پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
جوکاری خبر داد:
مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون از حصارکشی نقش برجسته ساسانی سر مشهد این شهرستان با اعتباری بالغ‌‌بر 850 میلیون ریال خبر داد.
محمدجواد جوکاری امروز 8 مهرماه ۱۳۹۹ اظهار کرد: «حصارکشی و دیوارچینی با سنگ، در زمین شیب‌دار با اعتباری بالغ‌بر 850 میلیون ریال از محل اعتبارات اداره‌کل استان و با نظارت کارشناسان پایگاه میراث جهانی بیشاپور انجام شد.»


او ادامه داد: «نقش برجسته بهرام دوم از مهم‌ترین آثار تاريخی دوره ساسانی  است كه در ۳۰ كيلومتری غرب روستای جره و در جنوب شهرستان كازرون واقع‌ شده است.»


مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون عنوان کرد: «اين نقش نشان‌دهنده پيكار بهرام دوم با دو شير است و پشت سر او خانواده بهرام  و كرتير موبد موبدان ايستاده است. این اثر در سال 1318 به شماره ثبت 336 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


او افزود: «بزرگ‌ترین كتيبه دوره ساسانی به طول ۲۰.۵ متر و پهناي ۷۰.۲ متر در ارتفاع ۲۵ متری از سطح زمين حجاری ‌شده است و مضمون آن با كتيبه خط پهلوی كعبه زرتشت ، نقش رجب و نقش رستم در شهرستان مرودشت يكی است و درواقع در بردارنده مطالب همه اين کتیبه‌هاست.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹