پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه دهه هنر در ۱۰ رشته هنری، به صورت مجازی برگزار می‌شود، بیان کرد: در این رویداد، پیشکسوتان و هنرمندان فعالیت خود را دوباره از سر خواهند گرفت تا فضای شادابی و امید برای مردم ایجاد شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست خبری جشنواره پایان سده با بیان برنامه‌های این جشنواره که با عنوان دهه هنر فارس برگزار خواهد شد، از پوستر سی و سی و یکمین جشنواره تئاتر استان فارس نیز رونمایی کرد.


صابر سهرابی در این نشست با بیان اینکه برگزاری جشنواره دهه هنر فارس، پایانی بر رویدادهای فرهنگی و هنری قرن است، گفت: رویدادهای فرهنگی و هنری جهان با همه‌گیری بیماری کرونا، به تعطیلی کشیده شدند اما با تلاش هنرمندان و فرهنگ‌وران این رویدادها بر بستر مجازی راه خود را پیدا کردند.


از اسفند ماه و با همه‌گیری بیماری کرونا و تلاش‌هایی که شد، رویدادهای فرهنگی و هنری را به بستر مجازی بردیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه دهه هنر در ۱۰ رشته هنری، به صورت مجازی برگزار می‌شود، بیان کرد: در این رویداد، پیشکسوتان و هنرمندان فعالیت خود را دوباره از سر خواهند گرفت تا فضای شادابی و امید برای مردم ایجاد شود.


سهرابی با بیان این که  هنرمندان سراسر کشور به ویژه فارس هم تحت تأثیر بیماری قرار گرفتند و دچار آسیب شدند، افزود: می‌خواهیم با برپایی دهه هنر در سراسر استان پهناور فارس شور و شادابی را به مردم بازگردانیم و رونقی دیگر به به رویدادهای فرهنگی و هنری بدهیم.


وی با بیان اینکه چهل سالگی دفاع مقدس بخش ویژه این رویداد خواهد بود، ادامه داد: تلاش برای ثبت و مستندسازی، ایثارگری‌های کادر بهداشت و سلامت در مبارزه با بیماری کرونا از اهداف دهه هنر خواهد بود.


سهرابی زنده نگهداشتن خاطرات ۸ سال دفاع مقدس را دیگر انگیزه برپایی دهه هنر دانست و افزود: یاد و خاطره دفاع مقدس و فداکاری و از خودگذشتگی‌های آن دوران را باید با زبان هنر به نسل جوان و نوجوان شناساند تا پیشینه فرهنگی خود را بشناسد.


سهرابی بیان کرد: همدردی با خانواده بهداشتی و هم‌گرایی و هم‌افزایی هنرمندان در راستای حفظ و بالندگی سلامت هنرمندان و هم‌میهنان از مهمترین اهداف این رویداد است.


وی تصریح کرد: هرگاه که رخوت در جامعه شکل می‌گیرد، هنرمندان شور، شادابی و امید به جامعه برمی‌گردانند؛ بنابراین چنین رویدادی این هدف را دنبال می‌کند تا با شناسایی استعدادها در زمینه‌های گوناگون هنری و بهره‌گیری از آن‌ها در روزهای همه‌گیری بیماری کرونا، رخوت را از مردم برداریم.


سهرابی با اعلام اینکه دبیرخانه «دهه هنر» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تشکیل شده است، گفت: یکی از بخش‌های ۱۰ گانه این برنامه، جشنواره داستان‌نویسی و داستانک است که به میزبانی لارستان برگزار خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری اینکه ۱۰ شهرستان در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند، افزود: آیین پایانی این رویداد که با هدف تمرکز زدایی است، در شهرستان‌ها برگزار می‌شود است که برآیند این شیوه برگزاری، تبادل فرهنگی بین شهرستان‌ها خواهد داد تا با این دیدارها امیدواری و شادابی در هنرمندان و مردم زنده بماند.


وی با بیان اینکه شهرستان ارسنجان میزبان آثار هنرمندان خوشنویسی در ۲ رشته نسعلیق و شکسته نستعلیق است، اعلام کرد: نقاشی و فیلم‌نامه‌نویسی کوتاه بیشابور در کازرون، شعر در جهرم، عکس در مرودشت، بازیگری (تک بازیگر) در شهرستان اوز، گرافیک در داراب، نمایشنامه‌نویسی در شیراز و جشنواره تذهیب و گل مرغ در شهرستان اقلید برگزار می‌شود.


سهرابی با شناساندن سامانه اینجو (که واژه‌ای شیرازی است) به نشانی Injo.co گفت: جشنواره دهه هنر فارس افزون بر بخش آزاد، در بخش مدافعان سلامت و چهل سالگی دفاع مقدس از ۱۲ مهرماه آماده پذیرش آثار است.


دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با تاکید بر اینکه تمامی داوران این جشنواره از هنرمندان برجسته و شناخته شده استان فارس انتخاب خواهند شد، گفت: ۳۰ داور به بررسی آثار می‌پردازند و در هر رشته ۳ نفر برگزیده دارد اما برخی رشته‌ها که ۲ موضوعی هستند برگزیدگان بیشتری خواهد داشت که در مجموع ۷۳ نفر برگزیده جشنواره خواهند بود.


وی اضافه کرد: نفرات اول هر رشته با دریافت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی، لوح جشنواره و دیپلم افتخار، نفرات دوم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به همراه لوح جشنواره و نفرات سوم ۶۰۰ هزار تومان به همراه لوح تقدیر دریافت خواهند داشت. همچنین به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی حضور داده می‌شود.


سهرابی با یادآوری اینکه بخش نستعلیق دهه هنر به تحریر یکی از حکمت‌های نهج‌البلاغه خواهد بود، افزود: با توجه اینکه نتوانسته‌ایم تا کنون برای نهج‌البلاغ کاری درخور انجام دهیم، موضوع بخش نستعلیق کتابت حکمتی از نهج‌البلاغه است. همچنین موضوع بخش شکسته یکی از غزلیات سعدی است که آثار برگزیده در روز بزرگداشت سعدی سال ۱۴۰۰ به نمایش درخواهند آمد.


وی با دعوت از هنرمندان سراسر استان فارس برای حضور در این جشنواره، بیان کرد: هنرمندان از ۱۵ مهر تا ۱۵ دی ماه ۹۹، می‌توانند آثار خود را در سایت یادشده بارگزاری کنند.


سهرابی با تاکید بر اینکه هنرمندان می‌توانند آثار سال ۱۳۹۸ را هم به این رویداد ارسال کنند افزود: البته آثاری که در دوره کرونا خلق شده باشند، امتیاز ویژه خواهند داشت.


به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، آیین پایانی این جشنواره در بهمن ۹۹ برگزار می‌شود.
 


اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس

سهرابی همچنین در این نشست خبری گفت: هم‌گام با انجمن هنرهای نمایشی فارس همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا جشنواره تئاتر استان را با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت، بار دیگر برگزار شود و هنرمندان هنرهای نمایشی بتوانند بار دیگر شور و شادابی خود را به نمایش بگذارند.


وی تلاش برای برگزاری جشنواره تئاتر فارس به شکل فیزیکی را بسته به وضعیت شیوع کرونا دانست و گفت: از آنجا که نمایش، کاری گروهی و اولویت ما نیز سلامت هنرمندان است، بنابراین جشنواره سی و یکم را بر بستر مجازی و اینترنتی برگزار خواهد شد.


سهرابی اساس و اولویت‌های موضوعی این جشنواره را شعار سال دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آداب و رسوم، تاریخ و… از اهداف جشنواره سی و یکم تئاتر فجر فارس خواهد بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، کاظم روزی‌طلب از برجسته‌ترین هنرمندان هنرهای نمایشی فارس را به عنوان دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس معرفی کرد و افزود: مهلت ارسال آثار از ۱۲ مهر که فراخوان منتشر می‌شود، آغاز و ۱۹ آبان ماه پایان فراخوان است.


وی خاطرنشان کرد: اعلام نتایج مقدمانی سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس هفته پایانی آبان و آیین پایانی در ۴ آذرماه است.


گفتنی است در پایان این نشست خبری، از فراخوان و پوستر دهه هنر و سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس رونمایی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲