پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
با کمال تأسف نگاه سودجویانه‌ای که در مرکز استان نسبت به مجتمع‌های درمانی وجود دارد، باعث گردیده از طرفی صاحبان مراکز درمانی و بیمارستانی با نفوذ در مراجع تصمیم‌گیری از شکل‌گیری مجتمع‌های درمانی در شهرستان ممانعت به عمل آورند! و از طرف دیگر با ریختن سرمایه‌های کلان پای نیروهای متخصص بومی شهرستانی آن‌ها را جذب مرکز استان کرده و شهر قدیمی کازرون دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوان را از داشتن نیروهای کارآمد پزشکی و پیراپزشکی محروم کنند.

 شهر کازرون از قدیم‌الایام به لحاظ دارو و درمان و به طور کلی حوزه‌ی پزشکی از ظرفیت بالایی برخوردار بوده است. در همین رابطه پزشکان زیادی از این شهر برخاسته‌اند. در خصوص پزشکان قدیم کازرون توسط نگارنده سال‌های قبل مطالب متنوع و مبسوطی در نشریات سلمان و شهرسبز به نگارش درآمده که تکرار آن موضوع این مقاله نیست. 

تحصیل‌کردگان علم پزشکی جدید که از شهر و شهرستان کازرون به مدارج علمی و پزشکی بالایی رسیده‌اند اما فراوانند و اغلب هم از شهرت متنوع جهانی و کشوری و استانی برخوردارند. حالی با وجود آن همه نیروهای متخصص درمانی- بومی و نیز با وجود آن همه عقبه‌ی پزشکی سنتی و قدیمی، چرا شهرستان کازرون اکنون به لحاظ درمانی و بیمارستانی دچار کمبودهای جدی است؟ همچنین به رغم وجود تحصیل‌کرده‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی چرا باید شهر کازرون از وجود مجتمع‌های درمانی بزرگ و متنوع و به‌روز محروم باشد؟

 اگرچه سرمایه‌گذاری یکی از پزشکان خدوم همشهری‌یمان جناب دکتر رضاخواه در ساخت و راه‌اندازی چندین مجتمع پزشکی و آخرین مورد آن ساخت و راه‌اندازی مجتمع پزشکی سینا واقع در خیابان سلمان فارسی قابل تقدیر و ستایش است، اما به نظر می‌آید ظرفیت درمانی شهر و شهرستان و منطقه‌ی کازرون بسیار بالاتر از وضعیت فعلی است. 

چندین سال است ساختمان بیمارستان امام علی ع) متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و توسط این نهاد آموزش عالی غیردولتی در غرب شهرستان کازرون بنا شده است، اما متأسفانه به لحاظ بدهی مالی و فقدان سرمایه و بودجه‌ی لازم، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان مذکور متوقف و این ساختمان تکمیل‌شده همچنان بلااستفاده مانده و خاک می‌خورد!! قطعاً اگر مسئولان امر و متولیان دانشگاه آزاد از سعه‌ی صدر و دلسوزی لازم برخوردار بوده باشند، سرمایه‌گذاری‌هایی غیردولتی حتی از میان پزشکان مشغول به کار در کازرون برای راه‌اندازی بیمارستان مذکور متمایل خواهند بود و حتی در ساخت و تکمیل بیمارستان دولتی در دست اقدام شرق شهر سرمایه‌گذاری کرده و نقدینه‌های خود را به جای به کارگیری برای اماکن مسکونی و تجاری در امور درمانی و پزشکی هزینه کنند.

 با کمال تأسف نگاه سودجویانه‌ای که در مرکز استان نسبت به مجتمع‌های درمانی وجود دارد، باعث گردیده از طرفی صاحبان مراکز درمانی و بیمارستانی با نفوذ در مراجع تصمیم‌گیری از شکل‌گیری مجتمع‌های درمانی در شهرستان ممانعت به عمل آورند! و از طرف دیگر با ریختن سرمایه‌های کلان پای نیروهای متخصص بومی شهرستانی آن‌ها را جذب مرکز استان کرده و شهر قدیمی کازرون دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوان را از داشتن نیروهای کارآمد پزشکی و پیراپزشکی محروم کنند. 

پدیده‌ی ناگوار و نامیمون ویروس کووید 19 در این مقطع زمانی و مبتلا شدن جمع زیادی از همشهریان و همشهرستانیان کازرونی و فقدان مکان و کاربران لازم و کافی جهت مقابله با این رخداد شوم نشان داد که شهرستان کازرون در امر پزشکی چه به لحاظ ساختمانی و چه به لحاظ تربیت و جذب نیروی انسانی کارآمد، سرمایه‌گذاری‌های گسترده و بزرگی نیاز دارد که صورت گیرد. لذا مسئولان امر در هر رده‌ای باید برای این امر مهم یعنی رافع موانع عقب‌ماندگی درمانی کازرون، همت و تلاش مضاعف داشته باشند.

نویسنده: علی‌اکبر فرشته‌حکمت
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عزیزاله دهقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
0
0
راه علاج مشکلات درمانی کازرون
1- ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در کازرون مثل فسا، جهرم، لار و گراش
2- مطالبه گری مردم شهرستان و بی تفاوت نبودن
3- سوق دادن خیران از ساخت مسجدو حسینیه و غیره به سمت بهداشت و درمان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
علت عقب ماندگی اموردرمانی کازرون بعلت مهاج ت و بی تفاوت بودن متخصصین و خیرین شهرکازرون و حومه هست که فقط سرمایه هاشون در شیراز هزینه میکنن مثل بیمارستان قلب کوثر یا الزهرا که کافی است سری به هیات امنا آنها بزنید ببینید چندنفر کازرونی در آن دخیل هستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴