پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۹۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
فریاد عاشورا؛ دعوت به ایستادگی، مردانگی، از خود گذشتگی، غیرتمندی و عزتمندی است. فریاد عاشورا؛ نهیبی است بر سر زر و زور و تزویر، ریا و فریب و نیرنگ و در یک کلام نفاق . فریاد عاشورا؛ رسواگر چهره‌های آراسته منافقین، غاصبین، ناکثین، قاسطین و مارقین است. فریاد عاشورا؛ افشاگر و درهم کوبنده‌ی حاکمیت دروغینی است که بر اساس تحریف مبانی و حقایق و تبدیل نظام امامت و ولایت به خلافت و سلطنت بوده و هست.

زیرا که فریاد عاشورا؛ فریاد بیداری، هشیاری، آگاهی، آزادی و همراهی است. فریاد عاشورا؛ هدایت‌گری، اصول‌گرایی، اصلاح‌طلبی، عدالت‌خواهی و در یک کلام اسلام ناب محمدی (ص) است.

فریاد عاشورا؛ دعوت به ایستادگی، مردانگی، از خود گذشتگی، غیرتمندی و عزتمندی است. فریاد عاشورا؛ نهیبی است بر سر زر و زور و تزویر، ریا و فریب و نیرنگ و در یک کلام نفاق . فریاد عاشورا؛ رسواگر چهره‌های آراسته منافقین، غاصبین، ناکثین، قاسطین و مارقین است. فریاد عاشورا؛ افشاگر و درهم کوبنده‌ی حاکمیت دروغینی است که بر اساس تحریف مبانی و حقایق و تبدیل نظام امامت و ولایت به خلافت و سلطنت بوده و هست.

 همان‌طور که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فریادگر عاشورا فرمودند: من از روی شرارت و مفسده یا برای فساد و ستمگری قیام نکردم؛ من فقط برای اصلاح در امت جدم از وطن خروج کردم، قصد دارم به معروف امر کنم و از منکر باز دارم و به سیره و روش جدم و پدرم علی‌بن‌ابی‌طالب عمل کنم. 

امویان می‌خواستند در کربلا حسین‌بن‌علی (ع) را برای همیشه خاموش کنند و اهداف او را بایگانی و واقعیت‌ها را سانسور نمایند. ولی شاهدیم که صدای مظلومانه و فریاد حق‌طلبانه سرور آزادگان حسین‌بن‌علی (ع) همه‌ی عالم را، که همه‌ی تاریخ را فراگرفته است. هرچه حاکمان و غاصبان مستبد برای خاموش کردن نور هدایتگر قیام حسینی و فریاد عاشورایی او تلاش کردند و تهدیدها و محدودیت‌ها به وجود آوردند، درخشش نور حسینی بیشتر و عالم‌گیر شد و صدایش بیشتر در همه‌ی زمان‌ها و مکان‌ها طنین‌انداز گردید. 

و امروز که قدرت‌های استکباری و سلطه‌جو از پاسداشت شعائر اهل‌بیت و محرم و کربلا و عاشورا و شیعیان و پرورش‌یافتگان  مکتب امام حسین (ع) ضربه خورده‌اند، و اقتدارشان شکسته، سلطه‌جوئیان محدود‌شده با هزار ترفند، با زر و زور و تزویرشان با همه‌ی آدم‌نماهای خودفروخته و مزدورشان، به گستردگی همه‌ی رسانه‌های مجازی و غیرمجازی در اختیارشان، امسال که بهانه‌ی ویروس کرونا هم مزید علت شده، همه‌ی تلاششان برای تعطیلی عزای حضرت سیدالشهدا و شبهه‌افکنی‌ها به کار گرفته‌اند و عده‌ای ساده‌لوح و مرفهین بی‌درد و غرب‌گرای داخلی که چشم و گوششان در بس در اختیار رسانه‌های کذاب و لجن‌پراکنی عروسک‌های خیمه‌شب‌باز و عوامل بدبخت خودفروخته مستخدم استکبار، گفته‌های آن‌ها را نشخوار می‌کنند؛ ولی نوری را که خدا برافروخته خاموش‌شدنی نیست. چنانچه بیان قرآن کریم است در سوره‌ی صف: يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ: می‌خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند ولی نمی‌توانند و خدا آن را محافظت کرده و نور خودش را کامل می‌کند، هرچند که کافران را خوش نیاید.

آری خورشید حقیقت و عدالت را نمی‌تواند پنهان کرد و صدای مظلومیت و حقانیت سیدالشهدا را نمی‌توان خاموش نمود. و محرم امسال که با شیوع ویروس کرونا حال و هوای دیگری پیدا کرده است.

ابلاغ پروتکل بهداشتی و محدودیت توسط ستاد ملی کرونا و دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، این روز و شب‌ها جلوه‌ی دیگری به مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) داده است. 

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به همراه استفاده از ماسک و تجهیزات ایمنی بخش دیگر توسط عزاداران و برگزارکنندگان این مجالس، باعث شده است تا این هیئت‌ها نمونه‌ی دیگری از تعهد به نظم و رعایت قوانین و اهمیت دادن به سلامت جامعه را بیش از پیش به نمایش بگذارند. همچنین خلاقیت‌ها و ابتکارات عاشقان اباعبدالله (ع) جوشش کند و تجلی خیره‌کننده ای پیدا نماید و مراسم عزا را در فضایی باز با جلوه‌ای جذاب و شکوهی عظیم‌تر اقامه کنند و به جای تعطیلی تغییر روش داده و در بعضی جاها چهره‌ی محله و خیابان و کوچه بیشتر از سال‌های قبلی محرمی و حسینی شده است و فرصتی است تا بیش از پیش هم به معارف دینی و عاشورایی پرداخته شود و از این همه همت و مردانگی عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) چشم دشمن کور، سرمایه‌ها و تبلیغاتشان به هدر و ننگ و نفرین بیشتر بر آن آدمک‌های خودفروخته مزدور اجنبی و بی‌وطن و ناامیدی و یأس برای دشمن .

اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین علیه السلام و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع و لیه الامام المهدیِّ من آل محمد علیهم السلام.

نویسنده: علی اسدزاده
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
0
انتشار " فریاد عاشورا خاموش شدنی نیست"4 شهریور بوده است با عرض معذرت
علی اسدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
باسلام عرض معزرت
مطالب فوق به تاریخ 4شهریور منتشر شده،گرچه عزاداریها ادامه داردولی مناسبت داشته که دردهه اول شده است
از زحمات شما کمال تقدیر و تشکر دارم
آجرکم الله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲