پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
با حضور امام جمعه و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه‌های کازرون صورت پذیرفت:
بنا به گزارش دریافتی کازرون نما، با حضور حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امضا شد.
 با حضور حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حجت‌الاسلام جلالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون و جمعی از روسا و معاونین دانشگاه‌های کازرون و برخی اساتید حوزه، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امضا شد. 

بنا به گزارش دریافتی کازرون نما، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، در این مراسم ضمن تقدیر از رویکردهای فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و همچنین دغدغه‌مندی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با استفبال از امضا این تفاهم‌نامه خاطر نشان نمود: خوشحالیم که دانشگاه سلمان فارسی کازرون، مبتکر چنین رویش‌هایی در سطح کازرون شده است. امیدواریم ثمرات گام‌های برداشته شده توسط این دانشگاه را در رشد هرچه بیشتر فرهنگ و هنر شهرستان شاهد باشیم. 

در ادامه، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با تقدیر از دانشگاه سلمان فارسی کازرون که جهت تقویت فضاهای فرهنگی و هنری در سطح منطقه و شهرستان پیش‌قدم شده است، خاطر نشان نمود: از زمان تصدی بنده به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نخستین دانشگاه استان و تنها نهاد شهرستان کازرون است که برای انجام همکاری‌های مشترک پیش‌قدم شده است. این مسئله حاکی از مسئولیت‌پذیری اجتماعی این دانشگاه است و امیدوارم باتوجه به ظرفیت‌های فرهنگی که در این دانشگاه وجود دارد، بتوانیم گام‌های مناسب‌تری را از منظرهای علمی برای اعتلای حوزه‌های فرهنگی و هنری برداریم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه، افزود: هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی، از اجرای این تفاهم‌نامه حمایت می‌کنیم. امیدوارم با عملیاتی شدن بندهای مختلف تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد، بتوانیم نقش‌آفرینی بیشتری را از سوی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان یک نهاد علمی، در حوزه‌های فرهنگی و هنری شهرستان و منطقه شاهد باشیم. 

پس از ایشان، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز با تشکر از اهتمام ویژه صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر رویکردهای علمی، خاطر نشان نمود: دانشگاه‌ها می‌توانند ماهیت و کارکرد فرهنگ‌سازی داشته باشند. در واقع بایستی گفت دانشگاه پیشران فرهنگ است و فرهنگ پیشران توسعه محسوب می‌شود. از این منظر متوجه می‌شویم که رسالت دانشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، رسالتی در جهت توسعه جامعه به حساب می‌آید و باتوجه به مأموریت دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای تعامل هرچه بیشتر با جامعه، ارتباط نظام‌مند با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را در دستورکار قرار دادیم و امروز شاهد تحقق و عملیاتی شدن آن هستیم. 

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره در صف مقدم فرهنگ‌سازی در جامعه بوده‌اند، به بسترهای بالقوه موجود در دانشگاه برای نقش‌آفرینی‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: به دنبال ریل‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هدف افزایش نقش‌آفرینی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های فرهنگی، در حال حاضر این دانشگاه علاوه بر تأسیس مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی که مجوز آن اخذ شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود، مجوز انتشار خبرنامه دانشگاه که پل ارتباطی با جامعه محسوب می‌شود را نیز اخذ نموده است. امیدواریم با استفاده از توانمندی‌های قابل توجه اعضا هیئت علمی و دانشجویان مستعد این دانشگاه، شاهد برداشته شدن گام‌های عملی و عینی در راستای تحقق این تفاهم‌نامه باشیم و در مجموع بتوانیم به سهم خود در حوزه‌های فرهنگی و هنری ایفای نقش نماییم. 

گفتنی است این تفاهم‌نامه در قالب بخش‌های مختلفی مانند آموزش و پژوهش، فعالیت‌های فرهنگی، خدماتی و پشتیبانی تنظیم شده است. در قالب این بخش‌ها اجرای پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی و کاربردی، برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی، بهره‌مندی طرفین از امکانات و توانمندی‌های فرهنگی و علمی یکدیگر، زمینه‌سازی برگزاری رویدادهای فرهنگی ملی در شهرستان کازرون، کمک به تجهیز و توسعه کتابخانه‌های دانشگاه و برخی محورهای دیگر پیش‌بینی شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳