پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
آقای جمشیدی، خبر داد:
رئیس آموزش و پرورش کازرون بر لزوم تجهیز مدارس به ابزارهای هوشمندسازی و تجهیز مدارس به کارگاه ها و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی بویژه در هنرستان ها را یکی از نیازهای اساسی آموزش و پرورش عنوان کرد.
به گزارش کازرون نما به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، امیرحسین جمشیدی، درحاشیه برگزاری سی و چهارمین اجلاس سراسری مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش کشور در شیراز با اشاره به معضل و مشکلات پیش روی آموزش و پرورش اظهار داشت : با خروج معلمان بازنشسته، بسته شدن مبادی استخدام و ازدحام کلاس ها بعضا 45 نفره و روانه ساختن معاونان و در بعضی جاها حتی مدیران به تدریس اجباری، امروز آموزش و پرورش کشور را در آستانه یک بحران جدی قرار داده است.

رئیس آموزش و پرورش کازرون گفت : نمایندگان مجلس و دولتمردان باید در این راستا بطور تخصصی توسعه و گسترش فضاهای دانشگاه فرهنگیان و تربیت نیروی انسانی جوان و توانمند را در اولویت قرار دهند تا مشکل جدی و چالش پیش روی آموزش و پرورش برطرف گردد.

جمشیدی لزوم تجهیز مدارس به ابزارهای هوشمندسازی و تجهیز مدارس به کارگاه ها و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی بویژه در هنرستان ها را یکی از نیازهای اساسی آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی تمرکز بر آموزش دانش آموزان در بستر مجازی و بهبود تحصیل و تربیت دانش آموزان و کاهش آسیب های ناشی از ویروس کرونا بر دانش آموزان، تمرکز بر نوسازی مدارس با ظرفیت خیرین شهرستان و اداره نوسازی را مهمترین اقدامات انجام یافته درمقابله با چالش ها و مشکلات پیش روی این منطقه عنوان کرد.

رئیس آموزش و پرورش کازرون در تشریح اهم فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته آموزش و پرورش کازرون برای سال تحصیلی جدید گفت : کاهش نرخ تکرار پایه، افزایش ارتقاء دانش آموزان، شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و رشد میانگین نمرات امتحانات نهایی، رشد دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری در سطح استان، رشد شاخص های مرتبط با پژوهش سراهای دانش آموزی(نانو تکنولوژی، ادبی، زیست فناوری، و ...) را از جمله اقدامات صورت گرفته این مدیریت برای سال تحصیلی جدید برشمرد.

جمشیدی با اشاره به برگزاری طرح بوم در سطح مدیریت آموزش و پرورش کازرون گفت: طرح بوم با آموزش مدیران و معلمان و آشنا شدن آنها با اهداف این طرح آغاز شد و با اجرای خوب معلمان و دانش آموزان برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح ها و مهارت های ملی بومی در سطح مدارس به اجرا در آمد و مهارتهای دانش آموزان در این راستا ارتقای چشمگیری یافت.

رئیس آموزش و پرورش کازرون افزود: آموزش انواع مهارت های هنری، آشپزی، فنی، فرهنگی، ایران شناسی، و ... ازجمله اقداماتی بود که در راستای طرح بوم اجرایی شد.

جمشیدی در ادامه متذکر شد: چنانچه آموزش و پرورش به صورت غیرمتمرکز اداره شود؛ آشنایی دانش آموزان و تولید محتواهایی در خصوص فرهنگ بومی و محلی و منطقه ای، (کشاورزی، گردشگری، مهارت های فنی و صنعتی، هنر طراحی و بافت فرش، نقاشی و مجسمه سازی) ازجمله برنامه های درسی مدنظر بوده که به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی به مناسب بودن زمان آغاز و پایان سال تحصیلی در شهرستان کازرون اشاره کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی از مهر و پایان آن در اردیبهشت برای این منطقه مناسب است چرا که اواسط خرداد به بعد هوا بسیار گرم وطاقت فرسا است.

رئیس آموزش و پرورش کازرون در پایان، مشارکت دادن اولیای دانش آموزان و خیرین را از برنامه های مهم ادارات آموزش و پرورش و تبدیل شدن آن به یک گفتگوی اجتماعی در برنامه کوتاه مدت عنوان کرد و تصریح کرد: تحقق این امر زمانی می تواند به وقوع بپیوندد که این مهم در اولویت اول همه نهاد ها و ادارات باشد و نیز نقش صدا و سیما در این زمینه بسیار موثر است، که امیدواریم با فرهنگ سازی از طریق رسانه ملی، آموزش و پرورش به یک گفت و گوی اجتماعی در کوتاه ترین زمان تبدیل شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
0
0
آقای مدیر آموزش و پرورش کازرون این چه وضعیتی هست برای بچه های مردم و دانش آموزان درست کردید ؟؟؟؟؟ دیروز رفتم مدرسه مدیر مدرسه میگه ما از اول مهر مدرسه را میخواهیم تعمیر کنیم کلاسهاشون رفته به جای دیگه . آخه هفت ماه مدارس تعطیل بوده الان که اول مهر است یادشون آمده مدرسه باید تعمیر کنند ؟؟؟؟فاصله منزلمون تا مدرسه دیگه خیلی دور هست و برای رفت و آمد و ایاب و ذهاب فرزندمون مشکل داریم . چرااین جوری اذیت دانش آموزان و خانواده هاشون میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا با مدیر دبستان مرآت صحبت کنید تعمیر مدرسه را برای یک موقعیت دیگه قرار بدن تا سیصد یا چهارصد تا
دانش آموز با خانواده هاشون دچار سردرگمی و مشکل نشوند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲