پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
آیین افتتاح گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون با حضور مدیرکل گمرکات و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان فارس، نماینده کازرون و کوه‌چنار، امام جمعه و فرماندار ویژه کازرون و جمعی از مردم و مسوولین در محل گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون برگزار شد.
به گزارش کازرون نما؛ و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف کازرون و کوه‌چنار، آیین افتتاح گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون با حضور مدیرکل گمرکات و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان فارس، نماینده کازرون و کوه‌چنار، امام جمعه و فرماندار ویژه کازرون و جمعی از مردم و مسوولین در محل گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون برگزار شد.

در این مراسم فریدون عباسی دوانی نماینده کازرون و کوه‌چنار با تاکید بر اینکه استقرار گمرک منطقه ویژه اقتصادی ابتدای مسیر است و با زیرساخت‌های لازم و مشارکت سرمایه گذاران شاهد توسعه اقتصادی و صنعتی خواهیم بود و همچنین با مشارکت مردمی می توانیم مشکلات متعددی را حل کنیم، به بیان بخشی از اقدامات صورت گرفته جهت ارتقا و رفع مشکلات کازرون و کوهچنار پرداخت: طی مذاکرات صورت گرفته، نظام مهندسی کشور آمادگی آموزش *کشت گیاهان جدید و پرورش حیوانات* در این منطقه را اعلام کرده است.

عباسی دوانی اظهار داشت: بنا شده تا با همکاری شرکت‌ کسب و کار رضوی، الگوهای موفقی که در استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان برای *اشتغال خرد* انجام شده است، در کازرون و کو‌هچنار استفاده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در زمینه *جذب سرمایه‌گذار* در منطقه پیگیری‌هایی شده است گفت: با *همکاری و همدلی* مردم و مسوولین در شهرستان، استان و کشور بوده است که در زمینه افتتاح گمرک پیش رفتیم و موجب رفع مشکلات پیش رو در جهت راه اندازی این منطقه اقتصادی شد.

نماینده کازرون و کوه‌چنار با اشاره به مطالبات مردمی منطقه بیان داشت: با پیگیری ها و مذاکرات انجام شده در جهت راه اندازی *بیمارستان امام علی (ع)*، ان‌شاءالله به زودی اقداماتی در زمینه بهره برداری انجام خواهد شد. از سویی دیگر *پادگان امام رضا(ع)* را بنا داریم به محلی برای *پادگان آموزشی نیروی انتظامی* تبدیل شود.

عباسی دوانی با اشاره به پیگیری های حوزه کشاورزی و آبی گفت: *کشاورزی هسته ای* را در ماه های آینده در کازرون و کوه‌چنار آغاز خواهیم کرد. همچنین *توسعه باغداری* و مدیریت و استفاده از *منابع آبی* نیز از دیگر برنامه هاست.

وی بیان داشت: امیدواریم با همدلی و همکاری همه افراد توانمند بتوانیم *سد نرگسی* را به مطالبه‌ای عمومی تبدیل کرده و در طرح جهش امسال برای تخصیص اعتبار قرار بگیرد که در صورت راه‌اندازی، سیرابی بخش بزرگی از منطقه و احیای *دریاچه پریشان* و همچنین رشد اقتصادی و *اشتغال* را در پی خواهیم داشت. همچنین با پیگیری هایی که شد اکنون *چاه آب سرمشهد* هم با همت مهندس رضایی رئیس آبفای منطقه وارد مدار شده است.

پیش از وی حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون با اشاره به اهمیت گمرک در کازرون بیان داشت: افتتاح گمرک منطقه ویژه اقتصادی از پروژه های عقب افتاده در کازرون بود که به لطف خدا و پیگیری های مسوولین محقق شد و در کنار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی، به اقتصاد منطقه کمک خواهد کرد.

او با اشاره به سالروز فتح خرمشهر بیان داشت: فتح خرمشهر در سوم خرداد ۶۹ آغاز اقتدار و عظمت در کشور بود که به یاری خداوند سوم خرداد ۹۹ نیز آغاز اقتدار و عظمت سراسری در کازرون را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه داریوش دهقان فرماندار ویژه شهرستان کازرون با توجه به مناسبت‌های روز قدس، سالروز فتح خرمشهر و عید سعید فطر گفت: افتتاح گمرک منطقه ویژه اقتصادی در این ایام خجسته را به فال نیک گرفته و امیدواریم که نقش بسزایی را در پیشرفت اقتصادی و اشتغالزایی داشته باشد و نوید تاثیرگذاری کازرون در کشور را خواهد داد.

سپس فتوحی، مدیرعامل و رییس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی کازرون از معدود مناطق ویژه اقتصادی در استان فارس است، اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی قواعد مستقلی دارند و اراضی گمرک امکان در اختیار گذاشتن به عنوان انبار برای صنعتگران و سرمایه‌گذاران را خواهد داشت.
▫فتوحی با بیان اینکه کلیه زیرساختهای لازم اجرا و در نظر گرفته شده است، گفت: برای ورود صنعتگر و بازرگان دیگر هیچ مانعی وجود ندارد و می توان در این منطقه مستقر شده و به فعالیت خود ادامه دهند. این منطقه می‌تواند به عنوان یکی از چند منطقه ویژه موفق بر مدار تولید اشتغال و تجارت حرکت کند.

در ادامه رحیمی، مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و این اتحاد ماست که موجب پیروزی اقتصادی خواهد شد بیان داشت: گمرک منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت های بالایی دارد که از آن جمله این است که تمام تجهیزات و مواد اولیه کارخانجات بدون عوارض و مالیات دولتی خواهند بود.

مدیرکل گمرکات استان فارس افزود: گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون در حالی افتتاح می‌شود که هنوز مجلس یازدهم شروع نشده است و این حضور چندباره مسوولین کمرگ استان طی مدت کوتاه در کازرون، نشان از پیگیری های دکتر عباسی دوانی نماینده کازرون و کوه‌چنار دارد.

او افزود: برای رونق گمرک منطقه ویژه اقتصادی لازم است که مسوولین و یا نماینده واردات و صادرات در منطقه حضور داشته باشند تا کار با سرعت بیشتری پی گرفته شود و با همکاری مسوولین اداره راه نیز زیرساخت جاده ای فراهم شود.

در این مراسم دهقان، سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: با انتخاب دکتر عباسی دوانی توسط مردم به عنوان منتخب شهرستان های کازرون و کوهچنار، اتحاد جدیدی صورت گرفته است که تا پیش از این وجود نداشت و به همشهریان خودم در این انتخاب تبریک می گویم. امیدواریم با حضور سرمایه گذاران، شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

در ادامه صنعتی، کارشناس حقوقی فرمانداری کازرون با اشاره به پیگیری های دکتر عباسی دوانی پیش از شروع مجلس یازدهم گفت: امروز فردی با جایگاه ملی و بین المللی و با نگاه فرا منطقه ای و با دید بلند با آرای مردم انتخاب شده است تا بتواند موتور محرک شهرستان باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز هیچ بهانه ای برای کم کاری نداریم گفت: با همتی که مردم در انتخابات کردند و با قدرتی که دکتر عباسی نماینده کازرون و کوهچنار دارد و همچنین خبرهای خوشی که قبل از شروع مجلس هست، نشان از آینده خوب شهرستان و آینده ای دور از تفرقه و نفاق و همراه با دوستی بین مردم خواهد بود.

هم اكنون، با استقرار گمرك، اين منطقه ويژه اقتصادي آماده راه اندازي و واگذاري زمين به متقاضيان خواهد شد.
منطقه ويژه اقتصادي كازرون در زميني به مساحت 73 هكتار راه اندازي مي شود كه 50 هكتاراز آن صنعتي است و اين ميزان نيز با اجراي طرح توسعه قابل افزايش است.





http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18723 :لینک این خبر جهت کپی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
سلام
مجوزمنطقه ویژه اقتصادی درسال1388توسط دهقان ناصرآبادی از هیئت دولت گرفت ای روزگار چه مجوزههای که این بنده خداگرفت ولی تاحالا خاک میخورد ولی اسمی از ایشون نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲