پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
پیشنهاد دیگر، به جای اینکه عکس ها به صورت پراکنده بین صفحه های تقویم چاپ شود، آخر تقویم و در قالب یک آلبوم عکس با دسته بندی موضوعی اشخاص، مکان ها، مناظر و... قرار گیرد. البته این در صورتی امکان پذیر است که مشکلی با افزایش حجم تقویم وجود نداشته باشد.

نگاهی به عکس های تقویم کازرونقبل از هر چیز باید بابت اصل ایده تقویم تشکر کنم و تبریک بگویم. ولی بهتر است در تقویمی با عنوان کلی "تقویم کازرون"، تا جایی که ممکنه است رعایت بی طرفی انجام شود تا با همه جانب نگری، وزن تاریخی رویدادها و اشخاص به سمت و سوی خاصی سنگین تر نشود.

اما در بخش عکس، پیشنهاد اولم این است که ان‌شاءالله برای سال های بعد یک نفر به عنوان کارشناس بخش عکس مشخص شود و ایشان با همکاری بقیه دوستان، این بخش را مدیریت کند.

پیشنهاد دیگر، به جای اینکه عکس ها به صورت پراکنده بین صفحه های تقویم چاپ شود، آخر تقویم و در قالب یک آلبوم عکس با دسته بندی موضوعی اشخاص، مکان ها، مناظر و... قرار گیرد. البته این در صورتی امکان پذیر است که مشکلی با افزایش حجم تقویم وجود نداشته باشد.

در مورد انتخاب عکس ها هم نکاتی هست که بهتر است رعایت شود

به طور کل بهتر است سهم عکس هایی که وجه اسنادی قویتری دارند بیشتر باشد تا عکس ها صرفا یک عنصر تزئینی نباشند و هم راستا با بقیۀ محتوای تقویم بتوانند اطلاعات بیشتری به مخاطب بدهند.

بعضی از عکس ها از منابع نامشخص گرفته شده، مثلا عکس انار گاوکشک که نام عکاس هم ناشناس ثبت شده است. قطعاً مناظر بهتری از گاوکشک توسط دوستان عکاس کازرونی ثبت شده که می توانست جای این عکس قرار بگیرد.

یا عکس نرگسزار که از سایت کجارو! گرفته شده، نرگسزار از آن موضوعاتی است که دوستان عکاس کازرونی، فراوان عکاسی کرده‌اند. چرا باید از چنین سایتی عکس گرفته شود؟!

 بعضی از عکس ها هم بهتر بود اصلا چاپ نمی شدند و از موضوعات بهتری به جای اونها استفاده می شد.

در مورد عکس اشخاص، بعضی پرتره ها بهتر بود پرتره‌ی محیطی باشند تا اطلاعات بیشتری از آن شخص به ما می دادند؛ مثلا به جای عکس ناصر دیوان که با پس زمینه ی گرافیکی ارائه شده، بهتر بود از عکس های مستندی که از ایشان وجود دارد استفاده می‌شد، یا عکس آقای طاهری که جدای از این موضوع، از نظر تکنیکی هم اصلا عکس خوبی نیست. یا عکس جناب ملک زاده که پایین عکس حذف و سفید شده بهتر بود کامل چاپ می شد.

به نظر می رسد اگر بتوان با در نظر گرفتن زمان کافی، پیش از مرحلۀ طراحی و چاپ، آرشیوی از عکس ها با موضوعات مختلف تشکیل داد، به طوری که بتوانیم قدرت انتخاب بیشتری داشته باشیم، کیفیت کار بالاتر می رود.

نکته دیگر اینکه در اطلاعات عکس اول (عکس بهار نارنج)، نوشته شده: بهار نارنج، کازرون، خیابان طالقانی. ذکر مکان ثبت عکس در این عکسِ خاص، نه تنها اهمیتی ندارد و حذفش چیزی از اطلاعات عکس کم نمی کند، بلکه به نسبت دادن بهار نارنج به کل کازرون در ذهن مخاطب هم کمک می نماید.

و نکته ی آخر هم اینکه، به نظر بنده سهم عکس های تنگ چوگان که اتفاقاً عکاسش هم خود آقای صنعتی هستند در این تقویم زیاد است؛ می شد از تعداد این عکس ها که مکان شناخته شده ای را معرفی می کنند کاست و به مکان ها و آثار کمتر دیده و شناخته شده تری مثل قلعه پوسکان و امثال آن اختصاص داد.

نویسنده: عبدااله حاجی پور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹