پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
این روزها بدون تردید یکی از بدترین خبرهای فرهنگی کازرون، اعلام تعطیلی موقت هفته نامه سلمان است.
هفته‌نامه ای که پیشگام روزنامه نگاری در کازرون است، حال پس از 923 شماره انتشار مداوم از سوی برادران فرهنگ دوست «صالح پور»، تعطیلی خود را اعلام کرده‌ است.
مثل همیشه مشخص است که به احتمال زیادی تعطیلی یک نهاد فرهنگی ریشه در مسائل اقتصادی دارد و فعالان فرهنگی و اجتماعی کازرون کم و بیش مطلع هستند که برادران صالح پور طی 26 سال تلاش مداوم چگونه با چنگ و دندان «سلمان» را سرپا نگه داشتند، اما در این جا چند انتقاد مطرح است:
انتقاد نخست متوجه همه همشهریانی است که دل در گرو فرهنگ و توسعه کازرون دارند، اما تا کنون اقدامی برای حمایت از نشریات محلی انجام نداده‌اند، حداقل اگر ادعای فرهنگ دوستی داریم، سالی یک یا دوبار را به پرداخت اشتراک یکی از نشریات محلی کازرون حال چه سلمان باشد و یا چه بیشاپور و یا شهرسبز اختصاص دهیم. در همین شرایط فعلی حق اشتراک برای یکی از هفته نامه‌‍های کازرون بریا شش ماه کمتر از 50 هزار تومان است و با هر توان مالی نیز اشتراک شش ماهه نشریات محلی کازرون کار سخت و هزینه برداری برای شهروندان نیست، لذا بجاست که موضوع اشتراک نشریات محلی کازرون در گام نخست از سوی خود ما شهروندان دنبال شود. 
و انتقاد دوم نسبت به تعطیلی هفته نامه «سلمان» متوجه مسئولان دولتی و نماینده عالی دولت در فرمانداری ویژه کازرون است. به راستی آیا اختصاص 50 هزار تومان برای اشتراک شش ماهه نشریات محلی در توان مالی اداره‌های دولتی شهرستان کازرون نیست؟
در مجموعه شهرستان کازرون و تابعه بدون تردید ده‌ها اداره دولتی فعال است که فرماندار محترم می تواند در راستای کمک به زنده نگه داشتن فرهنگ و روزنامه نگاری کازرون، ادارات زیر مجموعه خود را موظف به اشتراک شش ماه نشریات شهرستان با هدف اطلاع و آگاهی از کم و کیف تحولات و مسائل شهرستان نماید. حداقل روسای ادارات با اشتراک نشریات محلی شهرستان می‌توانند بخشی از صدای مردم و مشکلات شهرستان را در همین نشریات ریشه یابی کنند!
از سوی دیگر، واگذاری آگهی اداره های دولتی به نشریات محلی گام دیگری در حمایت از این رسانه‎های اصیل و شناسنامه دار است که گویا این نشریات با توان محدود خود طی چند سال گذشته از دریافت آگهی‌های دولتی محروم مانده‌اند، که خود جای تاسف بسیار است.
براین اساس برای کازرون که پیشگام روزنامه نگاری ایران و روزنامه نگارانی همچون میرزا صالح فرزند میرزا باقر کازرونی در عهد ناصری قاجار است، شایسته نیست که حال یکی از هفته نامه‌های مهمش پس از 26 سال فعالیت مداوم از توقف فعالیت خود خبر دهد.
لذا سخن را کوتاه کرده و در راستای حل مشکل نشریات محلی کازرون و بویژه هفته نامه سلمان، راه حل‌هایی پیشنهاد می شود:
نخست از خودمان شروع کنیم و هرکدام از فعالان فرهنگی و شهروندان دلسوز و علاقه مند با اختصاص هزینه‌ای ناچیز برای شش ماه با اشتراک نشریات محلی ادامه کار آنان را ممکن کنیم.
دوم این که فرمانداری محترم موضوع اختصاص آگهی‌های دولتی به نشریات محلی شهرستان را پیگیری نمایند تا بخشی از هزینه چاپ و انتشار نشریات تامین شود.
سوم این که فرماندار محترم که در دلسوزی ایشان تردیدی نیست در راستای اشتراک ادارات تابعه خود در نشریات محلی از جمله بیشاپور، سلمان و شهرسبز گام‌های لازم و موثر را دنبال کنند تا باردیگر سلام «سلمان» را با انتشار دوباره بشنویم.
نویسنده: رضا عمویی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹