پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
بانوی نابینای کازرونی و ملی پوش گلبال :
مریم آهون اظهار داشت : با وجود اینکه راه‌ها و شانس‌های دیگری برای ادامه زندگی داشتم اما ورزش را انتخاب کردم و حدود یک سال است که دستم به توپ نخورده است.دوران سخت ورزش کردن را به خانه‌نشینی ترجیح می‌دهم

مریم آهون اظهار داشت : با وجود اینکه راه‌ها و شانس‌های دیگری برای ادامه زندگی داشتم اما ورزش را انتخاب کردم و حدود یک سال است که دستم به توپ نخورده است.دوران سخت ورزش کردن را به خانه‌نشینی ترجیح می‌دهم

دارنده مقام سوم رقابت‌های گلبال پارا آسیایی ۲۰۱۳ مالزی ادامه داد: از مسوولان ورزش فارس می‌خواهم تدبیری اتخاذ کنند تا دو باره درهای باشگاه‌ها و سالن‌ها به روی ما باز شود زیرا دوران سخت ورزش کردن را به خانه‌نشینی ترجیح می‌دهم.

دلم برای توپ گلبال تنگ شده است

وی اضافه کرد: از مادرم تشکر می‌کنم که مرا وارد عرصه ورزش کرد، زیرا مشکل خودم را به عنوان یک نابینا و یا کم بینا قبول نمی‌کردم ولی اکنون خوشحالم که ورزش را انتخاب کردم.

آهون، با اشاره به اینکه تکلیف این قشر از ورزشکاران که می‌خواهند با ورزش گذران عمر کنند، مشخص شود، بیان داشت: همانگونه که بسیاری از رشته‌ها فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، نمی‌دانم چرا رشته گلبال تنها تفریح نابینایان ورزشکار دوباره از سر گرفته نمی‌شود؟.آیا صدایم شنیده می شود؟

این قهرمان عضو تیم ملی گلبال افزود: حرفی که می‌زنم حرف دل بسیاری از نابینایان است، آیا صدایم شنیده می‌شود. ؟بیکارم   این ورزشکارنابینا که در رشته مشاوره در دانشگاه مشغول درس خواندن است و نیمسال پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: هم اینک بیکارم و برای گذران زندگی نیاز به شغل دارم و مکاتبه‌هایی هم در این مورد انجام داده‌ام که نتیجه‌ای نداشته است.

آهون بیان کرد: به فرمانداری شهرستان کازرون و همچنین به اداره کل ورزش و جوانان درخواست خود را ارائه داده‌ام اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ام و حاضرم در صورتی که موافقت کنند برای اشتغال حتی در شیراز زندگی کنم.

وی ادامه داد: از عباس حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان فارس می‌خواهم تکلیف تقاضای مرا برای اشتغال که حدود ۲ سال پیش به این اداره کل تحویل دادم مشخص کند و اگر هم کارم درست نمی‌شود صادقانه بگویند تا اینقدر انتظار نکشم.

گلبال، رشته‌ای است که در آن بازیکنان هر ۲ تیم که هر تیم مشتکل از سه نفر است در جلو دروازه‌ای به طول ۹ متر در حالی که چشم‌های خود را با ماسک بسته‌اند، یک نفر اقدام به پرتاب توپ با دست می‌کند.بازیکنان حریف با صدای زنگ توپی که به سمت دروازه آنها می‌آید بر اساس صوت توپ به سمت آن می‌روند و از گل شدن توپ و رفتن آن به دروازه جلوگیری می‌کنند و در صورت عدم تشخیص توپ، توپ وارد دروازه شده و گل محسوب می‌شود.

طول زمین گلبال ۱۹ متر در ۹ متر (۱۹٫۷ در ۹٫۸ یارد) است و وزن توپ گلبال هم یک کیلو و ۲۵۰ گرم است که دارای هشت سوراخ است که موقعِ حرکت صدا می‌دهد. قطر توپ ۷۵ سانتی‌متر است.


منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸