پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۲۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
به گزارش کازرون نما؛ پس از اعتراض بسیج دانشجویی شهرستان کازرون به تغییرات شهرداری در میدان انقلاب شهر کازرون ، شهردار کازرون به انتقادات مطرح شده پاسخ داد.
به گزارش کازرون نما؛ پس از اعتراض بسیج دانشجویی شهرستان کازرون به تغییرات شهرداری در میدان انقلاب شهر کازرون ، شهردار کازرون به انتقادات مطرح شده پاسخ داد.  متن این جوابیه به شرح زیر است:


با سلام و احترام.

همانطور که در اخبار رسمی منتشر شده از سوی روابط‌عمومی شهرداری کازرون اعلام شده، میدان انقلاب و دو میدان دیگر شهر دچار تغییراتی خواهند شد که در مورد میدان انقلاب طراحی و نصب یک المان از کاوه آهنگر مورد توجه قرار گرفته است. متاسفانه پس از اعلام برنامه‌های پیش روی شهرداری، عده‌ای بدون داشتن اطلاعات کافی یا اطلاعات تخصصی یا عدم اطلاع نسبت به اهداف و جنبه‌های مختلف پروژه‌ها و برنامه‌ها، در مقابل آنها موضع‌گیری کرده و بر اساس حدس و گمان‌های خود شروع به جوسازی، مسموم کردن فضا و تشویش اذهان شهروندان می‌کنند. 
در مورد بیانیه مزبور، نکات زیر جهت تنویر افکار عمومی به عرض می‌رسد:


1. در خصوص طرح میدان انقلاب، به استحضار شما و همه شهروندان محترم می‌رساند با توجه به قدمت و فرسودگی این میدان و نیز لزوم ایجاد تغییرات هندسی برای رفع مشکلات ترافیکی، لذا شهرداری برای این میدان طرحی جامع را تدوین و طراحی کرده که شامل اصلاح هندسی، محوطه‌سازی، بازسازی و بازآفرینی میدان و نصب المان است. این طرح با بهره‌گیری از مشاوران و طراحان مجرب تدوین شده و تا زمان اتمام به صورت مداوم و مستمر زیر نظر آنها مورد بازبینی و در صورت لزوم اصلاح قرار می‌گیرد.


2. در این طرح به هیچ عنوان بحث تغییر نام میدان مطرح نشده، بنابراین قرار نیست نام این میدان دچار تغییر شود.


3. در خصوص فلسفه طراحی المان کاوه آهنگر به جنبه‌های مختلفی توجه شده است. از یک سو کاوه آهنگر در داستان اساطیری ایران، فردی است که علیه طاغوت و استبداد قیام می‌کند بنابراین نماد فردی انقلابی است و داستان کاوه آهنگر نمادی از انقلاب مردمی و انقلاب علیه ظلم و طاغوت است که این خود وجه تشابه کاوه آهنگر و نام میدان انقلاب است؛ از سوی دیگر مردم این محله، سالها قبل به حرفه آهنگری اشتغال داشته‌اند و از همین رو آن زمان، این محله را به نام محله آهنگران می‌شناخته‌اند؛ حال آنکه سالها المانی از پرنده قو در این میدان خودنمایی می‌کرد که هیچ‌گونه سنخیتی با نام میدان انقلاب نداشته و جای تعجب است چرا قبلا مورد توجه نگارنده بیانیه قرار نگرفته است. مع‌الوصف هم سبقه خیزش انقلابی در زمان انقلاب اسلامی و هم جنبه بومی و آیینی، تواما مورد توجه قرار گرفته است.


4. همانطور که گفته شد، طراحی و نصب المان کاوه آهنگر، تنها بخشی از طرح جامعی است که شهرداری برای این میدان در نظر دارد. در برنامه شهرداری اجرای نمادهایی مربوط به انقلاب اسلامی نیز در این میدان دیده شده که وجه انقلاب اسلامی و نام میدان را تقویت می‌کند و تلفیقی نو و جذاب را با ریشه‌های بومی و محلی در کنار اشاره به مفهوم انقلاب ایجاد خواهد کرد اما متاسفانه نگارنده بیانیه مزبور بدون داشتن اطلاع از جزئیات طرح، اقدام به زیرسوال بردن طرح شهرداری کرده است. در عین حال هدف شهرداری از این طرح، تقویت نام و مفهوم انقلاب در این میدان توام با بازآفرینی خاطرات و ریشه‌های کهن و اصیل این محله و شهر کازرون بوده است.


5. علت تاکید و اصرار اینجانب بر آماده شدن طرح و المان برای رونمایی و افتتاح همزمان با 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، موید تفکر و هدف شهرداری در تقویت مفهوم و ریشه‌های انقلابی برای این میدان است.


6. شهرداری در ادامه کار خود در دیگر نقاط شهر، طراحی و نصب المان‌ها، نمادها و جلوه‌های انقلاب و چهره‌های شاخص و سرافراز انقلاب اسلامی همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را برنامه‌ریزی کرده و ان‌شاءالله تقدیم مردم شریف شهر کازرون خواهد کرد.


7. اینجانب خود را فردی انقلابی و بسیجی می‌دانم و مجموعه شهرداری نیز مجموعه‌ای است که همگام با اهداف والای انقلاب، شهدای گرانقدر و بسیج قدم برمی‌دارد، بنابراین قطعا ذهنیت و تلاش مجموعه حرکت بر مدار اهداف انقلاب اسلامی و تقویت ریشه‌ها و ارزشهای انقلابی است.


8. در اینجا تاکید میکنم که اینجانب نقلاب بزرگ اسلامی را انقلابی جهانی می دانم که نه تنها در تاریخ کشور، بلکه در سراسر جهان بی‌بدیل است؛ بی‌شک انقلابی که با خواست خیل عظیم ملت ایران، خون شهدای والامقام و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به دست آمده شجره ای است طیبه و ان‌شاءالله به حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) متصل خواهد شد. 


9. مع‌الاسف عده‌ای بدون داشتن اطلاعات کافی از پروژه‌ها و برنامه‌های شهرداری، به هر بهانه‌ای دست به تخریب چهره شهرداری می‌زنند که بعضا باعث می‌شود تلاشهای بی‌وقفه و شبانه‌روزی شهرداری به محاق برود. اگر چه شهرداری نقد سازنده را مایه رشد و تعالی هر جامعه و سازمانی می‌داند، اما دامنه تخریبها در بعضی موارد آن‌چنان گسترده و مستمر است که حتی پس از ارائه توضیحات جامع و کامل از سوی شهرداری نه تنها متوقف نمی‌شود بلکه به گونه‌ای لجوجانه، غیرمنطقی و غیرعقلانی ادامه پیدا می کند. چنین تخریب‌ها و اقداماتی، آن‌ هم در مقطعی که بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، همدلی و همگرایی میان مردم و ارکان اجرایی و خدماتی هستیم، موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به خدمت‌گزاران و زمینه‌ساز اختلاف و تفرقه است.


در پایان به استحضار شهروندان و دلسوزان شهر می‌رساند مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور، همگام با دلسوزان انقلاب و نظام، لحظه‌ای از تلاش و اهتمام برای خدمت به شهروندان و رفع کمبودها و مشکلات فروگذار نبوده و بر پیمان خود برای خدمت بی‌منت، با تمام توان و تا آخرین لحظه ایستاده اند. درخواست شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز از همگان، همکاری، همدلی و حمایت برای ارتقای خدمات و تلاش مستمر برای ساختن شهری در حد شان و منزلت مردم شریف و بزرگ شهر کازرون است. 


محمدامین مهرورز
شهردار کازرون
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
عزیز من کمی خویشتن دار باش و جایی برای انتقاد باز بگذار،ای جوان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
عجب توجیهاتی!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
خدا قوت شهردار محترم، تا بوده هرکسی دراین شهر کاری وطرحی اجرا نماید فقط بلدندگیر بدهند غافل ازاینکه خودشان بتوانند کاری انجام بدهند فقط نشسته اند خراب کنند متاسفانه نام بسیج یدک می‌کشند ولی با الفاظ بد وبی احترامی انتقاد می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳