پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
طی نشستی مشترک صورت پذیرفت؛
به گزارش کازرون نما؛ نشست مشترک سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون و دکتر برامکی ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون برگزار، و طرح مشترک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین ، طرح   سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تشریح شد .
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در این نشست اظهار داشت: تمرکز در طرح شهید سلیمانی بر بحث پیشگیری از کرونا است و این طرح شامل سه گام اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است. این طرح در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، اجرا می شود.


توکل در ادامه بیان داشت : افراد درگیر در این طرح با استقرار در محلات، پایگاه‌ های بسیج و مساجد، طبق فرم های مراکز بهداشت و درمان به در منازل مراجعه کرده و اطلاعات لازم را ثبت می‌ کنند که اقدام در سرعت بخشیدن به بیماریابی بسیار موثر است. در این سطح به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تأمین معیشت، ارسال بسته‌‌های حمایتی و پکیج‌‌های بهداشتی صورت می‌‌گیرد؛ همچنین پایگاه‌‌های نواحی مقاومت بسیج به‌صورت محله‌‌محور تقبل کرده‌‌اند که اگر خانواده‌‌ای نیاز به خرید دارد و افراد خانواده، سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه‌‌های بسیج این خرید را برای آن‌‌ها انجام ‌‌دهند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون گفت : بسیجیان جزء نخستین گروه‌هایی بودند که در میدان مبارزه با کرونا حضور پیدا کردند و با ایجاد کارگاه های تولیدی ماسک و دستکش سعی کردند تا مایحتاج اولیه بهداشتی مورد نیاز کادر درمان و سپس جامعه را تامین کنند. همچنین گروه های بسیج محلات در اکیپ‌های مختلف به میان جامعه آمدند و با ضد عفونی کردن معابر و مکانهای پر تجمع، سعی بر کنترل و توقف چرخه گسترش ویروس داشتند . و امیدواریم با اجرای این طرح که با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است بتوانیم گام موثری در کنترل نهایی این ویروس منحوس برداریم .

در ادامه دکتر برامکی ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون افزود : در راستای استفاده از همه ظرفیت های کشور و بخصوص سازمان بسیج مستضعفین برای کمک به وزارت بهداشت این طرح اجرایی شده است .

وی همچنین در ادامه بیان داشت : اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سپردن کنترل کووید 19 به مردم محلات با بهره گیری از ایجاد هماهنگی و مدیریت واحدهای فعال در محلات / پایگاه سلامت در مناطق شهری/ خانه بهداشت در روستا و بسیج محلات و مشارکت گسترده سایر سازمانهای ذینفع مانند هلال احمر و سمن ها می تواند استراتژی مناسبی برای کنترل بیماری درسطح محلات باشد.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون گفت : بی تردید شرط موفقیت این طرح تمرکز بر ویروس بجای تمرکز بر بیمارستان و ارائه خدمات فعال و خانواده محور بجای خدمات غیرفعال است و چنانچه از این دو موضوع دور شویم ویروس ما را مدیریت خواهد کرد. از این رو، طرح مشترک مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین طراحی گردیده و به اجرا گذاشته شده است .

دکتر برامکی در پایان افزود : موثرترین راه قطع زنجیره انتقال ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همه مردم و مشارکت همه جانبه اقشار مختلف در کنترل این بیماری است که در این راستا شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون با تمام قوا در خدمت اجرای این طرح است و بسیار امیدواریم با اجرای آن درآینده نزدیک شاهد کاهش تعداد بیماران در بخش‌های مختلف باشیم
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹