پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۴۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
شهردار کازرون:
شهردار کازرون که در بازدیدی مشترک با مهندس رضا آذین‌فر رئیس شورای اسلامی شهر، وضعیت جداول و کانالهای سطح شهر را بررسی می‌کردند، از انجام اقدامات ضربتی و فوری که در کوتاه مدت قابل اجراست، به منظور کنترل و هدایت آبهای سطحی و روان‌آبها در هنگام بارندگی خبر داد.
شهردار کازرون که در بازدیدی مشترک با مهندس رضا آذین‌فر رئیس شورای اسلامی شهر، وضعیت جداول و کانالهای سطح شهر را بررسی می‌کردند، از انجام اقدامات ضربتی و فوری که در کوتاه مدت قابل اجراست، به منظور کنترل و هدایت آبهای سطحی و روان‌آبها در هنگام بارندگی خبر داد.

اقدامات فوری و کوتاه‌مدت برای کنترل و هدایت آبهای سطحی / ضعف زیرساختهای شهر برای حمل و هدایت آب در بارشهای سنگین

به گزارش دریافتی کازرون نما، محمدامین مهرورز در حاشیه این بازدید گفت: متاسفانه در سنوات گذشته تفکیک و ساخت و سازها به گونه‌ای انجام شده که کانال‌های دفع آب برای آنها به خوبی پیش‌بینی نشده که زمینهای منتهی به تپه مشرف به جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری یک نمونه از این موارد است که اقدامی جهت دفع و هدایت روان‌آبها به عنوان کانالهای سیل بر، پس از تغییرات، انجام نشده است.

وی افزود: طی جلسات و بررسی های صورت گرفته در صدد هستیم تا این موضوع را پیگیری و تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ کنیم.

اقدامات فوری و کوتاه‌مدت برای کنترل و هدایت آبهای سطحی / ضعف زیرساختهای شهر برای حمل و هدایت آب در بارشهای سنگین

شهردار کازرون با اشاره به بارش کم‌سابقه اخیر در مدت زمان کوتاهی اتفاق افتاد، بیان کرد: مطابق آمار هواشناسی میزان بارندگی اخیر شهر کازرون حداقل در 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده و حجم زیاد بارش در مدت زمان کوتاه، سبب بروز سیل شده است.

محمدامین مهرورز ساماندهی معابر شهری را  یکی دیگر از راه‌های کنترل و هدایت آب های سطحی دانست و گفت: با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن جداول سطح شهر، نسبت به بازسازی و جدول گذاری تعداد زیادی از کوچه ها و خیابان‌های سطح شهر اقدام کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به جدول گذاری خیابان فلسطین، خیابان امام خمینی، خیابان مولوی، خیابان شهید حمیدی، خیابان پزشکیان، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید دلپسند، شروع جدول گذاری ابتدای جاده دوان و همچنین جدول گذاری وکانیوگذاری تعداد زیادی از کوچه های شهرک پردیس، کوچه های محله مسجدعلی بن ابی طالب، بافت فرسوده و... اشاره کرد. 



وی اجرای کانال سیل بر شهید براتی و کانال سیل بر بيات را از اقدامات مهم این شهرداری جهت کنترل و هدایت آب های سطحی و روان‌آبها برشمرد و گفت: برای این دو کانال تا کنون حدود یک میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم. 

شهردار کازرون تاکید کرد:  کارهای زیرساختی انجام شده بر اساس محدودیت بودجه و بضاعت شهرداری بوده، این در حالی است که زیرساختهای شهر در این بخش ضعیف بوده و نیاز شهر کازرون بسیار بیشتر از توان و بودجه شهرداری است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری در زمان بارشهای سنگین مانند بارش اخیر با تمام توان ضمن امدادرسانی به شهروندان، تلاش کرده مدیریت بحران را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

به گفته وی، با توجه به شرایط زیرساختی کنونی شهر و بررسی حوزه‌های آبریز انجام شده، در صورت تکرار بارشی مشابه بارش اخیر، ممکن است باز هم شاهد جاری شدن سیل در سطح شهر همچون سنوات گذشته باشیم که البته با رفع نقاط مستعد حادثه در چند روز اخیر، امید می‌رود که شاهد کمترین میزان آبگرفتگی در سطح شهر باشیم. 

محمدامین مهرورز افزود: طبق پیش‌بینی هواشناسی طی روزهای آینده سامانه بارشی را در پیش داریم که ستاد مدیریت بحران شهرداری کازرون تمهیدات لازم در نظر گرفته و با تمام توان آماده دفع و رفع آبگرفتگی معابر است.

در این بازدید بیش از 4 ساعته که مهندس صمیمی معاون امور آبفای شهرستان، معاون خدمات شهری و معاون عمران، رئیس فضای سبز شهرداری و پیمانکاران خدمات و فضای سبز شهرداری حضور داشتند، نقاط مختلف شهر بازدید و دستورات لازم جهت اجرای سریع و فوری اقدامات قابل اجرا از سوی شهردار صادر شد.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
آقای شهردار جنابعالی تمام تپه های شهر با همکاری اعضای شورا زدی تخریب و نابود کردید بعد همین باعث و بانی ایجاد سیل در برخی مناطق شهر شده . چرا شما به درخواست حامیان محیط زیست و دلسوزان طبیعت کازرون هیچ گونه توجهی ندارید ؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷