پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
دکتر مهدی رضایی:
همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی دکتر مهدی رضایی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن گرامی‌داشت این روز از راه‌اندازی دفتر کازرون‌شناسی دانشگاه سلمان فارسی خبر داد/ برای حفظ اصولی صنایع‌دستی، به بازخوانی علمی این صنایع تاریخی نیاز داریم.
به گزارش کازرون نما؛ و به نقل از روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر مهدی رضایی در این خصوص خاطر نشان نمود: باتوجه به ظرفیت‌های علمی دانشگاه چه در سطح هیئت‌علمی و چه در سطح پتانسیل‌های بالای دانشجویی و همچنین باتوجه به تأکید بیانیه مأموریت دانشگاه که ارتقاء علمی، اقتصادی و فرهنگی منطقه کازرون را یکی از اهداف اصلی این دانشگاه برشمرده است، دفتر کازرون‌شناسی دانشگاه سلمان فارسی راه‌اندازی گردید. 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی در ادامه با تأکید بر نگاه ویژه ریاست و هیئت‌رییسه دانشگاه به ضرورت ورود علمی به مسایل مرتبط با شناخت کازرون، افزود: با راه‌اندازی این دفتر، مجموعه برنامه‌های فرهنگی و علمی مرتبط با شناخت وجوه مختلف این منطقه تاریخی، ساماندهی بیشتری خواهد شد و فعالیت‌ها و گام‌های عملیاتی آن با تمرکز مناسب‌تری برنامه‌ریزی می‌شوند. 

دکتر رضایی همچنین از آمادگی این دفتر برای انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی مشترک با سایر نهادهای دولتی و غیردولتی خبر داد و خاطر نشان نمود: در چشم‌اندازهای پیش‌بینی شده برای فعالیت دفتر کازرون‌شناسی، تلاش برای حرکت به سمت هم‌افزایی فعالیت‌های فرهنگی و تحقق ایده‌های مختلفی که قابلیت اجرایی دارند در نظر گرفته شده و بنابراین ضمن دعوت از تمامی متخصصان، پژوهشگران، علاقمندان و همچنین مدیران و کارشناسان مختلف در بخش‌های دولتی و غیردولتی برای مطرح کردن طرح‌ها، ایده‌ها، اولویت‌های پژوهشی و... خود با این دفتر، امیدواریم بتوانیم با همراهی و مشارکت این اشخاص و نهادها، گام‌های مناسبی را در جهت شناخت علمی و اصولی کازرون برداریم. 
وی در ادامه ضمن گرامی‌داشت روز جهانی صنایع‌دستی و تبریک این روز به فعالین حوزه صنایع‌دستی و پدیدآورندگان این آثار، خاطر نشان نمود: باتوجه به ظرفیت‌های غنی کازرون در حوزه صنایع‌دستی، از جمله فعالیت‌هایی که در تقویم برنامه‌های دفتر کازرون‌شناسی دانشگاه قرار خواهد گرفت، موضوع صنایع‌دستی خواهد بود، چراکه این صنایع می‌توانند به عنوان نمادها و سفیرهای فرهنگی هر جامعه‌ای عمل کرده و برای حفظ اصولی آنها به بازخوانی علمی و مبتنی بر پژوهش‌های متعدد پیرامون مسایل مختلف‌شان نیازمندیم. 
دکتر رضایی در ادامه افزود: در حال حاضر بسترهای مناسبی برای پرداختن به حوزه صنایع دستی برای دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز ایجاد شده است و به عنوان مثال کانون‌های گردشگری و ایران‌گردی، کانون کازرون‌شناسی و کانون نگاره از جمله این ظرفیت‌ها هستند که دانشجویان در قالب آنها می‌توانند به فعالیت‌های فرهنگی و علمی مرتبط با صنایع‌دستی نیز بپردازند. 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی در پایان خاطر نشان نمود: خوشبختانه به دنبال ارتباط‌ها و نشست‌های مشترکی که با سایر مسوولین و دستگاه‌های دولتی و نهادهای غیردولتی مرتبط با حوزه‌های فرهنگ و میراث‌فرهنگی ایجاد شده است، امیدواریم در آینده شاهد اجرای فعالیت‌های کاربردی از سوی دفتر کازرون‌شناسی دانشگاه باشیم تا از این طریق نیز بتوانیم خدمات علمی و فرهنگی به جامعه ارایه دهیم. 
گفتنی است دفتر کازرون‌شناسی در ساختمان خانه فرهنگ دانشگاه سلمان فارسی کازرون راه‌اندازی شده است و پژوهشگران و علاقمندان این حوزه می‌توانند اخبار مرتبط با این دفتر را از طریق سایت دانشگاه و یا صفحه رسمی دانشگاه سلمان فارسی و همچنین صفحه رسمی معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در اینستاگرام دنبال نمایند و از راه‌های معمول ارتباط با دانشگاه، نسبت به برقراری ارتباط با این دفتر نیز اقدام نمایند.



https://chat.whatsapp.com/FhGnzG72TdpE3Pyuo4ftsf :واتساپ کازرون نما

http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18777 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸