پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸
بعد از تشیع جاوید مرحمتی با هم دیداری داشتیم. گفت می‌خواهد با ما به جبهه بیاید. اصرار من برای منصرف کردنش بی فایده بود. گفتم در این شرایط که چیزی به پایان ترم نمانده، وظیفه تو تحصیل و کسب مدارج علمی است. آینده به نیروی متخصص متعهد، نیاز است اما تصمیمش را گرفته بود.
برای مراسم شهدای کربلای ۴ به کازرون رفته بودم. او هم با شنیدن خبر شهادت جاوید مرحمتی خودش را به کازرون رسانده بود. درحالی که چیزی به امتحانات پایان ترم دانشگاه نمانده بود. 

بعد از تشیع جاوید مرحمتی با هم دیداری داشتیم. گفت می‌خواهد با ما به جبهه بیاید. اصرار من برای منصرف کردنش بی فایده بود. گفتم در این شرایط که چیزی به پایان ترم نمانده،  وظیفه تو تحصیل و کسب مدارج علمی است. آینده به نیروی متخصص متعهد، نیاز است اما تصمیمش را گرفته بود. او دانشجوی سال سوم مهندسی مکانیک دانشگاه پلی تکنیک تهران بود. سابقه  دوستی ما به سالیان پیش از پیروزی انقلاب و شرکت در جلسات مذهبی و مخفی برمی‌گشت. بعد هم با پیروزی انقلاب، حضور در مسجد آهنگران (امام خمینی فعلی) و تشکیل اولین پایگاه مقاومت در شهر کازرون.

به یاد برادرم شهید لطف‌الله صنعتی

بسیار با هوش و خوش استعداد بود. کنار این دو خصیصه، انضباط و دقت در کارها و مدیریت بر زمان، برایند کارش را بیشتر می‌کرد. 

در کار نظامی‌گری سرآمد بود. مرتب و منظم بود. زمانی که هیچ‌کس در جبهه به گذاشتن کلاه آهنی بر سر مقید نبود او از  کلاه آهنی استفاده می‌کرد. برای به‌دست آوردن یک کلاه آهنی چقدر تلاش کرد تا در ماموریت‌ها از آن استفاده کند. در جبهه بدون لباس نظامی و پوتین و کلاهخود دیده نمی‌شد.

در دوران سربازی، دیدبانی، خمپاره و نحوه کار با آن را آموزش دیده بود به همین خاطر حضورش در واحد ادوات لشکر ۳۳المهدی منجر به تقویت ادوات شد و حضورش در دو خط پدافندی فاو -ام اقصر و خط پدافندی اروند را رقم زد.

نظافت و پاکیزگی از مهمترین ویژگی‌های او بود. این ویژگی زمانی نمود پیدا می‌کرد که گاهی نبودن یک حمام صحرایی مشکل زا بود. در بازگشت از مرحله اول کربلای ۵ و استقرار در دژ لشکر ۲۵ کربلا، با صندوق‌های مهمات حمام موقتی ساخت تا نیروها از آن استفاده کنند.

لطف‌الله در مرحله دوم‌کربلای ۵ پرواز کرد.

نویسنده: حسین پیروان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۹
اذان صبح
۰۵:۱۰:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۳۴:۰۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۴۵
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۱۲