پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
طی نشستی مشترک مطرح شد؛
دیروز در آستانه فرارسیدن روزوحدت حوزه و دانشگاه، هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون باحضور در حوزه علمیه شهرستان، ضمن دیدار و گفتگو با امام جمعه، رئیس حوزه علمیه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌های کازرون وجمعی ازاساتید حوزه، به گفتگو وتبادل نظر پیرامون ایجادبسترهای جدیدو تقویت ساختارهای موجودبرای تسهیل پیوند و تعامل این دونهاد پرداختند. 
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ حجت‌الاسلام محمود صحرائی، مدیریت حوزه علمیه کازرون، در این دیدار با گرامیداشت یاد شهید مفتح به عنوان بنیان‌گذار وحدت حوزه و دانشگاه، خاطر نشان نمود: هرچه حوزه و دانشگاه متحدتر باشند، خدمات آنها بیشتر خواهد بود. در سایه انقلاب اسلامی، امثال شهید فخری‌زاده‌ها به وجود می‌آیند که مثال عینی وحدت حوزه و دانشگاه هستند. فخری‌زاده‌ها تربیت دینی و علمی دارند و علم را در خدمت تعالی جامعه قرار می‌دهند. 


رئیس حوزه علمیه کازرون همچنین با تصریح بر اینکه هم حوزه باید برای علم دانشگاه احترام قائل باشد و هم دانشگاه چنین احترامی را برای علم حوزه قائل باشد و متوجه باشیم که هر دو از یک جنس هستند، افزود: برای رصد قالب‌های ارتباط بین اساتید حوزه و اساتید دانشگاه، روحانیون و دانشجویان، دبیرخانه مشترکی تشکیل شود تا هر دوی این نهادها از خوبی‌های یکدیگر بهره‌مند شوند. 


در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون، طی سخنانی با تأکید بر راه‌اندازی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه، شکل‌گیری این دبیرخانه را عاملی در جهت کمک به بالندگی منطقه برشمرد و خاطر نشان نمود: استفاده تربیتی و آموزش‌های مشترک بین حوزه و دانشگاه در سطوح درسی و پایان‌نامه‌ها در کنار نقش‌آفرینی به عنوان پشتیبان فکری در اجرای پروژه‌های شهری می‌تواند از جمله دستاوردهای دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه باشد.


امام جمعه کازرون همچنین با تأکید بر اینکه بایستی به سمتی برویم که شاهد رشد شهر بر مبنای علم باشیم، خاطر نشان نمود: باید ذائقه مردم را به سمتی هدایت نمود که دغدغه اول آنها پیشبرد علمی شهرستان باشد. حوزه علمیه، دانشگاه سلمان فارسی کازرون و دانشگاه آزاد این شهرستان، از افتخارات این منطقه و از جمله دستاوردهای پربار و پرارزش محسوب می‌شوند و بایستی آنها را به شکل هرچه مناسب‌تری تقویت نمود و زمینه‌های رشد بیش از پیش‌شان را فراهم کرد. 


حجت‌الاسلام عارف، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کازرون نیز طی سخنانی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در اسرع وقت و بررسی نحوه کار و چگونگی فعالیت آن، خاطر نشان نمود: شناسایی و استعدادیابی ظرفیت‌های شهرستان و بها دادن به نخبگان کازرون از جمله وظایت حوزه و دانشگاه است که در قالب این دبیرخانه می‌تواند محقق شود. 


در ادامه این نشست، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، طی فرازهایی و با اشاره به اینکه وحدت در کلمه و وحدت در اصول و چارچوب‌های بنیادین، از جمله عوامل و متغیرهای بسیار مهم در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بوده و به طریق اولی در بقاء و دوام آن نیز نقش بسزایی خواهد داشت، خاطر نشان نمود: از طرف دانشگاه این ضرورت و این اهمیت کاملاً احساس می‌شود و به سهم خود آمادگی کامل برای شکل‌گیری بسترهای جدید ارتباطی و هم‌افزایی و تقویت بسترهای گذشته را داریم. بدون شک پیوند و تعامل سازنده و دو سویه می‌تواند وحدت عملکردی را هم ایجاد و تقویت کند.


رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با اشاره به آینده‌نگری هوشمندانه امام راحل(ره) در زمینه‌سازی برای وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: با عنایت به چارچوب‌های نظری و اندیشه‌ای حضرت امام خمینی(ره) می‌توان ضرورت و اهمیت پیوند حوزه و دانشگاه را در مواردی همچون ضرورت بومی‌سازی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، وحدت آرمانی در عرصه فعالیت‌های سیاسی اجتماعی به عنوان دو قشر تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز فکری و فرهنگی در جامعه، توجه به موانع تاریخی، سیاسی و اجتماعی در کنار پرهیز از یک‌سویه‌نگری در مقوله وحدت و برخی موارد دیگر مطرح نمود. 


دکتر فاضل‌نیا همچنین با اشاره به گام گذاشتن دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مسیر تحقق نسل چهارم دانشگاه‌ها که اصل محوری آن تعامل با فضای اجتماعی است و با یادآوری اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی دانشگاه‌های کازرون در دانشگاه سلمان فارسی کازرون طی ماه‌های گذشته، اظهار امیدواری کرد با تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه‌های این شهرستان، زمینه‌های وسیع‌تری برای تحقق رسالت‌های دانشگاهی‌مان در برابر جامعه فراهم آید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲