطب شاخص در سطح کشور نیز شناخته می‌شود. با این وجود آفت‌ها و برخی از مشکلات دیگر ناشی از آلودگی‌ها با منشأهای مختلف، باعث شده‌اند هر ساله درصدهای قابل توجهی از محصولات مختلف از بین بروند. این مسئله هم ضرر و زیان کشاورزان، باغداران، دامداران و سایر فعالان این حوزه را به دنبال داشته و هم باعث از بین رفتن منابع مختلف می‌گردد. 

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی کازرون در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجموعه جهاد کشاورزی کازرون برای کنترل و کاهش این مشکلات، افزود: گرچه با بهره‌گیری از توان تخصصی کارشناسان توانسته‌ایم در بسیاری از این حوزه‌ها آفت‌ها و مشکلات جاری را کاهش داده و کنترل نماییم، اما باتوجه به توان تولیدی بالای منطقه در حوزه‌های کشاورزی و دامی، امید داریم با استفاده از فناوری‌های هسته‌ای و پرتودهی، بتوانیم توان تولید کشاورز و دامدار را افزایش داده و ضمن افزایش رونق در این حوزه و کمک به کشاورزان و دامداران، از اتلاف منابع نیز جلوگیری کنیم. 

در ادامه، حاضرین در جلسه براساس داده‌های مطرح شده به بحث و بررسی پیرامون راهکارها و ظرفیت‌های مختلف پیاده‌سازی زیرساخت‌های بهره‌برداری از کشاورزی هسته‌ای در سطح شهرستان کازرون و کوهچنار پرداختند. 

گفتنی است، پس از پایان این نشست، حاضرین با حضور در پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از زیرساخت‌های آماده این مجموعه دانشگاهی از جمله آزمایشگاه‌ها، ابنیه احداث شده و گستره‌ی محیطی آن بازدید نمودند. پس از آن با حضور در بخش‌های مختلف منطقه به بازدید از باغ‌های مرکبات دهستان انارستان، نخلستان‌ها و سردخانه‌های نگهداری خرما در بخش‌های خشت، کمارج و کنارتخته پرداختند و ضمن بازدید میدانی و دیدار و گفتگو با باغ‌داران و برخی از فعالین حوزه‌های کشاورزی، باغداری و بخش‌های اقتصادی مرتبط با این حوزه‌ها، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده و به امکان‌سنجی پیاده‌سازی زیرساخت‌های بهره‌برداری از کشاورزی هسته‌ای در سطح شهرستان‌های کازرون و کوهچنار و نیز شیوه‌های مختلف استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برای برطرف نمودن مشکلات این منطقه پرداختند. 

همچنین در پایان و پس از تجمیع نظرها مقرر گردید گروه کارشناسان مربوطه، طرح پیشنهادی برای مبارزه با آفات و سایر مباحث مرتبط با کشاورزی هسته‌ای را متناسب با سیمای کشاورزی شهرستان‌های کازرون و کوهچنار و گزارش‌های کارشناسی مرتبط با آفات، تنظیم و ارایه نمایند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲