پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
دکتر فاضل نیا اظهار داشت:
مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه سلمان فارسی، درقالب یک جلسه‌ی کاری وبا حضور دکتر منتظر رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، حجت‌الاسلام صباحی امام جمعه، رنجبر معاون فرماندارویژه کازرون، شفیعی مسؤل دفترنماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، جمعی از رؤسای ادوارمختلف دانشگاه سلمان وبرخی دیگراز مسوولین شهرستان در دانشگاه سلمان فارسی برگزار گردید.
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این مراسم دکتر غریب فاضل‌نیا، سرپرست دانشگاه سلمان فارسی کازرون طی سخنانی با ادای احترام به تمامی افرادی که سهمی در پایه‌گذاری و رشد و اعتلای این دانشگاه داشته‌اند، یاد و خاطر زنده‌یاد آیت‌الله ایمانی و شهید حجت‌الاسلام خرسند را گرامی داشت و خاطر نشان نمود: قدرشناس تلاش تمامی این بزرگواران و همچنین رئوسا، اساتید و کارمندان دانشگاه و سایر مسوولین و دست‌اندرکاران در ادوار مختلف هستم که مجموع تلاش‌های آنها باعث شد دانشگاه سلمان فارسی به مرحله کنونی برسد. ما در مسیر تکاملی این دانشگاه، ادامه کار آنها را در دستورکار داریم.


ایشان در ادامه با تأکید بر اینکه با عشق و علاقه‌ای که به این سرزمین داشتم، مسوولیت در دانشگاه سلمان را پذیرفتم و سپاسگزار حسن نیت و حسن اعتمادی که همکاران ما در وزارتخانه نسبت به بنده داشتند، هستم، افزود: کازرونی‌ها از پیشگامان و پرچم‌داران تحصیلات دانشگاهی در ایران بوده‌اند. در عین حال که اندیشمندان بزرگی در طول تاریخ پرافتخار این شهرستان بوده‌اند که تأثیرات عمده‌ای را در حوزه‌های مختلف دانشی برجای گذاشته‌اند، اما به صورت ویژه در حوزه‌ی دانشگاه، از زمانی که بیش از دو قرن پیش، یعنی در سال 1194 هجری شمسی میرزا صالح کازرونی به عنوان سرگروه دومین گروه دانشجویان ایرانی برای کسب تحصیل پا به دانشگاه‌های انگلستان گذاشت تا به امروز که بسیاری دیگر از فرهیختگان این سرزمین در حوزه‌های مختلف دانشگاهی و دانش‌پژوهی خوش درخشیده‌اند، سنت ماندگاری از علم و خردورزی در نظام دانشگاهی در این منطقه پایه‌گذاری شده است و همه ما باید قدرشناس این افتخارات باشیم.
دکتر فاضل‌نیا همچنین خاطر نشان نمود: دانشگاه‌‌ها، مهمترین کانون‌های راهبری و به‌گزینی نقشه راه و گذار توسعه‌ای جوامع در جهان هستند. از این رو دانشگاه‌ها در سطوح محلی و منطقه‌ای به نحوی هدف‌گذاری می‌شوند که به عنوان اصلی‌ترین اجزا بنیادین و تأثیرگذار مطلوب‌سازی زیست‌پذیری اجتماعات بشری براساس علم مدرن، مسایل و نیازمندی‌های اجتماعات انسانی را مورد مداقه علمی، تحلیل و تحقیق قرار دهند و از این طریق مسیر تعالی و پیشرفت جوامع را رهنمون باشند.


سرپرست دانشگاه سلمان فارسی اضافه نمود: در همین راستا به دنبال آن خواهیم بود که دانشگاه سلمان فارسی به نحو مطلوبی در راهبری مسایل راهبردی و توسعه‌ای شهرستان و منطقه نقش کانونی خود را تقویت کند. در تقویت این دانشگاه نیازمند توجه به همه‌ی حوزه‌ها هستیم و بایستی در تمامی ابعاد به شکل متوازنی رشد پیدا کنیم.


دکتر فاضل‌نیا به رویکردهای تازه در مدیریت دانشگاه سلمان فارسی اشاره کرد و افزود: در مدیریت جدید دانشگاه سلمان فارسی، نسبت به تعامل با فضاهای اجتماعی، اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت. از منظر توسعه‌ای دانشگاه‌ها چهار نسل را پشت سر گذاشته‌اند. در آخرین تصوری که از نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها مدنظر است، میزان تعامل با فضای اجتماعی در نظر گرفته شده که بنده به واسطه اینکه علاقمندی‌های خاصی در این حوزه دارم و از سویی هم مردم مطالبه‌های روشن و شفافی پیرامون این مسئله دارند، برنامه‌هایی را در این مسیر دنبال خواهیم کرد.


ایشان همچنین تصریح نمود: بنای آن را داریم که بستر یک همکاری و هم‌افزایی قابلیت‌زا با سطوح مختلف تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران، برنامه‌ریزان و به طور کلی مدیریت توسعه‌ای منطقه را با هدف کمک به راهبران و تدبیرگران توسعه و پیشرفت در منطقه فراهم کنیم. در این مسیر بر مودت اسلامی، کار و تلاش همگانی و هم‌افزایی و کار جهادی تأکید داریم.


سرپرست دانشگاه سلمان فارسی خاطر نشان نمود: در افق کاری پیش‌رو ضمن حفظ استقلال و هویت سازمانی خود در راستای سیاست‌های وزارت علوم و نقشه‌های راهبردی علم در کشور، تعامل سازمانی با واحدهای دانشگاهی منطقه‌ای را برقرار و با گام نهادن در مسیر هم‌افزایی، به ادای مسئولیت اجتماعی خود در برابر جامعه خواهیم پرداخت.


حجت‌الاسلام صباحی امام جمعه کازرون، دکتر منتظر، رییس دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، دکتر غفاری‌پور ریاست پیشین دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر فاضل‌نیا سرپرست این دانشگاه از دیگر سخنران‌های این مراسم بودند و همچنین پیام دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز قرائت شد که مشروح اظهارات آنها در قالب خبرهای جداگانه‌ای از طریق پایگاه‌های رسمی خبری دانشگاه سلمان فارسی کازرون منتشر شده است.


گفتنی است در پایان این مراسم دکتر منتظر، تقدیرنامه دکتر غلامی برای دکتر غفاری‌پور را به ایشان اعطا و حکم صادر شده از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای تصدی سرپرستی دانشگاه سلمان فارسی کازرون توسط دکتر فاضل‌نیا را به ایشان تقدیم نمود.


حضور در قطعه شهدا گمنام و تجدید میثاق با آرمان‌های آنها و همچنین بازدید از پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از جمله دیگر برنامه‌هایی بود که در قالب آیین تودیع و معارفه ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.




http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18890 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲