پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
دکتر عباسی اظهار داشت:
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ دکتر عباسی با اشاره به اینکه حدود 6 است که پتروشیمی‌های استان تعطیل هستند،گفت: اگرچه قرار بود پتروشیمی‌های فیروزآباد، فسا، جهرم، ممسنی، داراب، کازرون و .... در 10 الی 15 سال گذشته راه‌اندازی شوند اما متاسفانه به دلایلی مانند نبود سرمایه و مکان نامناسب برای راه اندازی، نبود پول، فشارهای سیاسی و ..... باعث شد این اتفاق رخ ندهد.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ دکتر عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگویی، با اشاره به اینکه تعدادی از پتروشیمی‌های استان فارس تعطیل هستند، گفت: اگرچه قرار بود پتروشیمی‌های فیروزآباد، فسا، جهرم، ممسنی، داراب، کازرون و .... در 10 الی 15 سال گذشته راه‌اندازی شوند اما متاسفانه به دلایلی مانند نبود سرمایه و مکان نامناسب برای راه اندازی، نبود پول، فشارهای سیاسی و ..... باعث شد این اتفاق رخ ندهد.


دکتر فریدون عباسی با بیان اینکه صادر کردن محصول پتروشیمی و پالایشگا‌ه‌های استان نمی‌تواند راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال و اشتغالزایی در استان باشد گفت: برای اشتغالزایی در این بخش نیاز است تا کل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی را تا انتها ببینیم به طوری که بی‌توجهی به این بخش نمی‌تواند اشتغال قابل توجهی در استان ایجاد کند.


نماینده کازرون و کوه‌چنار با اشاره به اینکه در بخش بهره‌برداری یک پتروشیمی معمولی حدود 300 نفر فعالیت می‌کنند، افزود: اگرچه در زمان احداث پتروشیمی حدود 2 هزار نفر مشغول به کار هستند اما باید پذیرفت که در زمان بهره برداری تنها حدود 300 نفر فعالیت می کنند.


نقش مهم صادرات در رونق اقتصادی پتروشیمی‌ها

او بیان کرد: در صورتی که محصولات پتروشیمی استان به دیگر کشورها صادر نشود و تنها در داخل مورد استقبال قرار گیرد بی‌شک نمی توان انتظار صرفه اقتصادی از این بخش داشته باشیم.


ضرورت بکارگیری محصولات پتروشیمی در تولید محصولات لوازم خانگی

دکتر عباسی با بیان اینکه در بخش پتروشیمی و رونق این بخش نیاز است تا به ساخت قطعات و محصولات تمام شده مانند لوازم خانگی و خودرو رو بیاوریم خاطر نشان کرد: بی شک انجام چنین اقداماتی باعث ایجاد اشتغال برای مردم استان می شود.


نماینده مردم کازرون و کوه چنار بیان کرد: هرچند استان فارس به دلیل همجواری در کنار عسلویه و بوشهر می توانست در بهره برداری مجموعه‌های پتروشیمی موفق شود اما محاسبات غلط سبب شد تا پتروشیمی در استان فارس آن طور که باید و شاید نتواند رشد کند.


رئیس کمیسیون انرژى مجلس در ادامه با اشاره به اینکه طرح احداث پتروشیمى فیروز آباد در سال 94 به متخصصان کشورى واگذار شد؛ گفت: اما این طرح به دلیل اینکه به شرکت هایى واگذار شده بود که از منابع مالى مناسبى برخوردار نبودند و پول کافى جهت راه اندازى این مجموعه را نداشتند در حالت تعلیق ماند این در حالی است که این افراد همواره به دنبال اخذ پول از صندوق توسعه ملى بودند تا در مرحله بعد از محل این پول هزینه داخلى احداث را تامین کنند.


دکتر عباسى با اشاره به اینکه متاسفانه شرکتى که قرار بود پتروشیمى فیروز آباد را راه اندازى کند جزء بدهکارهاى بزرگ بانکى بود، ادامه داد: هرچند این افراد در سال 94 مشکل بدهى با بانک ها را حل کرده و بدهى‌شان را به وام تبدیل کردند ؛ در نتیجه زمینه براى اخذ وام از صندوق توسعه ملى فراهم شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷