پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
دانشگاه شیراز و دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای جامعه‌محور نمودن نظام دانشگاهی تفاهمی دوسویه انجام دادند.
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون؛ صبح دیروز، 30 مهرماه، دکتر نادگران، رئیس دانشگاه شیراز به همراه دکتر زبرجد، معاون پژوهشی و دکتر تشخوریان، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی این دانشگاه، با حضور در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن دیدار و گفتگو با هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با حائز اهمیت توصیف نمودن این دانشگاه برای مردم منطقه، بر ثبیت هویت سازمانی آن تأکید نموده و مردمی‌سازی علم را یکی از ضرورت‌های اساسی برای اعتلای دانشگاه‌ها و عمل به مأموریت‌های آنها برشمرد.  


دکتر نادگران در نشست مشترک با هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با اشاره به ارتقا نسلی دانشگاه‌ها نسبت به گذشته، به تجربه‌های به دست آمده در دانشگاه‌های مطرح دنیا اشاره کرد و اصلاح جهت و مسیر دانشگاه‌ها براساس نیاز جامعه و مردم را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان نمود: مطالبات مردم از یک سو و مطالبات دولت از سوی دیگر ایجاب می‌کند که تغییر مأموریت‌های دانشگاه‌ها در کشور ما هم باید اتفاق بیفتد و در این میان دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه سلمان فارسی کازرون که ساختاری جوان دارد، امکان بالقوه‌ی مناسبی را برای تحقق هرچه بهتر این مقوله دارد.


رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به مأموریت‌های آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و نوآوری دانشگاه‌ها و با برشمردن چالش‌های برجسته‌ی جامعه امروز ایران در مسائلی همچون حوزه آب، محیط‌زیست، آسیب‌های اجتماعی و... خاطر نشان نمود: این دست از مسائل را در جایی جز دانشگاه نمی‌توان حل کرد و اساساً مردم نیز چنین انتظاری را از دانشگاه دارند. اگر دانشگاه‌ها به جامعه ورود نکنند و مسائل جامعه را در محیط‌های علمی بررسی نکنند، مردم با آنها بیگانه می‌شوند و دانشگاه‌ها را پس می‌زنند. بنابراین نباید امید مردم را ناامید کنیم. دانشگاه سلمان فارسی کازرون می‌تواند فضای مردمی‌سازی علم را شروع کند و علم و دانش را مردمی کند که خوشبختانه در دیدار و گفتگوهای امروز مشهود است که دکتر فاضل‌نیا، رویکرد مناسبی به این مقوله دارد و فعالیت‌های مرتبط با این مهم را در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون آغاز کرده است.


دکتر نادگران همچنین با تصریح بر اینکه دانشگاهی که در بین مردم باشد و مسائلش را از جامعه بگیرد، کارآیی بیشتری هم دارد، بر ضرورت به کارگیری نیروهای متخصص و ماهر در همه سطوح دانشگاه اعم از اعضا هیئت علمی و کارمندی تصریح کرد و خاطر نشان نمود: مسائل و مشکلات کشور، با اتکا به نیروهای متخصص و ماهر قابل حل هستند و بنابراین دانشگاه‌ها هم بایستی در جذب نیروهای جدید دقت زیادی داشته باشند تا با ایجاد انگیزش‌های لازم، زمینه‌های جذب و به کارگیری نیروهای متخصصی را فراهم آورند که امکان بالقوه‌ای برای اعتلای هرچه بیشتر دانشگاه و تبدیل نمودن آن به برندی علمی در نظام دانشگاهی را فراهم آورند.


در ادامه این نشست، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن خیرمقدم به دکتر نادگران و هیئت همراه، با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و ریل‌گذاری‌هایی که در دانشگاه سلمان فارسی کازرون آغاز شده است، خاطر نشان نمود: بنده اساساً با هدف جامعه‌محور کردن دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این دانشگاه قبول مسئولیت کرده‌ام تا در تداوم خدماتی که روسای پیشین دانشگاه داشته‌اند، بتوان از ظرفیت‌های مختلف این دانشگاه جهت ارائه‌ی خدمات مطلوب علمی، پژوهشی، کارآفرینی و... به جامعه و مردم بیش از پیش استفاده نمود.


رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن برشمردن برخی مصادیق از افزایش سطح تعاملات دانشگاه سلمان فارسی کازرون با فضای اجتماعی طی چند ماه اخیر، خاطر نشان نمود: این دانشگاه به پشتوانه‌ی مردم کازرون تکیه داده است و مردم منطقه مطالبه و انتظارات زیادی از آن دارند و از طرفی هم ظرفیت‌های علمی و برخی زیرساخت‌های موجود و در دست توسعه‌ی آن، امکان بالقوه‌ای را برای خیزهای بلندتری در جهت پیوند هرچه بیشتر با جامعه به وجود آورده است، اما در عین حال با محدودیت‌هایی از جمله در تنوع رشته‌های مورد نیاز منطقه و برخی مسائل دیگر مواجه هستیم. در این راستا امیدواریم با همراهی تمامی دلسوزان در سطح منطقه و کشور و با اتکا به چشم‌اندازهای آتی، بتوانیم گام‌های مناسبی را برای کاهش و برطرف نمودن این موانع برداریم و با ایجاد ظرفیت‌های علمی جدید پاسخگوی بخشی از مطالبات مردم منطقه در راستای عمل به مأموریت دانشگاه باشیم.


دکتر فاضل‌نیا در ادامه اظهار امیدواری نمود با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه شیراز، بتوان از ظرفیت این دو نهاد علمی استان فارس برای هم‌افزایی هرچه بیشتر در جهت ارائه‌ی خدمات علمی مناسب به جامعه و مردم، گام‌های مناسبی را برداشت.


در ادامه این نشست معاونین و مسئولین دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر مهدی رضایی، دکتر یحیی گردانی، سیدهاشم خاتمی، دکتر بهروز خسروپور، حجت‌الاسلام علی‌اکبر عارف و دکتر لیلا شاملی با بیان نقطه نظراتی پیرامون مسائل مختلف از جمله ایجاد شبکه علمی بین دانشگاه‌های منطقه، مباحث مرتبط با جذب اعضا هیئت علمی و ارتقا رتبه آنها، مسائل و مشکلات حوزه‌ی کارمندی و لزوم بهبود شرایط آنها، چالش‌های آموزش در دوران شیوع کرونا و برخی مسائل دیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر ضرورت توسعه‌ی همکاری‌های علمی دوجانبه در جهت حل آنها تأکید نمودند.


گفتنی است در حاشیه این نشست، دکتر نادگران و هیئت همراه، به اتفاق هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون از زیرساخت‌های موجود و در دست احداث این دانشگاه دیدار و همچنین با حضور در مجموعه تاریخی بیشاپور به بازدید از بخشی از ظرفیت‌های تاریخی کازرون برای توسعه‌ی رشته‌های دانشگاهی مرتبط پرداختند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷