پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
به گزارش کازرون نما، پس از پیگیری های مجدانه دکتر فریدون عباسی در راستای اشتغالزایی، کمک به حضور سرمایه‌گذاران و ارتقاء سطح اقتصادی منطقه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران،منطقه ویژه اقتصادی کازرون، افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار، پس از پیگیری های مجدانه دکتر فریدون عباسی نماینده مردم این حوزه انتخابیه در راستای اشتغالزایی، کمک به حضور سرمایه‌گذاران و ارتقاء سطح اقتصادی منطقه کازرون و کوه‌چنار و تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات متعدد راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، صبح امروز (۲۴ مهرماه ۹۹) منطقه ویژه اقتصادی کازرون، افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.


منطقه ویژه اقتصادی کازرون افتتاح شد/ پیگیری‌هایی که به نتیجه رسید

مهندس محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در آیین افتتاحیه منطقه ویژه اقتصادی کازرون، گفت: ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی در راستای سیاست‌های دولت به منظور استقرار واحد‌های صادرات محور و بهره‌گیری از ظرفیت این واحد‌ها به منظور ارتقای بخش تولید و صادرات انجام شده است.

معاون وزیر صمت افزود: یکی از مهمترین سیاست‌های وزارتخانه صنعت معدن و تجارت ایجاد زیرساخت‌های صنعتی به منظور استقرار واحد‌های صنعتی و توسعه صنعتی و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران است و در این راستا سایر دستگاه‌های اجرایی نظیر دستگاه‌های خدمات‌رسان و بانک‌ها نیز باید سرمایه‌گذاران را حمایت کنند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه بر استقرار کامل زیرساخت‌ها و امکانات در منطقه ویژه اقتصادی کازرون تاکید کرد و گفت:در این زمینه ما نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

صالحی‌نیا افزود: امیدواریم در فاز دوم این منطقه ویژه اقتصادی نیز با توسعه زیرساخت‌ها شاهد ارتقاء وضعیت استقرار واحد‌های صنعتی باشیم.


منطقه ویژه اقتصادی کازرون افتتاح شد/ پیگیری‌هایی که به نتیجه رسید

فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه برای ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون، ۱۵ طرح زیرساختی و عمرانی با اعتبار ۴۰۰میلیارد ریال انجام شده است گفت: با تصویب طرح جامع منطقه ویژه کازرون در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و نیز با استقرار گمرک در خردادماه امسال این منطقه به مراحل نهایی و واگذاری رسیده است.

او با اشاره به اراضی پیش‌بینی شده جنب منطقه ویژه اقتصادی کازرون اضافه کرد: نرخ واگذاری اراضی نیز هفته گذشته در هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به تصویب رسید و این منطقه ویژه اقتصادی آماده واگذاری به متقاضیان و سرمایه گذاران است.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کازرون، چهارمین منطقه ویژه اقتصادی در استان فارس محسوب می‌شود از پیگیری‌ها و تلاش‌های ویژه نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در راه اندازی این منطقه ویژه اقتصادی قدردانی کرد.

فتوحی با اشاره به توسعه فازهای صنعتی گفت: بزودی عملیات اجرایی ساخت انبارها، ساختمان دائمی گمرک و سایر زیرساخت‌ها نیز انجام خواهد شد تا بستری مناسبی برای صادرات کالا‌ها ومحصولات استان، شهرستان و شهرستان‌های همجوار فراهم شده و شاهد شتاب در توسعه اقتصادی شهرستان باشیم.

او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ابزار‌های لازم برای توسعه صادرات و جهش تولید و بهره وری و ایجاد اشتغال در کشور، ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است، گفت:کارکرد مناطق ویژه اقتصادی در تولید ناخالص داخلی و صادرات غیرنفتی آن چنان حائز اهمیت است که می‌توان آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه اقتصاد پایدار تلقی کرد.

امام جمعه کازرون نیز در این مراسم، افتتاح منطقه ویژه کازرون را گام مهمی در راستای تزریق روحیه امید و نشاط در این شهرستان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با استقرار سرمایه گذاران، شاهد شکوفایی و توسعه بیش از پیش بخش صادرات و صنعت و تولید شهرستان باشیم.

این مراسم با حضور معاون وزیرصمت، نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوه‌چنار و رئیس کمیسیون انرژی مجلس، مدیرکل اقتصادی و مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان فارس، امام جمعه و فرماندار کازرون و جمعی از مردم و مسوولین برگزار شد.

گفتنی است در حالی نزدیک به سه سال از آماده بودن این منطقه می‌گذرد که به دلیل مشکلات حقوقی، اداری و عدم تصویب طرح جامع این منطقه در دولت، تاکنون بلاتکلیف مانده بود، اما اکنون با تلاش و پیگیری‌های دکتر فریدون عباسی نماینده کازرون و کوه‌چنار، موانع پیش روی راه‌اندازی این پروژه مهم برداشته شده است و پس از افتتاح گمرک اینک به بهره برداری می رسد.

بر اساس راهبرد جهاد خدمت دکتر عباسی، ایجاد فرصت های شغلی پایدار با استفاده از ظرفیت تولید و شکل‌گیری کارخانجات در شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار، مستلزم فعال کردن زیرساخت‌های مهمی چون منطقه ویژه اقتصادی است که اینک به همت نماینده مردم پس از افتتاح گمرک (در خردادماه سال جاری)، به عنوان پیش نیاز فعالیت منطقه ویژه اقتصادی و تامین شرایط شروع به کار این منطقه، در گام نهایی با وجود سختی‌ها و برخی کارشکنی‌ها، منطقه ویژه اقتصادی کازرون با لطف خدا افتتاح می‌شود.

به گفته صادق زاده مدیر شهرک صنعتی شهید مصلحیان کازرون، با توجه به تکمیل ظرفیت تنها شهرک صنعتی کازرون و تقاضای سرمایه گذاران محلی جهت ایجاد فعالیت های تولیدی، اینک منطقه ویژه اقتصادی کازرون میزبان بسیاری از متقاضیان سرمایه گذاری خواهد بود که مدتهاست در انتظار هستند.

قابل ذکر است بازدید و رسیدگی به مشکلات تعدادی از شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی، در سفر دکتر صالحی نیا و موضوع راه‌اندازی شهرک صنعتی دوم کازرون و شهرک صنعتی کنارتخته از دیگر برنامه‌های معاون وزیر صمت در کازرون و کوه‌چنار است.

پیش بینی می‌شود با توجه به سفر هفته گذشته و اخیر معاونین وزیر راه و شهرسازی و همچنین سفر فردا مدیرعامل سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران و معاون وزیر صمت، حضور این سه معاون وزیر کلیدی در منطقه، جهش خوبی در حوزه زیربنایی و زیرساختی کازرون و کوه‌چنار در ماه های آینده اتفاق بیفتد که نوید توسعه و پیشرفت منطقه را خواهد داد.

مزایای مهم گمرک و منطقه ویژه اقتصادی چیست؟

با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کازرون، سرمایه گذاران در شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار و دیگر نقاط کشور می‌توانند با ایجاد کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازارهای خارجی تامین و به صورت مستقیم وارد این منطقه ویژه اقتصادی کنند.

همچنین پس از تولید و مونتاژ مواد اولیه وارداتی، با همکاری گمرک جمهوری اسلامی که شعبه آن در منطقه ویژه اقتصادی کازرون مستقر شده است، باسهولت و دسترسی بسیار مناسب محصولات خود را به بازارهای خارجی و یا داخل کشور صادر و به فروش می‌رسانند.

از طرفی در مناطق ویژه اقتصادی، قانون کار شامل نیروهای کارگری نمی‌شود و تولیدکنندگان می‌توانند بر اساس توافق خود با نیروهای کارگری، نسبت به استخدام آنان اقدام کنند.

معافیت از مالیات و دسترسی به خدمات متنوع دولت، ویژه تولیدکنندگان مخصوصا تولیدکنندگان دارای شرایط صادرات، از مزایای بسیار خوب منطقه ویژه اقتصادی است.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲