پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
محمد یاسین دیوانی مدیریت مرکز رشد علم وفناوری کازرون:
به گزارش کازرون نما، بالاخره پس از 5 سال، پیگیری‌ها برای راه‌اندازی مجدد این مرکز در کازرون نتیجه بخش بود و مرکز رشد کازرون توانسته از ابتدای سال جاری مجددا کار خود را آغاز کند.

 اگرچه در آذرماه 94 خبر افتتاح مرکز رشد علم وفناوری کازرون بارقه امید گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را درکازرون گشود، اما متاسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب و همکاری نکردن مسئولان وقت راه اندازی این مهم در گام نخست ناکام ماند. به گزارش کازرون نما به نقل از ایلنا، بالاخره پس از 5 سال، پیگیری‌ها برای راه‌اندازی مجدد این مرکز در کازرون نتیجه بخش بود و  مرکز رشد کازرون توانسته از ابتدای سال جاری مجددا کار خود را آغاز کند.

فراهم بودن شرایط جهت استقرار 10 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد/ رایزنی‌های مناسب با دانشگاه‌های مستقر در کازرون در موضوع پژوهش های کاربردی

محمد یاسین دیوانی مدیریت مرکز رشد علم وفناوری کازرون با بیان این که مرکز رشد کازرون یکی از چندین مرکز رشد کشور است که مجوز آن از شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان اخذ شده است اظهار داشت: در حال حاضر شرایط برای استقرار 10 شرکت دانش بنیان در این مرکز رشد مهیا شده است و شرکت‌های مستقر در مرکز رشد کازرون می‌توانند از شرایط خدمات قابل ارائه در این مرکز مانند خدمات اسکان،خدمات آموزشی ،خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی هم چنین حمایت‌های مالی در قالب اعطای وام های کم بهره برخوردار شوند.

دیوانی با اشاره به این که درکازرون 6 مرکز دانشگاهی وجود دارد که دانش آموختگان و اعضای هیات علمی آنها از پتانسیل های علمی خوبی برخوردارند افزود: متاسفانه بیشتر دانشجویان پس فارغ‌التحصیلی به دلیل نداشتن شغل و نبود فضای فیزیکی کافی با هدف فعالیت و کار اقدام به مهاجرت می‌کنند، که این مهم مانعی برای افزایش ظرفیت پذیرش مرکز رشد کازرون ایجاد کرده است.

مسئول مرکز رشد علم و فناوری کازرون تصریح کرد: با استقرار وحمایت از مرکز رشد علم و فناوری  می‌توان  شاهد رونق کسب و کار و بالابردن روحیه کار پژوهشی در شهرستان بود و مانع خروج قشر تحصیل کرده بومی شد.

 

محرومیت 5 شرکت در مرکز رشد کازرون به دلیل کمبود فضا

وی افزود: در حال حاضر 15 تقاضا جهت استقرار در مرکز رشد در قالب هسته، واحدهای فناوری و شرکت دانش بنیان وجود دارد که متاسفانه 5 شرکت به دلیل کمبود فضا از استقرار در مرکز رشد کازرون محروم خواهند بود.

وی بهره‌گیری از ظرفیت مراکز دانشگاهی کازرون را امری مهم در مسیر ارتقای مرکز رشد برشمرد و افزود: رایزنی‌های مناسبی میان دانشگاه‌های مستقر در کازرون در زمینه انجام پژوهش‌های کاربردی و تبدیل  ایده‌های علمی خلاقانه به ثروت با مرکز رشد صورت پذیرفته است، که امیدوارم دانشگاه های شهرستان تعامل خود را با این مرکز بیشتر کنند.

دیوانی از بوروکراسی اداری و بی‌مهری مسئولان در مسیر افتتاح رسمی مرکز رشد کازرون گلایه کرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه پیش روی ما تامین بودجه و تملک فضا است درحال حاضر مرکز رشد در ساختمان قدیمی فنی حرفه‌ای مستقر است و فعالیت در مکانی مستقل یکی از نیازهای ما در این بخش به شمار می رود.

 

 ضرورت حمایت مراکز دانشگاهی از محصولات تولیدی در مراکز رشد

سجاد دهقانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان رویان طب آترین هم در ادامه با بیان این که شرکت دانش بنیان رویان طب ازسال 1398 شروع به فعالیت کرده است و تا کنون چندین طرح نوین در حوزه ساخت مولاژهای پزشکی اجرا کرده است اظهار داشت: طراحی واجرای شبیه ساز هوشمند اصوات قلب و ریه مبتنی بر اموزش شبکه ای برای اولین بار در ایران  و یکی از پیشگامان در جهان از دستاوردهای مهم این شرکت دانش بنیان محسوب می شود.

وی افزود: این شرکت بر پایه دانش بومی  جهت  تولید محصولات دانش بنیان بنا شده که قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارد ودر حال حاضر نیز این شرکت دانش بنیان اقدام به ایجاد یک مرکز نوین آب درمانی به منظور بهبود بیماری های ارتوپدی برای اولین بار در جنوب کشور کرده است.

مدیرشرکت دانش بنیان رویان طب با اشاره به صرفه جویی ارزی پروژه های انجام شده در این شرکت تصریح کرد: هزینه اجرای طرح  شبیه ساز هوشمند قلب در نهایت 2هزار دلار است که در مقایسه با قیمت نمونه های خارجی مشابه که حدود 14000 دلار تا 25000 دلار است،  اجرای این طرح  حدود 12000 تا 23000 دلار ارز آوری برای کشور خواهد داشت.

دهقانی با بیان اینکه مرکز رشد کازرون تسهیلات مناسب جهت استقرار و در اختیار قرار دادن فضای مناسب علمی و ارتباط دادن  شرکت‌ها و هسته‌های فناور به مراکز تحقیقاتی دیگر امکان رشد و ارتقا شرکت ها را فراهم آورده است افزود: مرکز رشد کازرون با توجه به نو پا بودن نیازمند امکانات بیشتر آزمایشگاهی و فضای اسقرار بیشتر جهت پذیرش شرکت ها و هسته های فناور دارد که اگر این امر مهم انجام پذیرد امکان ارتقا علمی شهر و توسعه منطقه و همچنین ایجاد کسب و کار های نوین با اشتغال زایی زیادی همراه خواهد بود.

مدیریت شرکت دانش بنیان رویان طب حمایت مراکز دانشگاهی وعلمی از ابداعات ومحصولات تولیدی در مراکز رشد به منظور رسیدن به بازدهی مناسب حمایت را ضروری دانست وتاکید کرد: با جلوگیری از خرید محصولات مشابه خارجی می توان اتفاق خوش آیندی در مسیر تولید مبتنی بر پایه دانش بومی باشیم و عملاً از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸