پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
به گزارش کازرون نما؛ شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی عرصه را بر قاچاقچیان چوب و زغال تنگ تر می کند.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ صبح روز سه شنبه 28 بهمن ماه 99 جلسه شورای پیشگیری و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان کازرون با موضوع بررسی راهکارهای پیشگیری از قاچاق چوب و زغال، نحوه مداخله و مشارکت اعضا در اجرای طرح و نحوه اجرای احکام قلع و قمع مستحدثات در حوزه مربوطه و با حفظ کلیه پروتکل های بهداشتی با حضور حجت الاسلام مصطفی انصاری فرد ریاست دادگستری،حسین دهقان دادستان عمومی و انقلاب،فروتن نماینده فرماندار ویژه،سرهنگ حجت اله احمدیان جانشین فرماندهی انتظامی،سرگرد محمد کاظم دهقانی جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج،سیدمجتبی ایرانمحبوب رئیس اداره منابع طبیعی،قدرت اله یدالهی معاون منابع طبیعی،جمال خداپرست رئیس اداره محیط زیست،جعفر پویان نژاد رئیس اداره تعزیرات حکومتی، مهدی محمدی رئیس اداره صمت، سروان جواد محمدی زاده جانشین فرمانده پلیس راه کازرون -شیراز،حسین افشاری نماینده اتاق اصناف و بازیار رابط پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در محل دادگستری کازرون برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون گفت: صیانت از جنگل ها به منظور پیشگیری از آسیب های زیست محیطی و اثرات مخربی که می تواند داشته باشد ضروری است.

دبیر جلسه با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و لزوم حفظ این ثروت ملی اظهار داشت : انتقال منابع طبیعی پایدار به نسلهای آینده از مهم ترین وظایف جامعه است و همه ما در این راستا باتوجه به جایگاهی که داریم مسئولیم.

حسین دهقان ضمن تاکید لازم مبنی بر همکاری دستگاههای اجرایی در این راستا افزود : از راههای قانونی برای مقابله با تصرف کنندگان و تخریب کنندگان جنگل بهره گیری شود تا مسائل تبدیل به بحران نشود.

دادستان ضمن تاکید بر حفظ جنگل به عنوان یک سرمایه ملی اظهار داشتند: کلیه ادارات باید گزارش عملکرد فصلی خود در خصوص صیانت از اراضی جنگلی را ارائه نمایند و مشخص گردد هر نهاد متولی، چه اقدامات پیشگیرانه ای انجام داده است.

 در ادامه این جلسه مدیران سایر ادارات به توضیحات لازم در خصوص اقدامات حوزه کاری خود در این خصوص پرداختند و به بحث و بررسی موضوع و بیان نقطه نظرات خود و ارائه راهکارهای پیشگیرانه پرداختند.

سپس رئیس دادگستری به ایراد سخنرانی پرداخت.حجت الاسلام انصاری فرد در ابتدا ضمن تبریک ماه رجب و بیان ارزش و فضیلت ماه مبارک رجب و فرارسیدن میلاد مولای متقیان علی (ع) به موضوع جلسه پرداخت.

رئیس جلسه بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرم موضوعی فرادستگاهی است و تنها دستگاه قضایی متصدی این امر نیست و همه دستگاه ها باید دست به دست هم دهند تا پیشگیری صورت پذیرد. 

انصاری فرد تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم به مراتب راحت تر و کم هزینه تر از مجازات کردن است ولی زمانی که جرم صورت پذیرفت پشت آن مشکلات عدیده ای بوجود می آید و هزینه برخورد با یک جرم نیز بسیار بالا می رود.

رئیس دادگستری در خصوص مبحث قاچاق چوب و زغال نیز افزود: گزارش مراکز تولید زغال بخصوص کوره های غیرمجاز باید توسط متولیان به دادستان ارائه شود و شناسایی کلیه این مراکز جهت برخورد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن بیان سهل انگاری در حوزه صیانت از جنگل ها تاکید کرد : عوامل متعددی باعث وقوع پدیده قاچاق چوب و زغال در سطح شهرستان گردیده که این عوامل توسط نهادهای دخیل احصا و برطرف گردد.

سپس با اجماع اکثریت اعضا مصوباتی جهت اجرا تصویب و در دستور کار قرار گرقت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸