پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
به گزارش کازرون نما، شب شعر «چشم بیدار» به مناسبت ولادت امام علی(ع)، با حضور جمعی از مسوولین، شعرا و اهالی فرهنگ و ادب این شهرستان، در سالن اجتماعات استاد علی دوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با استفاده از بسترهای مجازی adobe connect و پخش زنده اینستاگرام برگزار گردید.

شامگاه شنبه، 9 اسفندماه، شب شعر «چشم بیدار» به مناسبت ولادت امام علی(ع)، با حضور رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون، مدیر جهاد دانشگاهی کازرون و جمعی از شعرا و اهالی فرهنگ و ادب این شهرستان، در سالن اجتماعات استاد علی دوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با استفاده از بسترهای مجازی adobe connect و پخش زنده اینستاگرام برگزار گردید. 

 به گزارش دریافتی کازرون نما، در ابتدای این شب شعر، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با گرامی‌داشت ولادت امام علی(ع) و تسلیت وفات حضرت زینب(س)، اجرای این برنامه را در راستای عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه‌های همکاری بین این دانشگاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و جهاد دانشگاهی فارس برشمرد و خاطر نشان نمود: در برنامه‌ریزی‌های کاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در تمامی حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و... تلاش کرده‌ایم تا در راستای اجرای بیانیه مأموریت این دانشگاه و سیاست‌های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباط‌های دانشگاه با جامعه را تقویت نماییم. در شهرستانی مانند کازرون که سابقه فرهنگی طولانی مدت و بسیار غنی دارد، این مهم با همراهی اهالی فرهنگ و همچنین مسئولان مرتبط در این حوزه، بهتر محقق خواهد شد و خوشبختانه شاهد چنین همراهی‌هایی هستیم. 

دکتر فاضل‌نیا همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و مطلوب اعضا هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به ویژه در حوزه زبان و ادبیات فارسی، خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی، دانش‌آموخته‌هایی را آموزش داده و راهی جامعه می‌نماید. وجود چنین بستری و فعالیت اعضا هیئت علمی این رشته، ظرفیتی مناسب برای ارتقا سطح کمی و کیفی حوزه ادبیات در سطح شهرستان کازرون و منطقه است که امیدواریم با تقویت حضور و همراهی اهالی فرهنگ، هنر و ادب، این ظرفیت با تأثیرگذاری بیشتری محقق شود.



در ادامه حجت‌الاسلام محمدجواد جلالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون نیز طی سخنانی با تقدیر از رویکرد ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون در جهت ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های فرهنگی شهرستان کازرون، به ظرفیت‌های مناسب کازرون در حوزه‌های فرهنگی اشاره کرد و خاطر نشان نمود: به دلیل ظرفیت‌های غنی و بالقوه‌ای که در شهرستان کازرون وجود دارد، فعالیت‌های فرهنگی زیادی را می‌توان انجام داد. در حال حاضر هم برخی فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد، منتهی به دلیل عدم وحدت رویه، خروجی مطلوبی ندارد. برای ایجاد این وحدت رویه نیز بایستی همانطور که دکتر فاضل‌نیا برنامه‌ریزی نموده، در فعالیت‌های فرهنگی، مخلصانه و با روحیه‌ای وحدت آفرین ورود پیدا کرد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون همچنین افزود: برای تقویت و تأثیرگذاری هرچه مناسب‌تر برنامه‌های فرهنگی، بایستی چشم‌اندازهای مناسبی نیز ترسیم شود و اولویت‌بندی‌هایی را متناسب با نیاز جامعه مشخص نمود تا ظرفیت‌ها به صورت متمرکز محقق شوند. 

در ادامه آقایان دکتر کاظم دهقانیان‌فرد، محمدعلی آل‌مجتبی، حسین عسکری، حسین برزویی، جمال اژدری، رضا شایسته‌نیا، حسین مسرور، بیژن چرامکانی، محمود بهمنی، ابراهیم بیدارمغز و خانم ندا جمشیدزاده، سروده‌های خود در توصیف امام علی(ع) را قرائت نمودند. اجرای موسیقی سنتی توسط گروه ماهور با هنرنمایی اردلان ابراهیمی، آرش افشاریان و علی ناظمی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این شب شعر اجرا گردید. 

گفتنی است در پایان این شب شعر که با همکاری مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون و جهاد دانشگاهی کازرون برگزار گردید، با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از شاعران شرکت کننده تقدیر به عمل آمد. این برنامه شب شعر، یک مهمان ویژه نیز داشت و آن جناب آقای عبدالنبی هدایت، از معلمان پیشکسوت، باسابقه و خوشنام شهرستان (معلم دوران ابتدایی دکتر غریب فاضل‌نیا) بود. دکتر فاضل‌نیا، به رسم ادب و احترام و پاسداشت مقام معلم خود، با اهدا دسته گلی، از این معلم شهیر کازرون، تجلیل به عمل آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷