پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
در ضمن تاکید بر تجهیز و طراحی فیبر نوری و رادیویی؛ مناطق مشکل‌دار در کازرون و کوه‌چنار نیز نیاز به رسیدگی دارند که از آن جمله، قطع شدن آنتن دهی در محور شیراز به کازرون در منطقه خان زنیان، محور کازرون به بوشهر در منطقه راهدار به کنارتخته و کنارتخته به دالکی و همچنین دشت ارژن به بورنجان است که با توجه به این که حادثه خیز هستند نیاز به پوشش مخابرات دارند.
به گزارش کازرون نما؛ و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم شورای اسلامی، دکتر فریدون عباسی دوانی نماینده این حوزه انتخابیه طی دیدار با ایزدی، رئیس مخابرات منطقه فارس و سهرابی مدیرکل ICT این استان بیان داشت: *شرایط استراتژیک استان فارس* آن را بسیار حائز اهمیت و نیازمند رسیدگی و نگاه ویژه در حوزه مخابرات و ارتباطات کرده است.

عباسی دوانی افزود: بیماری کرونا از سویی باعث توسعه برخی زیر ساخت های ملموس در ایجاد *دولت الکترونیک* حتی در روستاها شد که برای خدمت رسانی بهتر، لازم است تا مشکلات موجود در زمینه ایجاد دولت الکترونیک برطرف شوند.

منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار با اشاره به دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این منطقه در *حوزه ارتباطات* از متوسط استان فارس پایین‌تر است که ضمن رسیدگی و مشخص شدن نمایندگان وزارتخانه و شهرستان، باید رفع مشکلات تسریع شود.

او با تاکید بر تجهیز و *طراحی فیبر نوری و رادیویی* اظهار داشت: مناطق مشکل‌دار در کازرون و کوه‌چنار نیاز به رسیدگی دارند که از آن جمله، قطع شدن آنتن دهی در محور شیراز به کازرون در منطقه *خان زنیان*، محور کازرون به بوشهر در منطقه *راهدار به کنارتخته* و *کنارتخته به دالکی* و همچنین *دشت ارژن به بورنجان* است که با توجه به این حادثه خیز بودن این مناطق نیاز به پوشش مخابرات دارند.

نماینده کازرون و کوه‌چنار گفت: مناطق *فامور، نرگس زار، بی بی مهلت و دوسیران* نیز از مشکلاتی برخوردار است که امیدواریم با همکاری مخابرات فارس و ایجاد رادیو پرظرفیت در مناطق مذکور، مشکلات آن مناطق نیز برطرف شوند.

عباسی دوانی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان کازرون و همچنین نیاز رسیدگی به امکانات شهرستان جدید کوهچنار، خواستار برطرف سازی مشکلات در *نقاط شهری* نیز شد و گفت: مشکلات سطح استان و منطقه را به بنده اطلاع دهید، تا برای رفع آن تلاش کنیم.

عباسی دوانی در پایان بیان داشت: باید با *دید فراجناحی* و با *برخورد غیر خطی* کار شود تا بتوانیم مشکلات مردم را برطرف نماییم.

همچنین فرشید ایزدی، *رئیس مخابرات منطقه فارس* در این جلسه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در سطح استان فارس گفت: با توجه به این نکته که افزایش تقاضا باعث کاهش سرعت می شود، اولویت ما *حفظ تجهيزات موجود* است.

ایزدی با اشاره به نیاز کازرون و کوه‌چنار به تجهیز و بروزرسانی جهت ارتقا شبکه ادامه داد: فعالیت های مربوط به فیبرنوری منطقه *سرمشهد* به طول 46 کیلومتر انجام شده و به مرحله جذب پیمانکار رسیده است.

رئیس مخابرات منطقه فارس افزود: برای سوآپ، شهرستان های شیراز و کازرون با توجه به نیاز جهت به‌روزرسانی تجهیزات مد نظر بوده است که در حال پیگیری جهت حل مشکلات می باشد.

وی با اشاره به نیاز *تبدیل به 3g و 4g* برخی نقاط گفت: *بورکی، کلانی، بلوار ملت و شهرک پردیس* به عنوان نقاط جدید در دست اقدام قرار گرفته اند تا بتوانیم مشکلات آن ها را برطرف کنیم.

ایزدی با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص پوشش *آنتن دهی جاده های* منتهی به کازرون و کوه‌چنار گفت: در مسیر *خان زنیان* نیاز به دو ایستگاه مهدی آباد و دشت ارژن داریم. در جاده *خشت و کنارتخته* نیز در حال آماده سازی زیر ساخت های دو ایستگاه هستیم و پیمانکار در حال انجام پروژه می باشد که با مساعدت های دکتر عباسی دوانی پس از بهره برداری، مشکلات آن منطقه حل خواهد شد. 

او اضافه کرد: در حوزه بورنجان در حال تاسیس سایت جدید هستیم که به محض رسیدن تجهیزات، سایت را به مرحله بهره برداری می رسانیم و مشکل آنتن دهی جاده *بورنجان – دشت ارژن* در مسیر تونل ها و دشت برم برطرف خواهد شد. در منطقه *کلانی* نیز پیمانکار در حال انجام پروژه می باشد و در منطقه *دوان* نیز در حال بررسی سایت کوه دوان می باشیم که در صورت اجرایی شدن آن، بسیاری از مشکلات منطقه خود را حل خواهد کرد.

ایزدی افزود: طراحی طرح توسعه و *فیبر نوری* منطقه *کوهمره* بنا به درخواست دکتر عباسی، انجام شده است که با مساعدت ایشان و شهرداری منطقه، بخش قابل توجهی از مشکلات مردم منطقه حل خواهد شد.

سپس سهرابی، *مدیر کل ICT استان فارس* در این جلسه گفت: به علت بزرگی حوزه این دو شهرستان، کار سخت تر و *اهمیت رسیدگی به این مناطق* را بیشتر می کند.

او بیان داشت: تکلیف ما در پایان برنامه ششم توسعه، تحت پوشش قراردادن *روستاهای بالای ۲۰ خانوار* است و در حوزه کازرون و کوه‌چنار و روستاها در حوزه USO، با 19 ابلاغیه برای اپراتور ها در جهت *ایجاد یا ارتباط سایت* موافقت کرده ایم که تعداد 4 عدد از آن ها نیز انجام شده است.





http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18719 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸