پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
بی شک کار ارزشمندی انجام پذیرفت که تاکنون بی مانند بود؛ نه تنها برای کازرون که در دیگر شهرها نیز من نمونه ای بیاد ندارم. اگرچه بدون شک کاستی های بسیاری بر سر راه بوده و سنگ های فراوانی بر سر راه، اما همدلی و همراهی گروهی پایان خو‌بی را برایمان به ارمغان آورد. به زبانی دیگر باید گفت که خوبی و هنر کار در این بود که دوستان هنرمند و یاوران کازرون چون همیشه دست به دست هم دادند تا در کنار هماهنگی استاد صنعتی یک کارگروهی به بار نشيند و این را باید به نیکی یاد نمود.
تقویم کازرون؛ یک کار گروهی ارزشمندخدمت با سعادت استاد صنعتی بزرگوار درود و سلام و سپاسی درخور و بایسته و شایسته تلاش سترگی که در به سرانجام رسیدن کار سالنامه کازرون بدوش کشیدید. بی شک کار ارزشمندی انجام پذیرفت که تاکنون بی مانند بود؛ نه تنها برای کازرون که در دیگر شهرها نیز من نمونه ای بیاد ندارم. اگرچه بدون شک کاستی های بسیاری بر سر راه بوده و سنگ های فراوانی بر سر راه، اما همدلی و همراهی گروهی پایان خو‌بی را برایمان به ارمغان آورد. به زبانی دیگر باید گفت که خوبی و هنر کار در این بود که دوستان هنرمند و یاوران کازرون چون همیشه دست به دست هم دادند تا در کنار هماهنگی استاد صنعتی یک کارگروهی به بار نشيند و این را باید به نیکی یاد نمود.  هرچند ناگفته نماند که شیوه‌ی چاپ نگاره‌ها می توانست بسیار بالاتر باشد و کاغذ گزینش شده برای چاپ سالنامه می‌توانست بهتر و کار زیباتر و دلچسب تر از این باشد. 

مطمئنا زحمت زیادی برای این کار کشیده شده و وقت و هزینۀ بالایی نیز صرف گردیده، اما حیف بود که کیفیت کاغذ چاپ بدین شکل باشد که نوعی کهنگی و رنگ و رو رفتگی در تصاویر دیده می شد. در واقع تصاویر با کیفیت اصلی آن بسیار تفاوت داشت؛ کاش لااقل صفحات تصاویر را کاغذ براق انتخاب نموده بودند تا شفافیت و درخشندگی بهتری داشته باشد.

نکته دیگری که باید خدمت تان گفته شود، چیدمان تصاویر در لابه‌لای صفحات سالنامه است که بعضا با فصل ها و ماه‌های سال تطابق ندارد. فی‌المثل، تصویر گل نرگس درست در ابتدای دی ماه آمده، درحالی که بهمن فصل به بار نشستن این گل زیباست. یا مثلا در آغاز ماه اردیبهشت به نظر من می بایست تصویری از دشت ‌شقای‌های دشت برم و بلوط های زیبایش انتخاب می شد که در میان عکس های ارسالی خودم حداقل دو مورد بود. حتی اگر بنده به شخصه انتخاب گر بودم، برای تصویر روی جلد یا تندیس شاهپور را بر می گزیدم یا دشت شقايق های دشت برم. 

نقد دیگری که به محتوای کار مربوط می‌شود این که، حیف نبود در این سالنامه تصویری از دو زحمتکش عرصه فرهنگ و ادبیات عامیانه کازرون، زنده‌یاد مهدی مظلوم‌زاده و حسن حاتمی استفاده نشده باشد؟ و خیلی دیگر از شخصیت های فرهنگی و هنری و علمی کازرون که بسیاری از آنها هنوز در قید حیات‌اند؛ مثلا استاد طاهر شیخ‌الحکمایی، فرشاد فرشته حکمت، استاد محمود پاک نیت، دکتر رضا ملک زاده، دکتر ریاضی و...

پرداختن به وقایع و حوادث تاریخی کازرون از برجستگي های کار بود که حتی برای هم سن و سالان من هم جالب توجه بود.

در مجموع کار زیبا و ارزشمندی بود و امیدوارم در سال‌های آینده با رفع ایرادات تداوم داشته باشد.
نویسنده: محمودرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳