پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
واکنش "روزنامه جمهوری اسلامی" به اظهارات نماینده مردم در خصوص شنود نمایندگان:
روا دانستن شنود مکالمات، مفاسد زیادی دارد که جامعه را به پرتگاه می‌برد و زمینه را برای خفقان و پدید آمدن دیکتاتوری فراهم می‌سازد. شنود، نه‌تنها امنیت نمی‌آورد، بلکه ضدامنیت است و نماینده مجلس باید با تمام توان در برابر این کار ممنوع، فسادانگیز، خلاف اخلاق و ضدامنیت بایستد/ نمایندگان مجلس، سوگند یاد می‌کنند که مدافع قانون اساسی جمهوری اسلامی باشند.
روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به مصاحبه فریدون عباسی نماینده کازرون و از مدیران دولت احمدی نژاد که خواستار شنود تلفن نمایندگان توسط نهادهای اطلاعاتی شده بود، واکنش نشان داد.  یکی از نمایندگان جدیدالورود به مجلس شورای اسلامی گفته است: «من شخصاً از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه می‌خواهم بطور مرتب بنده و نمایندگان را چک کنند و حتی مکالماتمان را هم شنود کنند. من حتی حاضرم برای این مسأله به این نهادها امضا بدهم، چراکه امنیت این مملکت و کشور برای من مهم‌تر از خودم است. من از خدا می‌خواهم یکی مرا کنترل کند و هشدارهای لازم را به من بدهد.»

باور کردن اینکه یک نماینده مجلس خواستار شنود مکالمات خود و سایر نمایندگان شود، بسیار دشوار است، زیرا این خواسته در تضاد آشکار با قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی است. قانون اساسی در اصل ۲۵ مقرر داشته «بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است مگر بحکم قانون.»

مهم‌تر اینکه نمایندگان مجلس، در آغاز فعالیت خود، سوگند یاد می‌کنند مدافع قانون اساسی جمهوری اسلامی باشند. نماینده‌ای که خواستار شنود مکالمات خود و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه شده، خواسته‌ای برخلاف قانون اساسی، منافی با آزادی، متضاد با دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مخالف با احکام شرع را مطرح کرده است.

درست به همین دلیل است که در ابتدای این مقاله تأکید کردیم باور کردن چنین چیزی بسیار دشوار است و این را هم اضافه می‌کنیم که امید داریم این خبر صحت نداشته باشد و یا نماینده‌ای که این مطلب از او نقل شده، هرچه زودتر آن را تصحیح نماید.

نکته بسیار مهم اینست که یکی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نظارت بر اجرای قانون و جلوگیری از انحرافاتی است که ممکن است مجریان، اعم از دست‌اندرکاران قوه مجریه و قضات و مسئولان قوه قضائیه، در اجرای صحیح قانون دچار آن شوند. وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس ایجاب می‌کند اگر فرد یا دستگاهی درصدد سانسور، شنود مکالمات شهروندان و یا سایر امور منافی با آزادی مردم برآمد، با آن برخورد کنند و مانع چنین انحرافی شوند. اینکه یک نماینده مجلس، خودش خواستار انجام امر خلافی همچون شنود مکالمات شود، کاملاً برخلاف وظیفه نظارتی اوست.

مهم‌تر اینکه روا دانستن شنود مکالمات، مفاسد زیادی دارد که جامعه را به پرتگاه می‌برد و زمینه را برای خفقان و پدید آمدن دیکتاتوری فراهم می‌سازد. شنود، نه‌تنها امنیت نمی‌آورد، بلکه ضدامنیت است و نماینده مجلس باید با تمام توان در برابر این کار ممنوع، فسادانگیز، خلاف اخلاق و ضدامنیت بایستد. اگر کسی به خودش اعتماد ندارد نباید نماینده شود و وقتی نماینده شد باید مدافع قانون و حقوق مردم باشد.



http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18764 :لینک این خبر جهت کپی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸