پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
عبدالرضا قاسمپور، خبر داد:
همزمان با موج دوم کرونا در فارس تدابیر و محدودیت‌های جدیدی در سراسر استان کلید خورد.
به گزارش کازرون نما، جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا در مراسم آغاز گشت‌های نظارتی ویژه کرونا گفت: با توجه به رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط بسیاری از افراد جامعه و شیوع روز افزون کرونا در استان، بازرسی و نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی واحد‌های صنفی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح‌های عمرانی و ادارات تشدید می‌شود. 
عبدالرضا قاسم پور افزود: بر اساس مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور استاندار فارس از فردا در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است، کارکنان نهاد‌ها و سازمان‌ها که دارای شرایط خاص شامل بیماری زمینه ای، افراد مسن، مادران باردار و مادارنی که دارای فرزند زیر ۶ سال هستند، به صورت دورکاری به ارائه خدمت بپردازند.
وی اظهارداشت: خدمات رسانی مترو و اتوبوس از فردا تعطیل می‌شود و استفاده از ماسک در تاکسی‌ها نیز اجباری است و ماموران نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و شهرداری بر استفاده مسافران تاکسی از ماسک نظارت خواهند کرد.
جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا افزود: برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، عروسی و برنامه اجتماعی و فرهنگی ممنوع است. 
قاسم پور گفت: مصوب شده تالار‌های پذیرایی، کافی شاپ ها، قهوه خانه‌ها و برخی واحد‌های صنفی دیگر از فردا به مدت یک هفته تعطیل شوند و رستوران‌ها و فست فود‌ها فقط به صورت بیرون بر ارائه خدمت کنند. 
دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز گشت ویژه کرونا و تشدید نظارت بر اصناف و ادارات دولتی و غیردولتی در فارس گفت: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در استان، ۱۲ تیم در شیراز و ۸۲ تیم در دیگر شهرستان‌ها بر رعایت الزامات بهداشت محیط در ادارات دولتی و غیردولتی، اماکن پرتردد و اصناف نظارت خواهند کرد.
وی افزود: این برنامه با همکاری بازرسی استانداری فارس، واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، صمت، شهرداری، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی اجرا می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این نظارت‌ها موارد مختلفی شامل دستورالعمل‌های کشوری برای رعایت اصول بهداشتی در دوران کرونا، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و دستکش، جلوگیری از حضور افراد مشکوک در محل کار و ارجاع آنان به مراکز درمانی بررسی و ارزیابی می‌شود و با افراد و صنوف متخلف برخورد قانونی خواهد شد.




http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18846 :لینک این خبر جهت کپی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳