پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱
دکتر عباسی ضمن ارایه گزارش عملکرد خود در جمع طلاب کازرونی مقیم قم بیان کرد:
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: دلیل مهم حضور بنده در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصرارهای شهید حجت الاسلام والمسلمین خرسند، امام جمعه کازرون بود که تماس های بسیاری با یکدیگر داشتیم و شهادت ایشان، بنده را مصمم در حضور در انتخابات کرد.

به گزارش کازرون نما، دکتر عباسی در جلسه طلاب و فضلای کازرونی مقیم قم که در ساختمان طلاب و فضلای استان فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: یکی از مباحث ضروری، الگوپذیری جامعه از معصومین (ع) است و ما باید بر روی بانوان خود کار کنیم که از حضرت فاطمه زهرا (س) الگوگیری نمایند.

وی ابراز داشت: یکی از مأموریت های روحانیت، برنامه ریزی برای همین مسئله است تا مردم الگوی مناسبی برای خود پیدا کرده که نتیجه آن، ورود کمتر خانواده ها به دادگاه های خانواده است.

تزریق ایدئولوژی در حیطه اختیارات رهبری است/ نیازمند حضور روحانیت کازرون در اتاق های فکر شهرستان هستیم

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: دلیل مهم حضور بنده در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصرارهای شهید حجت الاسلام والمسلمین خرسند، امام جمعه کازرون بود که تماس های بسیاری با یکدیگر داشتیم و شهادت ایشان، بنده را مصمم در حضور در انتخابات کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روحانیت معزز و بانوان منطقه کازرون تلاش های بسیاری در انتخابات داشته تا بنده بتوانم به عنوان نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی انتخاب شوم.

دکتر عباسی بیان داشت: یکی از مشکلات نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که مردم حوزه انتخابیه، قانون‌گذاری از نماینده نمی خواهند؛ بلکه فقط به فکر حل مشکلات موجود در منطقه بوده و برای وظیفه اصلی نمایندگان مجلس انتظاری ندارند و روحانیت می توانند این نوع انتظارات را درست کرده و مردم را با وظایف نماینده مجلس آشنا سازند.

وی اظهار داشت: متأسفانه کمتر کسی از نماینده مجلس، مدرسه و دانشگاه می خواهد؛ بلکه فقط به دنبال مسائل عمرانی بوده و توسعه را فقط در این حوزه می دانند؛ در حالی که توسعه اصلی، مسائل علمی و فکری است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بنده در ابتدای حضور، اتاق های فکری را در سطح منطقه کازرون ایجاد کرده ام تا بتوانیم خروجی مناسبی در سطح منطقه داشته باشیم

تزریق ایدئولوژی در حیطه اختیارات رهبری است/ نیازمند حضور روحانیت کازرون در اتاق های فکر شهرستان هستیم

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: ایجاد کارگروه های گوناگون در مسائل مختلف از دیگر برنامه ها بوده که کارهای مناسبی در این زمینه ها صورت گرفته و مسئولان این کارگروه ها در حال پیگیری کارها هستند.

دکتر عباسی تصریح کرد: یکی از پیگیری ها ما اورژانس هوایی بود و جلساتی را با وزیر بهداشت هم داشتم تا بتوانیم مجوز استفاده از هلی کوپتر هوایی اورژانس را بگیریم و به جاهای خوبی رسیده است.

وی بیان داشت: در موضوع بیمارستان امام علی (ع) کازرون نیز با پیگیری های زیاد، به نقطه مناسبی رسیده و امضای وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی را نیز گرفته ایم؛ اما همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ساخت مجتمع بزرگ ورزشی با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در دستور کار است که کلنگ آن نیز بر زمین زده شده و پیگیر ساخت آن خواهیم بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ارتقاء انتقال خون، هلال احمر، بیمارستان ۲۰۶ تخت خوابی و ... از دیگر پیگیری های ماست که در حال انجام می باشد.

دکتر عباسی خاطرنشان ساخت: به دنبال آن هستیم که کازرون در گام دوم انقلاب پیشتاز بوده و به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم تا بتوانیم به منویات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: امروز کمبودها و سختی هایی داریم؛ اما در شعب ابی طالب نیستیم و می توانیم با تلاش و کوشش از این مشکلات بگذریم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید به علم و فناوری توجه ویژه کرد، بیان داشت: علم و فناوری زیربنای «تولید ثروت» و «دفاع» است و ما در حوزه دفاعی خوب عمل کرده و از علم و فناوری استفاده کرده ایم؛ اما نتوانسته ایم از آن در عرصه تولید ثروت استفاده مناسب نماییم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتخابات ۱۴۰۰ باید به سمت شخصی برویم که مجری باشد؛ نه اینکه بخواهد ایدئولوژی تزریق کند؛ تزریق ایدئولوژی باید از سوی رهبر انقلاب برای کشور صورت بگیرد و رئیس جمهور مجری باشد

دکتر عباسی ابراز داشت: ما نیازمند حضور روحانیت در اتاق های فکر منطقه کازرون هستیم و حاضر به استفاده از طرح ها و نظرات در موضوعات فرهنگی و ... هستیم.

 تزریق ایدئولوژی در حیطه اختیارات رهبری است/ نیازمند حضور روحانیت کازرون در اتاق های فکر شهرستان هستیم

حجت الاسلام والمسلمین صباحی، امام جمعه کازرون نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما افتخار می کنیم امروز میزبان دکتر عباسی هستیم؛ چراکه نماینده ای داریم که نمایندگی، رزومه و پل ترقی او نیست؛ بلکه وزن مجلس و نظام قانون گذاری به دست چند نفر در مجلس شورای اسلامی می گردد که یکی از آن افراد، دکتر عباسی است.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: حضور دکتر عباسی به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تسکین و آرامشی برای مردم کازرون بود که بحمدالله اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی بیان داشت: ما در کازرون به غیر از دستاوردی به نام دکتر عباسی، دستاوردی در نوع انتخاب نماینده در این شهرستان داشته ایم که کار بزرگی بوده است و مردم با بصیرت بالای خود، انتخاب مناسبی داشته اند.

وی اظهار داشت: نه به اختلافات در عین وجود اختلاف سلیقه ها، شعار مسئولین شهرستان کازرون است و تلاش می کنیم اختلافات و التهابات دامنگیر این شهرستان نشود.

امام جمعه کازرون ابراز داشت: مشخصه بارز نماینده مردم کازرون، اندیشمند و دانشمند بودن ایشان است و تلاش می کنیم وقت ایشان را برای کارهای کوچک در شهرستان نگیریم تا بتوانند به دنبال کارهای بزرگ باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی خاطرنشان ساخت: ما به دنبال آن هستیم که مردم دغدغه علم، دغدغه اخلاق و دغدغه کارهای بزرگ را داشته باشند و به دنبال رشد و بالندگی کازرون به عنوان جایگاه علمی منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: امروز انقلاب حل مشکلات پروژه ها در کازرون در حال اتفاق افتادن است و بحمدالله نماینده محترم کازرون کارهای بزرگی را انجام داده اند؛ اما ما توقعات بالاتر علمی و ارزشی داریم و باید جایگاه های علم محور در شهرستان ما تقویت شود.

امام جمعه کازرون بیان داشت: بحمدالله روحانیت در انتخاب این نماینده مناسب برای شهرستان پیشتاز بوده و باید در ادامه نیز کمک حال ایشان باشد تا بتوانیم پروژه های بزرگی را در منطقه کلید بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی اظهار داشت: روحانیت باید به دنبال تقویت دین با برنامه ها، طرح ها و پروژه های بزرگ در سطح کازرون بوده و در این مسیر باید پیشقدم  باشد تا بتوانیم اثرگذار باشیم.

تزریق ایدئولوژی در حیطه اختیارات رهبری است/ نیازمند حضور روحانیت کازرون در اتاق های فکر شهرستان هستیم

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین ورع به ایراد سخن پرداخت و گفت: زهرا به معنای درخشندگی است که صفت حضرت فاطمه (س) بوده و درباره آن احادیث گوناگونی وارد شده است.

وی اظهار داشت: قبل از خلقت حضرت فاطمه زهرا (س)، فرشتگان از نوری مستفیض می شدند و به خدا عرض کردند: خدایا این نور از کجاست؟ این نور از عظمت خودم بوده؛ نرو را در آسمان سکنی داده و از صلب پیامبری خارج کرده و بر جمیع انبیاء آن را افضل کرده و از این نور ائمه ای را خارج می کنم که مردم را به حق من هدایت کنند.

سخنران این جلسه ابراز داشت: نبی مکرم اسلام (ص) در روایتی فرمودند: «یَا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ اِبْنَتِی فَهُوَ فِی اَلْجَنَّةِ مَعِی وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِی اَلنَّارِ یَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ یَنْفَعُ فِی مِائَةِ مَوْطِنٍ أَیْسَرُ تِلْکَ اَلْمَوَاطِنِ اَلْمَوْتُ وَ اَلْقَبْرُ وَ اَلْمِیزَانُ وَ اَلْمَحْشَرُ وَ اَلصِّرَاطُ وَ اَلْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِیَتْ عَنْهُ اِبْنَتِی فَاطِمَةُ رَضِیتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِیتُ عَنْهُ رَضِیَ اَللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَیْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَیْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَیْهِ غَضِبَ اَللَّهُ عَلَیْهِ یَا سَلْمَانُ وَیْلٌ لِمَنْ یَظْلِمُهَا وَ یَظْلِمُ ذُرِّیَّتَهَا وَ شِیعَتَهَا/ ای سلمان هر که فاطمه را دوست بدارد او در بهشت با من خواهد بود و هر که دشمن بدارد در جهنم. سلمان! دوستی فاطمه در صد جایگاه سود میبخشد که ساده‌ترین این جایگاه‌ها مرگ و قبر و میزان و محشر و صراط‌ و محاسبه است هر که دخترم فاطمه از او راضی باشد من از او راضیم و هر که من از او راضی باشم خدا از او راضی است و هر که فاطمه بر او خشم بگیرد من بر او خشم میگیرم و هر کس من بر او خشم بگیرم خدا بر او خشمگین است. سلمان وای بر کسی که او را ستم نماید و ستم بر ذریه و شیعیانش کند».

حجت الاسلام والمسلمین ورع خاطرنشان ساخت: در سالروز ولادت امام خمینی (ره) قرار دادریم و امام راحل انقلابی را پایه گذاری کرد که ثمره آن شهید سلیمانی ها، شهید فخری زاده ها و شهید حججی ها بوده است

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران سبب پیشرفت نظامی، پزشکی، صنعتی، نظامی، کشاورزی، علمی و ... شد؛ اما مهمترین دستاورد انقلاب، ساختن انسان ها بود.

سخنران این جلسه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، آیت الله مصباح، شهید مطهری، شهید بهشتی باغبان های بوستان انقلاب هستند و شهدایی همچون شهید سلیمانی، فخری زاده و ... گل های این بوستان می باشند که به ثمر نشستند.

لازم به ذکر است نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود به سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد که کازرون نما در قسمت دوم گزارش این جلسه به آن خواهد پرداخت


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷