پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
دکتر فریدون عباسی:
ایجاد تمدن نوین اسلامی باید از مسیر دولت اسلامی باشد که برای رسیدن به این مهم مردم باید در رفاه باشند/ تنها راه حل بهبود اوضاع اقتصادی، تبدیل اقتصاد لیبرالی و سرمایه داری حاکم بر قوانین به اقتصاد مقاومتی و مولد بر قوانین است.
به گزارش کازرون نما؛ فریدون عباسی در گفت و گویی، با اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم تاکید کرد: از آنجایی که مجلس یازدهم، اولین مجلس گام دوم انقلاب اسلامی به حساب می‌آید، بنابر این گام اولِ به گام دوم را نباید لرزان برداشت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قوی شده و در بسیاری از حوزه‌ها حرفی برای گفتن دارد، هدف ما طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، «ایجاد تمدن نوین اسلامی است»، برای رسیدن به این تمدن، از مسیر دولت اسلامی گذر خواهیم کرد و برای ایجاد مقدمات دولت اسلامی مردم باید رفاه داشته باشند، فرهنگ قابل ارائه به ملت‌های دیگر داشته باشیم در همه حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و… صاحب نظر باشیم، تربیت نظریه پردازهای علوم متفاوت و تألیف کتاب‌هایی که بتوان به عنوان منبع در دیگر جوامع معرفی کرد، عمران نیز یکی از مظاهر تمدن اسلامی است البته نباید فقط عمرانی فکر کنیم چرا که ما را از دیگر ابعاد پیشرفت باز می‌دارد.

منتخب شهرستان کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی یکی از اساسی‌ترین اهداف کوتاه مدت مجلس یازدهم را ایجاد انسجام مدیریت در کشور دانست و افزود: یک هماهنگی وزین بین دستگاه‌های اجرایی، بین هر سه قوای مجریه، مقننه و قضائی لازم است که زمینه ساز تشکیلی تمدن نوین اسلامی است.

رانت های موجود در مجلس باید از بین برود

عباسی تصریح کرد: مجلسی می‌تواند به امورات کشور رسیدگی کند اما باید در ابتدا امورات خودش را بررسی کرده باشد، در وهله اول باید رانت‌های موجود در مجلس و تعارض منافع برای شخص نماینده شناسایی شود و نواقص قوانین و مقررات بر طرف گردد، ساز و کارهای جدیدی برای رابطه متخصصین جوان و پر انرژی خارج از مجلس با کمیسیون‌ها در نظر گرفته شود، ایرادات خاک خورده از مجالس قبلی شناسایی و در اسرع وقت نسبت به برطرف ساختن آنها اقدام شود این موارد از اولین گام‌هایی است که مجلس یازدهم بایستی در پی آن باشد.

وی یادآور شد: شناسایی قوانینی که تصویب گشته بعضاً بودجه آن نیز اختصاص یافته اما عملیاتی نشده است، اجرای این قوانین خیلی از گلایه‌های فعلی مردم را برطرف می‌سازد.

توجه به معیشت مردم اولویت مجلس یازدهم است

منتخب مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولویت اساسی همه نهادهای مسئول در جمهوری اسلامی نه تنها مجلس، رسیدگی جدی به موضوع اقتصاد و معیشت مردم است، رئیس قوه قضائیه با ورود به موقع و دقیق به مسئله‌های فسادها و سلطان‌ها امیدواری و اعتماد خوبی را به جامعه برگرداندند که البته با نقش تکمیلی مجلس نسبت به این مهم اقدامات بهتری صورت می‌گیرد.

عباسی ادامه داد: در مسئله اجتماعی مردم، بحث ازدواج جوانان و رفاه عمومی مردم بسیار با اهمیت است که مجلس یازدهم حتماً در نظر خواهد داشت و در نظر داشتن ساز وکاری برای رونق کارآفرینی و اشتغال زایی خصوصاً با محوریت تولید محصول ایرانی، نظارت دقیق بر اجرای قوانین و دقت بر عملکرد وزرا و انتخاب دقیق وزرای آینده از دیگر اولویت‌های مجلس است.

وی تاکید کرد: اصلاح قوانین بانکی، رسیدگی به فرارهای مالیاتی و… از دیگر مسائل با اهمیت مجلس آتی خواهد بود.

دولتی که ناتوان در رفاه مردم باشد به تمدن اسلامی نخواهد رسید

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت اسلامی که نتواند برای مردم خودش رفاه بیاورد هیچ گاه به تمدن اسلامی نخواهد رسید، گفت: نظام اقتصادی کشور، قوانین بانکی و قوانین مربوط به مالیات، انحصار بعضی از محصولات هم چون خودرو و بسیاری از قوانین دیگری که یا ناقص وضع شده و یا به صورت ناقص اجرا می‌شود، باید اصلاح گردد تا مشکل معیشت مردم اصلاح شود.

منتخب مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی افزود: علاج مشکل معیشتی جامعه با حمایت‌های زود هنگام مقطعی برطرف نخواهد شد، جامعه‌ی مولد از هر آسیب معیشتی ایمن خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین کمک‌های مومنانه ای که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، همگی شاهد رویش‌های علمی، فرهنگی، فناورانه مردم و جوانان نخبه میهن بودیم این فرصت‌ها را مجلس باید دریابد.

عباسی تاکید کرد: تنها راه حل بهبود اوضاع اقتصادی، تبدیل اقتصاد لیبرالی و سرمایه داری حاکم بر قوانین به اقتصاد مقاومتی و مولد بر قوانین است.

وی یادآور شد: بسیاری از قوانین مربوط به حوزه اقتصاد باید اصلاح شود تا امید در دل‌های مردم انقلابی جوانه بزند، برای مثال با وضع چند قانون مالیاتی بر مسکن‌های خالی می‌توان تأثیر بسزایی در مدیریت قیمت مسکن ایجاد کرد.

مجلس یازدهم مجلس آقازاده ها نیست

منتخب مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه‌های سیاسی موجود در مجلس یازدهم، گفت: وقتی رهبری می‌فرمایند «دایره انقلابی گری را گسترده‌تر کنید» این خط بطلانی بر تمام جناح بندی ها و سیاسی گری های موجود در جامعه است، یعنی اساساً ما انقلابی داریم و غیر انقلابی نه چیز دیگری، اما ممکن است افراد در مجموعه‌های عضویت‌های سیاسی، اجتماعی، اعتقادی داشته باشند، مختارند اما نباید برای حفظ منافع آن جبهه خاص فعالیت کنند.

عباسی تاکید کرد: مجلس انقلابی، مجلسی است که بدعت‌های صورت گرفته از پیشین را برطرف کند و خود ادامه دهنده راه اشتباه آنان نباشد، نباید احزاب خارج از مجلس، برای درون مجلس تصمیم گیری کنند، نماینده مجلس نباید جز منفعت مردم، منفعت شخص یا نهاد دیگری را دنبال کند، مجلس خانه‌ی ملت است نه خانه آقا زاده‌ها.

نامزد ریاست مجلس هستم

وی یادآور شد: بنده نه از کسی دفتری گرفته‌ام نه به شخصی شام داده‌ام، نه نماینده گروه و جناح خاصی هستم نه دنبال منصب هستم بلکه با توجه به شرایط کشور که تقریباً همه مشکلات مردم فدای باندبازی افرادی سودجو می‌شود احساس کردم اولین قدم و وظیفه قانونی و شرعی من برهم زدن این معاملات سیاسی و حزبی است.

منتخب مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موافقان و حامیان برجام نباید محور مجلس یازدهم باشند در انتخاب ریاست مجلس یازدهم که مردم به آن امیدها بسته‌اند، باید نمایندگان دخیل باشند نه اینکه ببینیم هتل فلان شخص یا فلان اداره میزبان حامیان فلانی است یا مثلاً هزینه شام را فلان تاجر که خود سد راه تولید هست پرداخت کند، این درد است که آقایان برایشان تکراری شده است.

عباسی تاکید کرد: ولی حقیر درد مردم برایم با اهمیت تر از هزاران سرمایه داری است که تیشه به ریشه اقتصاد مملکت می‌زند. وی ادامه داد: رسانه‌های به ظاهر انقلابی که از جایگاه‌های خاصی ساپورت می‌شوند همه را بایکوت کرده و آقایان را منجی ایران معرفی می‌کنند.

منتخب مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی افزود: پرونده افراد مشخص کننده شخصیت آنان است بنده تمام تحصیلاتم در کشور بوده این عقده‌ای شده در ذهن غربی‌ها ولی آقایان افتخارشان تحصیل در خارج از کشور هست. عباسی تاکید کرد: درخواست‌ها داشتم ولی نه خودم و نه فرزندانم حاضر نشدیم وطنمان را رها کنیم و به این انتخاب افتخار هم می‌کنیم.



https://chat.whatsapp.com/FhGnzG72TdpE3Pyuo4ftsf :واتساپ کازرون نما

http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18731 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸