پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
به هر حال بی قراری و بی تابی ایشان در شب و روز برای ملحق شدن به دوست شهیدش به رغم اینکه علاوه بر به عهده داشتن مسئولیت اداره خانواده خود، مسئولیت اداره و مراقبت از خانواده برادر شهیدش حمزه را هم به عهده داشت و این موضوع باعث نشد تا خللی در اراده و عزم ایشان برای حضور در جبهه و ادامه راه دوستان و برادر شهیدش و دست یابی به شهادت و ملاقات حضرت عشق بوجود آید.

برخی از صفات و ویژگی های خاص و بارز سردار فرمانده شهید برادر محسن خسروی اهل شهرستان کازرون در استان فارس و معاون فرمانده گردان خط شکن کمیل در لشگر ۳۳ المهدی عج که در عملیات والفجر۸ در غرب کارخانه نمک و در جاده فاو _ ام القصر به درجه رفیع شهادت نائل گردید عبارتند از:

 - فردی صالح و متقی و اهل زهد و شب زنده داری

-  خوش اخلاق و دارای چهره ای بشاش ( در اولین برخورد شیفته و مجذوب می شدی )

-  صبور و شجاع

- ساده زیست و متواضع

- شور و اشتیاق وصف نشدنی و لحظه شماری برای شهادت و دیدار حضرت عشق( به ویژه پس از شهادت برادرش حمزه و دوست عزیزش احمد رضوانی )

- اعتقاد عمیق و راسخ به مبانی و ارزش های دینی اسلام و التزام عملی به ولایت فقیه

- عاشق اهل بیت علیهم السلام و توسل مداوم به ایشان

- تکریم و احترام به همنوعان و نیروهای تحت امر

خاطره:

برادر شهید محسن خسروی  با توجه به حضور در مراکز آموزش نظامی و قرار داشتن در کسوت مربی آموزشی، از تجارب و تخصص ارزشمندی در حوزه عقیدتی و نظامی برخوردار بود و همانند دوست عزیزش شهید احمد رضوانی به دلیل شور و اشتیاق به شهادت همواره تلاش می نمود تا در زمان عملیات های رزمندگان اسلام، در جبهه حضور یابد.

بی قرار وصال

وی با برادران شهید احمد رضوانی و حسین میرشکاری رفیق و یار گرمابه و گلستان همدیگر بودند و یک رابطه عاطفی و صمیمی و برادری بی بدیل بین آنان وجود داشت، به گونه ای که پس از شهادت برادر احمد رضوانی، محسن و حسین آرام و قرار نداشتند و با حضور مستمر در جبهه و همان گردان کمیل که احمد در آن به شهادت رسیده بود  برای ادامه راه او و دستیابی به فوز عظیم شهادت در راه خدا لحظه شماری می کردند.

به هر حال بی قراری و بی تابی ایشان در شب و روز برای ملحق شدن به دوست شهیدش به رغم اینکه علاوه بر به عهده داشتن مسئولیت اداره خانواده خود، مسئولیت اداره و مراقبت از خانواده برادر شهیدش حمزه را هم به عهده داشت و این موضوع باعث نشد تا خللی در اراده و عزم ایشان برای حضور در جبهه و ادامه راه دوستان و برادر شهیدش و دست یابی به شهادت و ملاقات حضرت عشق بوجود آید.

سرانجام محسن پس از حدود یک سال تحمل فراق حمزه و احمد با اینکه در مرحله اول عملیات والفجر۸ در گردان خط شکن کمیل در لشگر ۳۳ المهدی عج از ناحیه صورت مجروح و به عقبه جبهه منتقل شده بود، ولی مجددا پس از ترخیص از بیمارستان مستقیما و بدون فوت وقت خود را بر حسب عمل به تکلیف و حس مسئولیت پذیری و شوق شهادت به خط مقدم نبرد رساند و در نتیجه در شب ۲۷ بهمن ماه ۱۳۶۴ در جاده فاو ؛ ام القصر در غرب کارخانه نمک فاو پس از یک نبرد سهمگین و نابرابر با دشمن، به آرزوی دیرین خود شهادت در راه خدا دست یافت و به دیدار حضرت دوست نائل شد و پس از گذشت سال ها از مفقود بودن و گمنامی، پیکر مطهر او به وطن بازگشت و در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) شهرستان کازرون در کنار پیکر سایر همرزمان شهیدش آرمید.

ان شاءالله روح این شهید عزیز والامقام با ائمه اطهار علیهم السلام و با دوستان شهیدش محشور باشد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)،

نویسنده: فضل‌ا... نوذری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹