پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
طی سفری صورت گرفت؛
معاون وزیر راه و شهرسازی از تونل محرم، منطقه تونل مقاومت، بزرگراه ابوالحیات به دشت ارژن و محورهای کازرون به بالاده و پل آبگینه، قائمیه به راهدار و کنارتخته به کمارج بازدید کرد.
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده کازرون و کوه‌چنار، در چارچوب راهبرد جهاد خدمت دکتر فریدون عباسی برای پیشرفت و توسعه کازرون و کوه‌چنار، روز چهارشنبه دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بمنظور پیگیری توافقات و دستورات جلسه اخیر دکتر عباسی با وزیر راه و شهرسازی وارد این منطقه شد.

معاون وزیر راه به همراه دکتر عباسی نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید و بررسی پروژه‌های احداث باند دوم محور ابوالحیات به دشت ارژن، تونل‌های محرم و مقاومت، تعریض محور کازرون به پل‌آبگینه، باند دوم محورهای کازرون به بالاده و کمارج به کنارتخته، محور قائمیه به راهدار و روشنایی تونل تنگ ترکان، از نزدیک در جریان چگونگی روند عملیات و جزییات این طرح‌ها قرار گرفت. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از محور چهار خطه دشت ارژن به تنگ‌ابوالحیات اظهار داشت: این محور از گلوگاه‌های مهم و محورهای پرترافیک و ترانزیت جنوب استان فارس به شمار می‌آید.

خادمی افزود: طول محور یاد شده ۲۲ کیلومتر است و ۸۰ درصد عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و در صورتی که ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز آن تامین شود، تا پایان سال ۹۹ و یا اوایل سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، همچنین در مورد احداث تونل محرم واقع در محور کازرون به بوشهر بیان کرد: طول این تونل ۲ هزار و ۴۰۰ متر است که تا کنون یک هزار و ۱۵۰ متر آن حفاری شده است.

خادمی ادامه داد: برای ادامه مابقی حفاری این تونل و همچنین لاینینگ کامل آن در مجموع به ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین این رقم، در سال جاری و یا در ابتدای سال ۱۴۰۰ این تونل بازگشایی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون وکوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از این تونل گفت: با بهره‌برداری از این تونل علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت، مسیر جنوب و شمال کشور را نیز کوتاه‌تر می‌کند.

دکتر فریدون عباسی افزود: یکی از اهداف مهم ما رهایی شهرستان کازرون از بن بست و همچنین فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری در این شهرستان است زیرا تحقق این امر در توسعه استان فارس هم نقش عمده و موثری دارد.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸